Wat doe je op oudjaarsavond?
Re: Wat doe je op oudjaarsavond?
uhm JGW,
ik slaap soms zaterdag op zondagnacht ook maar enkele uurtjes (vanaf een uurtje of 5/6) en probeer meestal wel naar de kerk te gaan. (onze dienst begint meestal half 11) En dit heb ik ook als ik naar m'n werk moet.
ik slaap soms zaterdag op zondagnacht ook maar enkele uurtjes (vanaf een uurtje of 5/6) en probeer meestal wel naar de kerk te gaan. (onze dienst begint meestal half 11) En dit heb ik ook als ik naar m'n werk moet.
Ouderjaarsavond is bij ons een traditie.
na de kerk komen we met de familie bij elkaar en staat er een tafel vol eten. teufelkes oawnd noemen we dat in Rijssen. Aardappels met rode kool en veel, heeeel veel vlees.
na de kerk komen we met de familie bij elkaar en staat er een tafel vol eten. teufelkes oawnd noemen we dat in Rijssen. Aardappels met rode kool en veel, heeeel veel vlees.
o, da's zeker in verband met die 25 kilotukkertje schreef:Ouderjaarsavond is bij ons een traditie.

~~Soli Deo Gloria~~
Tja, die Twentse orgiëen ken ik.tukkertje schreef:Ouderjaarsavond is bij ons een traditie.
't Is soms een wedstrijd wie het meeste op kan.
Dan moet je echt je broekriem sterk verruimen!
Net zoals het met pasen een strijd is wie de meeste eieren eet.
Hoewel het heel lekker is, kun je in die tradities weinig christelijks ontdekken.
Nee, wij hebben op 31 december een dienst waarin er bij de jaarwisseling wordt stilgestaan, teruggeblikt op het oude jaar, een zegen gevraagd voor het nieuwe jaar, er wordt gebeden om de komst van Jezus Christus. Dat gebeurt bij ons in 1 dienst, niet in twee diensten.Johann Gottfried Walther schreef:Hebben jullie op 1 januari om 10.00 uur (of iets later of vroeger) geen eredienst?Marnix schreef:Kerk
Thuis samen bidden
Gezellig praten.
Elkaar gelukkig nieuw jaar wensen
Paar drankjes nemen, plezier maken, vaak nog ergens met kerkjeugd afspreken... en 's ochtends om een uur of 5-6 lig ik denk ik wel in bed.
Zo ja, zit je dan niet half te slapen in de kerk?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Goed idee. Gelukkig hoef ik 's morgens om 10 uur ook niet in de kerk te zitten - wel op een ander moment van de dag - want ik zou me echt niet wakker kunnen houden.Marnix schreef:Nee, wij hebben op 31 december een dienst waarin er bij de jaarwisseling wordt stilgestaan, teruggeblikt op het oude jaar, een zegen gevraagd voor het nieuwe jaar, er wordt gebeden om de komst van Jezus Christus. Dat gebeurt bij ons in 1 dienst, niet in twee diensten.Johann Gottfried Walther schreef:Hebben jullie op 1 januari om 10.00 uur (of iets later of vroeger) geen eredienst?Marnix schreef:Kerk
Thuis samen bidden
Gezellig praten.
Paar drankjes nemen, plezier maken, vaak nog ergens met kerkjeugd afspreken... en 's ochtends om een uur of 5-6 lig ik denk ik wel in bed.
eerst de kinderen op bed leggen bij mn broer en schoonzus, dan samen met Jean naar de kerk, daarna gaan we met de hele fam naar mn broer.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Volgensmij eerst mijn kleine op bed bij ons.
En dan meestal ik, mn zus mn broertje en nog een broertje mee naar de kerk.
Daarna als we terug zijn gaat mn broertje van 10 soms nog even naar bed...
Maar meestal om twaalf uur zit iedereen gezellig in de kamer(soms half slapend, mn broertje van 4)
We lezen dan uit de Bijbel zingen wat en bidden, en zo gaan we het nieuw jaar in..
Elkeaar nieuw jaar wensen. Olliebollen, appelflappen, chips, nootjes en nog veel meer hapjes op tafel...
Allemaal lekker wat drinken. En dan begint het buiten meestal wel hard te knallen..
Naar buiten gaan doe ik meestal niet, watn het vuurwerk hier vliegt je dan gewoon om de oren.
Meestal komen er nog wat familie en vrienden langs..
En dat is het wel zo'n beetje!Altijd gezellig en bijzonder.
En dan meestal weer tjah...soms tond 2 uur in bed helemaal.
Maar soms gaat het knallen hier nog tot 4 uur door, en dan enorm hard.

En dan meestal ik, mn zus mn broertje en nog een broertje mee naar de kerk.
Daarna als we terug zijn gaat mn broertje van 10 soms nog even naar bed...
Maar meestal om twaalf uur zit iedereen gezellig in de kamer(soms half slapend, mn broertje van 4)
We lezen dan uit de Bijbel zingen wat en bidden, en zo gaan we het nieuw jaar in..
Elkeaar nieuw jaar wensen. Olliebollen, appelflappen, chips, nootjes en nog veel meer hapjes op tafel...
Allemaal lekker wat drinken. En dan begint het buiten meestal wel hard te knallen..
Naar buiten gaan doe ik meestal niet, watn het vuurwerk hier vliegt je dan gewoon om de oren.
Meestal komen er nog wat familie en vrienden langs..
En dat is het wel zo'n beetje!Altijd gezellig en bijzonder.
En dan meestal weer tjah...soms tond 2 uur in bed helemaal.
Maar soms gaat het knallen hier nog tot 4 uur door, en dan enorm hard.

Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
naar de kerk
koffie/koek
biertje
slapen
koffie/koek
biertje
slapen
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
proberen Puck te "leiden" in het kabaal van het vuurwerk dat hier al flink begint....ik weet niet eens of het er van komt om haar rond 5 uur uit te laten zónder dat ze buiten zichzelf raakt van angst.....
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Bij ons is om 17.00 in alle kerken dienst(van 'zwaar' tot 'licht') en dan net zoals Tukkertje al aan gaf 'toafelkesoawnd', maar bij ons komen daar geen aardappelen of groente bij kijken. Waarschijnlijk word er weer een gourmetschotel en gaat er wat gezellig gegourmet worden, daar beginnen we dan zo rond 19.00-19.30 uur mee en dat gaat wel tot tussen 9 en 10 door. Niet dat wij echt een overmaat aan vlees eten hoor.
Dan word er nog even wat gezellig bij elkaar gezeten en vaak wat gelezen of gepuzzeld tot het 12.00 uur. Meestal is mijn vrijgezelle tante er ook tot ongever 11.00-11.30 uur en dan gaat ze naar huis. Om 12.00 uur wensen we elkaar als gezin 'de beste wensen' voor het nieuwe jaar toe. We kunnen altijd weten als het 12 uur want dan word en het 'geknal' harder, maar ook de torenklok van onze kerk gaat dan luiden!
Dan gaan we vaak nog even naar de buren 2 verderop of ze komen bij ons, maar 1.00-1.30 uur vinden we het welletjes en zoeken ons bedje op! Af en toe worden we nog wakker van een harde knal in de fietstunnel tegenover ons. De volgende morgen moeten we wel weer om 9.30 uur in de kerk zitten! Dat 'geloop' de hele nacht snap ik niets van, dat doen ze er erg veel, geloof ik.
Dan word er nog even wat gezellig bij elkaar gezeten en vaak wat gelezen of gepuzzeld tot het 12.00 uur. Meestal is mijn vrijgezelle tante er ook tot ongever 11.00-11.30 uur en dan gaat ze naar huis. Om 12.00 uur wensen we elkaar als gezin 'de beste wensen' voor het nieuwe jaar toe. We kunnen altijd weten als het 12 uur want dan word en het 'geknal' harder, maar ook de torenklok van onze kerk gaat dan luiden!
Dan gaan we vaak nog even naar de buren 2 verderop of ze komen bij ons, maar 1.00-1.30 uur vinden we het welletjes en zoeken ons bedje op! Af en toe worden we nog wakker van een harde knal in de fietstunnel tegenover ons. De volgende morgen moeten we wel weer om 9.30 uur in de kerk zitten! Dat 'geloop' de hele nacht snap ik niets van, dat doen ze er erg veel, geloof ik.
- monique
waarschijnlijk eerst naar de kerk dan ga ik meteen naar mn vroegere buurtjes
die is op oudjaarsdag jarig daar ben ik dan en dan savonds zette we vorig jaar de tv aan en toen gingen we eerst drinken met allemaal hapjes erbij heerlijk stokbrood sate ballenvanalles
en we gingen een soort kaartspel doen en op het eind gingen we aftellen met zn 4e 10,9,8,7,6,5,4,3,2,1,0 GELUKKIG NIEUWJAAR zo gaat het weer dit jaar en dan knallend het nieuwe jaar in ik weet dat de meeste van jullie er bezwaar tegen hebben maarja mn ouder szeggen ook tegen me jong heh ik kan je niet tegen houden haha
en dan gaan we een rondje lopen in mn dorpie en is altijd heel grappig het hele dorp loopt dan gewoon dronke door de strate en wie is er dan als enigste niet dronken IKKE maar daar komt veranderring in hoor dit jaartje haha
zo ziet oud en nieuw er voor mij
en hoppelijk dat ik volgend jaar het kan vieren met een sgat van een jongen
die is op oudjaarsdag jarig daar ben ik dan en dan savonds zette we vorig jaar de tv aan en toen gingen we eerst drinken met allemaal hapjes erbij heerlijk stokbrood sate ballenvanalles
en we gingen een soort kaartspel doen en op het eind gingen we aftellen met zn 4e 10,9,8,7,6,5,4,3,2,1,0 GELUKKIG NIEUWJAAR zo gaat het weer dit jaar en dan knallend het nieuwe jaar in ik weet dat de meeste van jullie er bezwaar tegen hebben maarja mn ouder szeggen ook tegen me jong heh ik kan je niet tegen houden haha
en dan gaan we een rondje lopen in mn dorpie en is altijd heel grappig het hele dorp loopt dan gewoon dronke door de strate en wie is er dan als enigste niet dronken IKKE maar daar komt veranderring in hoor dit jaartje haha

herinner je gister
droom van morgen
maar leef vandaag
droom van morgen
maar leef vandaag
spreken is zilver, zwijgen is goud..!!!monique schreef:waarschijnlijk eerst naar de kerk dan ga ik meteen naar mn vroegere buurtjes
en dan gaan we een rondje lopen in mn dorpie en is altijd heel grappig het hele dorp loopt dan gewoon dronke door de strate en wie is er dan als enigste niet dronken IKKE maar daar komt veranderring in hoor dit jaartje hahazo ziet oud en nieuw er voor mij
volgens mij ben je in een recalcitrante bui..
diep in je hart voel je ook wel aan dat hier eea niet strookt...
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
- monique
ik ben niet in een bui ik zeg wat ik doe op oud en nieuw dat is het enigstehenriët schreef:spreken is zilver, zwijgen is goud..!!!monique schreef:waarschijnlijk eerst naar de kerk dan ga ik meteen naar mn vroegere buurtjes
en dan gaan we een rondje lopen in mn dorpie en is altijd heel grappig het hele dorp loopt dan gewoon dronke door de strate en wie is er dan als enigste niet dronken IKKE maar daar komt veranderring in hoor dit jaartje hahazo ziet oud en nieuw er voor mij
volgens mij ben je in een recalcitrante bui..
diep in je hart voel je ook wel aan dat hier eea niet strookt...

herinner je gister
droom van morgen
maar leef vandaag
droom van morgen
maar leef vandaag
- Johann Gottfried Walther
Foei toch Freek. Er zijn vast ook wel gemeenten waar er vroeger, dan 10 uur kerk is.freek schreef:Goed idee. Gelukkig hoef ik 's morgens om 10 uur ook niet in de kerk te zitten - wel op een ander moment van de dag - want ik zou me echt niet wakker kunnen houden.Marnix schreef:Nee, wij hebben op 31 december een dienst waarin er bij de jaarwisseling wordt stilgestaan, teruggeblikt op het oude jaar, een zegen gevraagd voor het nieuwe jaar, er wordt gebeden om de komst van Jezus Christus. Dat gebeurt bij ons in 1 dienst, niet in twee diensten.Johann Gottfried Walther schreef:Hebben jullie op 1 januari om 10.00 uur (of iets later of vroeger) geen eredienst?Marnix schreef:Kerk
Thuis samen bidden
Gezellig praten.
Hoop van harte dat mensen niet vanwege het tijdstip die eredienst zullen verzuimen.
En waarom moet men met oudjaarsdag laat naar bed? Dat is geheel niet nodig hoor.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"