ZWP schreef:Bij een oppervlakkige lezing zou je kunnen concluderen dat Adam en Eva maar 3 kinderen kregen: Kaïn, Abel en Seth. Maar Adam leefde 930 jaar en in zo'n lange tijd kun je heel veel nageslacht voortbrengen (zie ook Gen.5:4). We weten niet hoe oud Kaïn was toen hij zijn broer doodde. Evenmin weten we hoe oud hij was toen hij trouwde en kinderen kreeg. Adam zelf was 130 jaar toen Seth werd geboren. Kaïn kan dus in theorie al meer dan 100 jaar zijn geweest toen hij zijn broer vermoordde. Daarom is de vraag waar Kaïn zijn vrouw vandaan haalde, niet zo moeilijk te beantwoorden. Hij kan met een zus zijn getrouwd, anders met de dochter, kleindochter of achterkleindochter van een van zijn vele broers en zussen.
Bron: De Oogst
Een andere vraag: hoe wist Kaïn waarom God geen aandacht schonk aan zijn offer en wel aan dat van Abel?
Ik denk dat God Zelf het vuur deed branden, maar het doet er niet zo veel toe, meer vraagtekens zet ik bij gen 4:7, waarin staat dat Kain over de zonde moet heersen, "de zonde ligt aan de deur",
Waaruit blijkt dat wij de keuze hebben, en niet kunnen zeggen, ik kan mezelf niet bekeren, want de zonde heerst over mij.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?