Aardig voorstel, maar hoe wou je dat in de praktijk uitvoerbaar maken?memento schreef:Ik meen dat echt ja. Ik betwijfel of tegen de tijd dat ik 65 ben er nog een goed werkend AOW-systeem is. Dus sparen is erg verstandig.priscilla schreef:Meen je dat echt?memento schreef: Een wijs man spaart voor zijn oude dag... Tijdens de 7 vette jaren sparen voor de 7 magere jaren....
Verder: Mijn voorstel is alleen om het totale inkomen per mensenleven anders te verdelen. Nu begin je met een laag salaris en eindig je met een hoog salaris. Mijn voorstel is om het salaris te koppelen aan productie, dus iemand laten beginnen met een laag salaris, dan in de kracht van zijn leven een hoog salaris, en dan weer afbouwen naar een lager salaris naarmate productie minder wordt. Totaal op een mensenleven gezien krijg je precies dezelfde hoeveelheid salaris, alleen is het nu anders verdeeld. Op een manier die voor zowel werkgever als werknemer eerlijker en voordeliger is.
Overigens is het sparen in de vette jaren aan te bevelen, mits de rente de inflatie bijhoudt, maar als er nou eens geen vette jaren komen........