Let op de kleintjes/Pinnen
Re: Let op de kleintjes/Pinnen
Het chartale geld zal zeker niet verdwijnen. Hoe zou je dan iets zwart kunnen betalen?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
- MarthaMartha
hey, da's dus de oplossing....refo schreef:Het chartale geld zal zeker niet verdwijnen. Hoe zou je dan iets zwart kunnen betalen?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Het gaat bij bonnentjes om de belastingaftrek. Je schaft toch geen bonnentjes aan omdat het praktisch is?jvdg schreef: Praktisch, dat wel, maar ik vind het![]()
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Natuurlijk heb je gelijk, maar ik denk daar toch anders over.Gian schreef:Het gaat bij bonnentjes om de belastingaftrek. Je schaft toch geen bonnentjes aan omdat het praktisch is?jvdg schreef: Praktisch, dat wel, maar ik vind het![]()
Het gaat mij niet primair om de belastingaftrek, maar om het geven ansich, in de dienst der offerande.
Klinkt heel vroom, maar het geven mag niet een bijgedachte hebben dat de fiscus meebetaalt.
Dan mag je wel een hoop versjes zingen voordat iedereen daar zijn pas doorheen gehaald heeft.Gijs83 schreef:Bij ons nog niet, maar voor dat collecteren zal vast een oplossing komen. Die bonnetjes zul je dan wel moeten pinnen. Krijg je vast pinapparaat in de kerk
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Of langzamer gaan zingen.caprice schreef:Dan mag je wel een hoop versjes zingen voordat iedereen daar zijn pas doorheen gehaald heeft.Gijs83 schreef:Bij ons nog niet, maar voor dat collecteren zal vast een oplossing komen. Die bonnetjes zul je dan wel moeten pinnen. Krijg je vast pinapparaat in de kerk
- zusterelly
Tiberius schreef:Of langzamer gaan zingen.caprice schreef:Dan mag je wel een hoop versjes zingen voordat iedereen daar zijn pas doorheen gehaald heeft.Gijs83 schreef:Bij ons nog niet, maar voor dat collecteren zal vast een oplossing komen. Die bonnetjes zul je dan wel moeten pinnen. Krijg je vast pinapparaat in de kerk

Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
Ik zou zeggen dat het in dat geval handiger is om een extra lang collectevoorspel te houden. Of wordt er bij jullie gezongen tijdens het collecteren?caprice schreef:Dan mag je wel een hoop versjes zingen voordat iedereen daar zijn pas doorheen gehaald heeft.Gijs83 schreef:Bij ons nog niet, maar voor dat collecteren zal vast een oplossing komen. Die bonnetjes zul je dan wel moeten pinnen. Krijg je vast pinapparaat in de kerk
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Dus wel, want ik doe geen belastingaangifte ervan.Gian schreef:Het gaat bij bonnentjes om de belastingaftrek. Je schaft toch geen bonnentjes aan omdat het praktisch is?jvdg schreef: Praktisch, dat wel, maar ik vind het![]()
Zeker wel. Probeer voor een gezin maar eens voldoende collectegeld bijelkaar te sprokkelen. Dat is week in week uit best een gedoe.Gian schreef:Het gaat bij bonnentjes om de belastingaftrek. Je schaft toch geen bonnentjes aan omdat het praktisch is?jvdg schreef: Praktisch, dat wel, maar ik vind het![]()
--------------
Precies. Wij zijn blij met het bonnensysteem, ideaal.refo schreef:Zeker wel. Probeer voor een gezin maar eens voldoende collectegeld bijelkaar te sprokkelen. Dat is week in week uit best een gedoe.
En ik trek het niet af voor de belasting.
~~Soli Deo Gloria~~
Dat is heel dom, tenzij je niets hebt om het vanaf te trekken. De enige die er voordeel van heeft is de Nederlandse staat.Hendrikus schreef:Precies. Wij zijn blij met het bonnensysteem, ideaal.refo schreef:Zeker wel. Probeer voor een gezin maar eens voldoende collectegeld bijelkaar te sprokkelen. Dat is week in week uit best een gedoe.
En ik trek het niet af voor de belasting.
Trek het wel af en geeft het bespaarde geld ook weg. Het leuke is dat dat bedrag het volgende jaar ook weer aftrekbaar is.
--------------
Ik gebruik ook bonnetjes. Elke week evenveel, ongeacht het aantal zakjes...
kan dat wel? langzamer zingen?Tiberius schreef:Of langzamer gaan zingen.caprice schreef:Dan mag je wel een hoop versjes zingen voordat iedereen daar zijn pas doorheen gehaald heeft.Gijs83 schreef:Bij ons nog niet, maar voor dat collecteren zal vast een oplossing komen. Die bonnetjes zul je dan wel moeten pinnen. Krijg je vast pinapparaat in de kerk
Bij ons word er wel gezongen tijdens collecteren. Dan krijg je ook zo'n 'ellendiglang' voorspel, dat gaan op den duur wel vervelen, want er moet heel wat gecollecteerd worden. Alhoewel ze het best ons best snel en handig doen in vergelijking met andere plaatsen - m.n.op de Veluwe - waar ik wel eens een dienst heb meegemaakt.Josephus schreef:Ik zou zeggen dat het in dat geval handiger is om een extra lang collectevoorspel te houden. Of wordt er bij jullie gezongen tijdens het collecteren?caprice schreef:Dan mag je wel een hoop versjes zingen voordat iedereen daar zijn pas doorheen gehaald heeft.Gijs83 schreef:Bij ons nog niet, maar voor dat collecteren zal vast een oplossing komen. Die bonnetjes zul je dan wel moeten pinnen. Krijg je vast pinapparaat in de kerk
Ik denk eigenlijk ook wel dat er altijd wel wat contant geld blijft, want daar zullen de kerken wel bezwaren tegen hebben. Geld inzamelen hoort toch tijdens de kerkdienst te gebeuren. Dat zal moeilijk gaan zonder echt geld.