"Gods-ingrijpen" in romans
Re: "Gods-ingrijpen" in romans
Wat mij vooral opvalt in de boeken van Amerikaanse schrijvers, dat als ze bidden, dat ze dan vaak een antwoord krijgen. Let maar op dan staat dat in schuingedrukte tekst...bijvoorbeeld een bijbeltekst.
Als dàt zou kunnen in werkelijkheid!!!
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Hoe denk je dat dominees weten dat ze naar een andere gemeente moeten?Lizzy schreef:Wat mij vooral opvalt in de boeken van Amerikaanse schrijvers, dat als ze bidden, dat ze dan vaak een antwoord krijgen. Let maar op dan staat dat in schuingedrukte tekst...bijvoorbeeld een bijbeltekst.
God geeft ook nu nog antwoord op het gebed. Zij het vaak niet woordelijk, maar wel door Zijn Woord!
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
- JolandaOudshoorn
Misschien voor een ander of een nieuw topic, maar ik geloof dat God vandaag nog steeds antwoord, zeker op het gebed. Alleen, zijn we wel stil en opmerkzaam genoeg om dat te horen?Lizzy schreef:Wat mij vooral opvalt in de boeken van Amerikaanse schrijvers, dat als ze bidden, dat ze dan vaak een antwoord krijgen. Let maar op dan staat dat in schuingedrukte tekst...bijvoorbeeld een bijbeltekst.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
God antwoordt wel, maar er komt over het algemeen geen 'briefje uit de hemel', ook al zouden we dat nog zo graag willen.JolandaOudshoorn schreef:Misschien voor een ander of een nieuw topic, maar ik geloof dat God vandaag nog steeds antwoord, zeker op het gebed. Alleen, zijn we wel stil en opmerkzaam genoeg om dat te horen?Lizzy schreef:Wat mij vooral opvalt in de boeken van Amerikaanse schrijvers, dat als ze bidden, dat ze dan vaak een antwoord krijgen. Let maar op dan staat dat in schuingedrukte tekst...bijvoorbeeld een bijbeltekst.
- MarthaMartha
mee eens.JolandaOudshoorn schreef:Misschien voor een ander of een nieuw topic, maar ik geloof dat God vandaag nog steeds antwoord, zeker op het gebed. Alleen, zijn we wel stil en opmerkzaam genoeg om dat te horen?Lizzy schreef:Wat mij vooral opvalt in de boeken van Amerikaanse schrijvers, dat als ze bidden, dat ze dan vaak een antwoord krijgen. Let maar op dan staat dat in schuingedrukte tekst...bijvoorbeeld een bijbeltekst.
verder twee opmerkingen:
1. in die amerikaanse boeken krijgen mensen soms heel veel antwoorden, dat klopt. ze horen dan een stem die tot hen spreekt. Ik vraag me altijd af hoe dat dan gaat. Ik keur het beslist niet af, vraag me eerder af of ik stil en opmerkend genoeg ben om Zijn stem te horen.
2. je kunt de amerikaanse boeken niet op één hoop gooien. Die van Karen Kingsbury vind ik zelf erg goed. Niet elk probleem wordt opgelost zoals gewenst. Het is echt strijden en de moeite van het leven wordt niet verdoezeld. Ook in die boeken lees je hoe mensen God zoeken en door Hem geleidt worden.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
- JolandaOudshoorn
Hangt ervan af wat je vertaat onder een briefje, maar een duidelijk, pasklaar antwoord geeft Hij echt!Afgewezen schreef:God antwoordt wel, maar er komt over het algemeen geen 'briefje uit de hemel', ook al zouden we dat nog zo graag willen.JolandaOudshoorn schreef:Misschien voor een ander of een nieuw topic, maar ik geloof dat God vandaag nog steeds antwoord, zeker op het gebed. Alleen, zijn we wel stil en opmerkzaam genoeg om dat te horen?Lizzy schreef:Wat mij vooral opvalt in de boeken van Amerikaanse schrijvers, dat als ze bidden, dat ze dan vaak een antwoord krijgen. Let maar op dan staat dat in schuingedrukte tekst...bijvoorbeeld een bijbeltekst.
Ik ben het eens met Jolanda,
Een duidelijk, pasklaar antwoord...dat hoeft niet te betekenen dat het 'probleem' dan weg is, of opgelost...maar Hij is wel onze Helper toch? In wat voor omstandigheden we ook zijn...Hij is er. ( zo ook bij onze personages)
Een duidelijk, pasklaar antwoord...dat hoeft niet te betekenen dat het 'probleem' dan weg is, of opgelost...maar Hij is wel onze Helper toch? In wat voor omstandigheden we ook zijn...Hij is er. ( zo ook bij onze personages)
God spreekt niet meer tot ons zoals hij in het oude testament deed. Hij spreekt door Zijn Woord en Geest, maar ik bedoel dus dat ze in die boeken een gebed hebben..bijvoorbeeld "God help mij" en dan staat er als antwoord mijn dochter vreest niet..dit is even een voorbeeld.
Daar kan ik persoonlijk niet bij dat God krachtdadig antwoord en op de tijd dat jij dat wilt.
Ik geloof zeker dat God gebeden verhoort, dat zeg ik ook niet, maar net zoals afgewezen zegt...ze krijgen lijkt het antwoord rechtstreeks vanuit de hemel.
Gods stem zul je zeker wel horen en zal geen gefluister zijn. Denk maar aan de wetgeving bij de Horeb daar was het volk van Israel behoorlijk onder de indruk van Gods almachtige stem.
Daar kan ik persoonlijk niet bij dat God krachtdadig antwoord en op de tijd dat jij dat wilt.
Ik geloof zeker dat God gebeden verhoort, dat zeg ik ook niet, maar net zoals afgewezen zegt...ze krijgen lijkt het antwoord rechtstreeks vanuit de hemel.
Gods stem zul je zeker wel horen en zal geen gefluister zijn. Denk maar aan de wetgeving bij de Horeb daar was het volk van Israel behoorlijk onder de indruk van Gods almachtige stem.

Ik zie die teksten eigenlijk meer als influisteringen van de Heilige Geest. Dat zo'n persoon opeens denkt aan een tekst in de bijbel, of dat de Heilige Geest indachtig maakt. Zoiets.Lizzy schreef:God spreekt niet meer tot ons zoals hij in het oude testament deed. Hij spreekt door Zijn Woord en Geest, maar ik bedoel dus dat ze in die boeken een gebed hebben..bijvoorbeeld "God help mij" en dan staat er als antwoord mijn dochter vreest niet..dit is even een voorbeeld.
Dat komt bij jou dus anders over?
Ja voor mij lijkt het net alsof God werkelijk antwoord en dat kan dat het zo is als jij bedoeld, maar toch komt het mij niet echt over.aritha schreef:Ik zie die teksten eigenlijk meer als influisteringen van de Heilige Geest. Dat zo'n persoon opeens denkt aan een tekst in de bijbel, of dat de Heilige Geest indachtig maakt. Zoiets.Lizzy schreef:God spreekt niet meer tot ons zoals hij in het oude testament deed. Hij spreekt door Zijn Woord en Geest, maar ik bedoel dus dat ze in die boeken een gebed hebben..bijvoorbeeld "God help mij" en dan staat er als antwoord mijn dochter vreest niet..dit is even een voorbeeld.
Dat komt bij jou dus anders over?

- JolandaOudshoorn
Het gaat lang niet altijd zo, maar het kan wel zo gaan, Lizzy. Dat je het rechtstreeks uit de hemel hoort, dat je echt een gesprek met God hebt. En ja, dat gaat in de stilte, nog zachter dan gefluister!Lizzy schreef:God spreekt niet meer tot ons zoals hij in het oude testament deed. Hij spreekt door Zijn Woord en Geest, maar ik bedoel dus dat ze in die boeken een gebed hebben..bijvoorbeeld "God help mij" en dan staat er als antwoord mijn dochter vreest niet..dit is even een voorbeeld.
Laten we twee dingen onderscheiden:aritha schreef:Ik ben het eens met Jolanda,
1. Weten dat God een Helper is.
2. Op het gebed een pasklaar antwoord ontvangen uit de hemel.
1. Ja.
2. Niet altijd.