freek schreef:JaCa schreef:Sorry ...ik weet niet zeker of dit topic onder Kerk en Cultuur past...maarja...
Hoe denken wij als refo's over verkering.
En dan meer...wie neemt het initiatief om de ander te vragen..
Gaan wij mee met de geëmancipeerde cultuur...waar het initiatief bij zowel bij het mannelijke als bij het vrouwelijke geslacht kan liggen!
Of denken wij nog ouderwets en vinden we dat het balletje bij de mán ligt!
En niet alleen in verkering....ook in het leven met elkaar...wie neemt het voortouw...wie de beslissingen?
Is dat de man? Of heeft de vrouw net zo veel te zeggen?
Ik denk dat er mannen zijn die nooit aan de bak komen als een vrouw niet het voortouw neemt. Dus ouderwets of niet, het hangt maar af van de 'vrijmoedigheid' van de man.
Verder vraag ik me af of je wel een goed huwelijk hebt als je voortdurend moet vragen aan elkaa wie wat doet en mag doen. Zoiets gaat vanzelf, of het gaat helemaal niet. Hoewel ik nu misshien wel erg idealistisch ben, ik speek nl. niet uit ervaring

Nou ik hoop idd ook maar dat het vanzelf gaat...het lijkt me knap lastig.
Maar ik ken genoeg voorbeelden waar het dus niet vanzelf gaat.
Waar man en vrouw het niet eens zijn met elkaar...bijv. de man is veranderd of de vrouw of allebei...en men is het niet meer eens over de ooit genomen kerkkeuze bijvoorbeeld, tja...dan blijkt opeens dat de vrouw zich moet onderwerpen aan de man...?!
@Everybody...denk ook niet dat ik zo passief zou zijn hoor

Het lijkt me zoooo knap lastig om maar te wachten op enige actie van de jongen! Terwijl hij wellicht zeer verlegen is op dat gebied...wie overigens niet
Maar toch voel ik nog wel wat voor de charmante ouderwetse manier van man/vrouw verhouden.....dat de man op de knieen gaat...wat moet dat heeeeerlijk voelen

:D:D
Oef...wat zeg ik....ik zou me geen raaaaaaaad wéten!! ik zou echt denken...doe maar ff normaal hoor