Stichting Ichthus Ontmoeting
Re: Stichting Ichthus Contact
Misschien trouwens wel een ideetje om een 'holding' op te richten en alle interkerkelijke stichtingen daar onderbrengen. Dan heb je een echte 'parakerk' 

Exact! En daarom kun je je er beter verre van houden.freek schreef:Hij is zeker de nieuwe geloofsbeleving toegedaan?Afgewezen schreef:Dat de oprichter een student is bij een hoogleraar die kritiek had op HeartCry, zegt mij op zich niets. Maar ik heb een interview met deze oprichter gelezen, dat zegt mij meer.
Ook de hyvespagina's boezemen me geen vertrouwen in.Afgewezen schreef:Exact! En daarom kun je je er beter verre van houden.freek schreef:Hij is zeker de nieuwe geloofsbeleving toegedaan?Afgewezen schreef:Dat de oprichter een student is bij een hoogleraar die kritiek had op HeartCry, zegt mij op zich niets. Maar ik heb een interview met deze oprichter gelezen, dat zegt mij meer.
Mij ook niet zoveel...Ander schreef:Ook de hyvespagina's boezemen me geen vertrouwen in.Afgewezen schreef:Exact! En daarom kun je je er beter verre van houden.freek schreef:Hij is zeker de nieuwe geloofsbeleving toegedaan?Afgewezen schreef:Dat de oprichter een student is bij een hoogleraar die kritiek had op HeartCry, zegt mij op zich niets. Maar ik heb een interview met deze oprichter gelezen, dat zegt mij meer.
- J.C. Philpot
Ik weiger in een dergelijk vroeg stadium al een negatief oordeel te geven aan deze nieuwe stichting, en ben dankbaar dat er nu een alternatief is die de Reformatorische leer van harte onderschrijft. Wat een genade dat jongeren samen willen komen en nadenken over zaken die werkelijk waarde hebben.
Moge de Heere van de oogst dit initiatief zegenen door Woord en Geest, en ook tot een rijke geestelijke zegen stellen. Tot bekering, tot groei in de genade en kennis van de Heere Jezus Christus en dat alles tot eer van Zijn Naam.
Moge de Heere van de oogst dit initiatief zegenen door Woord en Geest, en ook tot een rijke geestelijke zegen stellen. Tot bekering, tot groei in de genade en kennis van de Heere Jezus Christus en dat alles tot eer van Zijn Naam.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Tja, dit klinkt natuurlijk best positief. Maar als je weet wat de 'ligging' is van de oprichter, kun je in een dergelijk vroeg stadium zeker al iets zeggen. Iets wat minder positief is. Het spijt me voor jou, Philpot.J.C. Philpot schreef:Ik weiger in een dergelijk vroeg stadium al een negatief oordeel te geven aan deze nieuwe stichting, en ben dankbaar dat er nu een alternatief is die de Reformatorische leer van harte onderschrijft. Wat een genade dat jongeren samen willen komen en nadenken over zaken die werkelijk waarde hebben.
We moeten inderdaad afwachten wat het ons brengt, en niet bij voorbaat een heel negatief oordeel vellen. Ik ken de oprichter niet, maar ben wel positief over de grondslag van deze stichting (met name het deel dat ze van harte de 3 formulieren onderschrijft, dat geeft een extra dimensie), maar waarom toch al die stichtingen? Dat is wat ik me steeds afvraag!Afgewezen schreef:Tja, dit klinkt natuurlijk best positief. Maar als je weet wat de 'ligging' is van de oprichter, kun je in een dergelijk vroeg stadium zeker al iets zeggen. Iets wat minder positief is. Het spijt me voor jou, Philpot.J.C. Philpot schreef:Ik weiger in een dergelijk vroeg stadium al een negatief oordeel te geven aan deze nieuwe stichting, en ben dankbaar dat er nu een alternatief is die de Reformatorische leer van harte onderschrijft. Wat een genade dat jongeren samen willen komen en nadenken over zaken die werkelijk waarde hebben.
Ik pleit er voor om de raad van Gamaliël in dezen te volgen...Afgewezen schreef:Tja, dit klinkt natuurlijk best positief. Maar als je weet wat de 'ligging' is van de oprichter, kun je in een dergelijk vroeg stadium zeker al iets zeggen. Iets wat minder positief is. Het spijt me voor jou, Philpot.J.C. Philpot schreef:Ik weiger in een dergelijk vroeg stadium al een negatief oordeel te geven aan deze nieuwe stichting, en ben dankbaar dat er nu een alternatief is die de Reformatorische leer van harte onderschrijft. Wat een genade dat jongeren samen willen komen en nadenken over zaken die werkelijk waarde hebben.
Nee, die past hier niet. Ik pleit er meer voor de raad van Paulus te volgen: geen dwaalleraars te volgen.memento schreef:Ik pleit er voor om de raad van Gamaliël in dezen te volgen...Afgewezen schreef:Tja, dit klinkt natuurlijk best positief. Maar als je weet wat de 'ligging' is van de oprichter, kun je in een dergelijk vroeg stadium zeker al iets zeggen. Iets wat minder positief is. Het spijt me voor jou, Philpot.J.C. Philpot schreef:Ik weiger in een dergelijk vroeg stadium al een negatief oordeel te geven aan deze nieuwe stichting, en ben dankbaar dat er nu een alternatief is die de Reformatorische leer van harte onderschrijft. Wat een genade dat jongeren samen willen komen en nadenken over zaken die werkelijk waarde hebben.
Klaas-Jan schreef:Mij ook niet zoveel...Ander schreef:Ook de hyvespagina's boezemen me geen vertrouwen in.Afgewezen schreef: Exact! En daarom kun je je er beter verre van houden.

Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
- J.C. Philpot
Dat is een ernstige beschuldiging, die om een goede onderbouwing vraagt. Zeker in het licht van het 9e gebod.Afgewezen schreef:Nee, die past hier niet. Ik pleit er meer voor de raad van Paulus te volgen: geen dwaalleraars te volgen.
Zondag 43
Vr.112. Wat wil het negende gebod?
Antw. Dat ik tegen niemand valse getuigenis geve, niemand zijn woorden verdraaie, geen achterklapper of lasteraar zij, niemand lichtelijk en onverhoord oordele of helpe veroordelen; maar allerlei liegen en bedriegen, als eigen werken des duivels, vermijde, tenzij dat ik den zwaren toorn Gods op mij laden wil; insgelijks, dat ik in het gericht en alle andere handelingen de waarheid liefhebbe, oprechtelijk spreke en belijde; ook mijns naasten eer en goed gerucht naar mijn vermogen voorsta en bevordere.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Ja, en toch kan ik het niet anders zien, beste Philpot.J.C. Philpot schreef:Dat is een ernstige beschuldiging, die om een goede onderbouwing vraagt. Zeker in het licht van het 9e gebod.Afgewezen schreef:Nee, die past hier niet. Ik pleit er meer voor de raad van Paulus te volgen: geen dwaalleraars te volgen.
Zondag 43
Antw. Dat ik tegen niemand valse getuigenis geve, niemand zijn woorden verdraaie, geen achterklapper of lasteraar zij, niemand lichtelijk en onverhoord oordele of helpe veroordelen; maar allerlei liegen en bedriegen, als eigen werken des duivels, vermijde, tenzij dat ik den zwaren toorn Gods op mij laden wil; insgelijks, dat ik in het gericht en alle andere handelingen de waarheid liefhebbe, oprechtelijk spreke en belijde; ook mijns naasten eer en goed gerucht naar mijn vermogen voorsta en bevordere.
Dan deed Paulus het toch ook verkeerd, waarschuwen voor dwaalleraars.J.C. Philpot schreef:Dat is een ernstige beschuldiging, die om een goede onderbouwing vraagt. Zeker in het licht van het 9e gebod.Afgewezen schreef:Nee, die past hier niet. Ik pleit er meer voor de raad van Paulus te volgen: geen dwaalleraars te volgen.
Zondag 43
- J.C. Philpot
Waarschuwen tegen dwaalleraars in het algemeen is niet verkeerd. Als echter bepaalde stromingen / personen als dwaalleraars worden betiteld moet dit inhoudelijk onderbouwd zijn uit het woord. Als ons gevoel de enige basis is waarom wij mensen lichtvaardig betitelen als dwaalleraars, en zo hun naam bezoedelen, is dit zoals de Heidelberger verwoord zonde tegen het 9e gebod.Ander schreef:Dan deed Paulus het toch ook verkeerd, waarschuwen voor dwaalleraars.
George Whitefield
George Whitefield
Paulus wist wat die mensen die hij veroordeelde leerden. Wat Marcel Vroegop nu precies leert weten we nog niet, want meer dan één artikeltje is er nog niet over/door hem geschreven.Ander schreef:Dan deed Paulus het toch ook verkeerd, waarschuwen voor dwaalleraars.J.C. Philpot schreef:Dat is een ernstige beschuldiging, die om een goede onderbouwing vraagt. Zeker in het licht van het 9e gebod.Afgewezen schreef:Nee, die past hier niet. Ik pleit er meer voor de raad van Paulus te volgen: geen dwaalleraars te volgen.
Zondag 43
Dat sommigen niet zo gecharmeerd zijn van zijn hyves kan ik begrijpen, maar let ook op het positieve, namelijk dat hij een bekende rechtzinnige predikant, een uitgesproken 5-point Calvinist (anti-arminiaans dus, voor wie de term 5-point calvinist niets zegt), vraagt voor zijn conferentie. Ook onderschrijft hij expliciet de 3FvE, en geeft hij aan zich niet af te willen zetten tegen bestaande kerken.