Joanne en Marnix gaan trouwen

Terri

Re: Joanne en Marnix gaan trouwen

Bericht door Terri »

Een ieder weet hoe hij het bedoeld heeft.
Maar als onze reactie altijd negatief geladen is kan ik de liefde echt niet meer ontdekken.
Maar ik leg iedere uitspraak voor rekening van degene die hem doet.
Alstublieft denk aan de Farizeeërs!
Oprecht gemeend :cry
Zosinus

Bericht door Zosinus »

Tiberius schreef:
Zosinus schreef:
Oude-Waarheid schreef:
Tiberius schreef:Moeten er alleen maar belangrijke zaken op een trouwkaart?
Ik mis in ieder geval 2 letters.
Helaas ik ook en vind dit persoonlijk wel heel belangrijk!!!
Toch ademt deze kaart heel duidelijk uit dat Marnix de twee letters wel denkt. Daar gaat het toch om.
Ik weet niet precies, waar je op doelt, maar mij ontgaat dat. Laat stil staan dat er sprake is van "heel duidelijk".
De eerste zin (de inzet) van de alinea is "God is trouw". Dan is het toch duidelijk dat degene die dat schrijft zich afhankelijk weet van Hem Die boven is.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Mogelijk, dat je niet helemaal begrijpt waar het over gaat.
Het gaat om dit schriftgedeelte:

13 Welaan nu gij, die daar zegt: Wij zullen heden of morgen naar zulk een stad reizen, en aldaar een jaar doorbrengen, en koopmanschap drijven, en winst doen.
14 Gij, die niet weet, wat morgen geschieden zal, want hoedanig is uw leven? Want het is een damp, die voor een weinig tijds gezien wordt, en daarna verdwijnt.
15 In plaats dat gij zoudt zeggen: Indien de Heere wil, en wij leven zullen, zo zullen wij dit of dat doen.
16 Maar nu roemt gij in uw hoogmoed; alle zodanige roem is boos.
17 Wie dan weet goed te doen, en niet doet, dien is het zonde.

Marnix

Bericht door Marnix »

Gijs83 schreef:Ik mis de naam van de dominee op de kaart.
Gert Hutten

Wat die twee letters betreft, die staan er inderdaad niet bij.... wat niet wegneemt dat we ons afhankelijk weten van God... Ik zeg niet bij alles wat op mijn planning staat "Deo Volente", soms doe ik dat wel... maar niet altijd. Die letters zijn een vorm, een goede vorm overigens.... het gaat om de houding van afhankelijkheid van God.... die is er wel.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
sela

Bericht door sela »

Gijs83 schreef:Ik mis de naam van de dominee op de kaart.
nou, marnix, je kaart wordt iig aandachtig bekeken. :huhu
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

in ieder geval,

Marnix en Joanne,

Gods zegen gewenst op jullie huwelijk, jullie leven samen, en de kinderen die God jullie schenken zal. Dat je tot Zijn eer en in Zijn gunst mag leven, en je kinderen op mag brengen in de vrees van Zijn grote Naam.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
helma

Bericht door helma »

ik sluit me bij Bert aan!
parsifal

Bericht door parsifal »

Joanne en Marnix,

hartelijk gefeliciteerd en Gods Zegen. Nederland is wat te ver weg voor me, dus helaas kan ik niet komen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Bert Mulder
Contacteer:

parsifal schreef:Joanne en Marnix,

hartelijk gefeliciteerd en Gods Zegen. Nederland is wat te ver weg voor me, dus helaas kan ik niet komen.
Zo voor mij ook.

Je zult het dus zonder ons moeten vieren.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Marnix

Bericht door Marnix »

Tiberius schreef:
Oude-Waarheid schreef:
Terri schreef:
Ongelooflijk, weleens van 1 Cor.13 gehoord? :bobo
Juist in liefde mogen we elkaar op dingen wijzen die misschien
vergeten waren!!!!
Precies. Bovendien lees ik, dat het nog maar een concept is; ze kunnen het nog aanpassen.
Helaas. Dat is geen juiste conclusie :)

Ik heb de concept-versie digitaal. Deze is afgedrukt, naar ons opgestuurd en inmiddels zo'n 10 dagen geleden verzonden.
Tiberius schreef:
Zosinus schreef:
Oude-Waarheid schreef:
Helaas ik ook en vind dit persoonlijk wel heel belangrijk!!!
Toch ademt deze kaart heel duidelijk uit dat Marnix de twee letters wel denkt. Daar gaat het toch om.
Ik weet niet precies, waar je op doelt, maar mij ontgaat dat. Laat stil staan dat er sprake is van "heel duidelijk".
Tja, jij kent me misschien ook niet zo goed... Nogmaals, Deo Volente is ook een houding. Jakobus heeft het over iemand die een planning van jaren gaat bespreken... ik gebruik zelf ook regelmatig "D.V." maar lang niet bij alles. Ik ben d.v. om 6 uur thuis. De tandarts gaat vanmiddag d.v. twee verstandskiezen trekken. Ik ga deo volente op huwelijksreis naar Portugal. Enzovoorts. In de Bijbel staat ook niet bij ieder plan dat wordt uitgesproken een "d.v."

Maar ik weet me in die zaken wel afhankelijk van God. Jammer dat ik daar niet gewoon op gevraagd word.... Vraag dan gewoon of ik me hierin afhankelijk weet. Prettiger dan een "Nou, ik mis wel twee lettertjes hoor" . :)

Bert Mulder schreef:in ieder geval,

Marnix en Joanne,

Gods zegen gewenst op jullie huwelijk, jullie leven samen, en de kinderen die God jullie schenken zal. Dat je tot Zijn eer en in Zijn gunst mag leven, en je kinderen op mag brengen in de vrees van Zijn grote Naam.
Dank je voor deze fijne reactie Bert.. en Parsifal. Ik snap dat jullie hiervoor geen ticket naar Nederland gaat boeken... :D We zijn op weg naar de grote bruiloft, elkaar daar zien zal me vreugde genoeg zijn!
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk, Marnix. En bedankt voor de uitnodiging. Ik zal er echter geen gebruik van maken omdat ik je niet ken knip-knap
Marnix

Bericht door Marnix »

Ik begrijp het... ik wilde gewoon de trouwkaart hier met jullie delen... en iedereen welkom heten. Aangezien ik niet zo'n trouwe bezoeker van meetings ben en gezien onderlinge verschillen enzo begrijp ik heel goed dat de meesten niet zullen komen :)
Bert Mulder
Contacteer:

Marnix schreef: Dank je voor deze fijne reactie Bert.. en Parsifal. Ik snap dat jullie hiervoor geen ticket naar Nederland gaat boeken... :D We zijn op weg naar de grote bruiloft, elkaar daar zien zal me vreugde genoeg zijn!
Ja, kom Heere Jezus!

Dat kan niet te snel gebeuren. En dat hoort de wens en hoop van elk christen te wezen. We gaan allen te veel op in het aardse, in plaats van het oog te houden op het hemelse.
Lassie

Bericht door Lassie »

Wat een felicitaties allemaal.....
Marnix

Bericht door Marnix »

Nou ja, het topic was ook weer niet geopend om felicitaties te krijgen... ik ben al door velen gefeliciteerd... ook door critici hier... daarnaast ben ik nog niet getrouwd dus verdere felicitaties hoeven nu ook nog niet. ;)

Verder vind ik het niet zo'n punt... goedbedoelde kritiek is welkom, als iemand 2 letters mist hoor ik dat graag, zodat ik kan uitleggen dat die letters wel heel belangrijk zijn in mijn leven.

En dat sommigen het belangrijk vinden den naam van de dominee te weten... prima, ik lever die informatie graag hoor.
Plaats reactie