Wie vraagt!

MarthaMartha

Re: Wie vraagt!

Bericht door MarthaMartha »

Gian schreef:Wie vraagt wordt overgeslagen :haha
:quoi maar ik heb niks gevraagd :humhihi :humhihi :humhihi
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
JaCa
Contacteer:

Bericht door JaCa »

Gian schreef:Wie vraagt wordt overgeslagen :haha
Oops dan kom je nooit samen :P

Mijn verst. gehandicapt broertje zegt dat altijd als hij een snoepje gepikt heeft en mijn moeder verteld hem dat hij niet zonder te vragen een snoepje mag pakken :D

My one and only goal;
His image in my soul.
Marnix

Bericht door Marnix »

hehe, zo dom zijn ze inderdaad niet. Vooral niet wanneer het eten betreft. Verstandelijk gehandicapten zijn vooral op dat punt vaak heel vindingrijk :D
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
JaCa
Contacteer:

Bericht door JaCa »

Marnix schreef:hehe, zo dom zijn ze inderdaad niet. Vooral niet wanneer het eten betreft. Verstandelijk gehandicapten zijn vooral op dat punt vaak heel vindingrijk :D
Dat blijkt :D vondem geniaal :haha

My one and only goal;
His image in my soul.
freek

Bericht door freek »

JaCa schreef:Sorry ...ik weet niet zeker of dit topic onder Kerk en Cultuur past...maarja...:)

Hoe denken wij als refo's over verkering.
En dan meer...wie neemt het initiatief om de ander te vragen..
Gaan wij mee met de geëmancipeerde cultuur...waar het initiatief bij zowel bij het mannelijke als bij het vrouwelijke geslacht kan liggen!
Of denken wij nog ouderwets en vinden we dat het balletje bij de mán ligt!

En niet alleen in verkering....ook in het leven met elkaar...wie neemt het voortouw...wie de beslissingen?
Is dat de man? Of heeft de vrouw net zo veel te zeggen?
Ik denk dat er mannen zijn die nooit aan de bak komen als een vrouw niet het voortouw neemt. Dus ouderwets of niet, het hangt maar af van de 'vrijmoedigheid' van de man.

Verder vraag ik me af of je wel een goed huwelijk hebt als je voortdurend moet vragen aan elkaa wie wat doet en mag doen. Zoiets gaat vanzelf, of het gaat helemaal niet. Hoewel ik nu misshien wel erg idealistisch ben, ik speek nl. niet uit ervaring :)
JaCa
Contacteer:

Bericht door JaCa »

freek schreef:
JaCa schreef:Sorry ...ik weet niet zeker of dit topic onder Kerk en Cultuur past...maarja...:)

Hoe denken wij als refo's over verkering.
En dan meer...wie neemt het initiatief om de ander te vragen..
Gaan wij mee met de geëmancipeerde cultuur...waar het initiatief bij zowel bij het mannelijke als bij het vrouwelijke geslacht kan liggen!
Of denken wij nog ouderwets en vinden we dat het balletje bij de mán ligt!

En niet alleen in verkering....ook in het leven met elkaar...wie neemt het voortouw...wie de beslissingen?
Is dat de man? Of heeft de vrouw net zo veel te zeggen?
Ik denk dat er mannen zijn die nooit aan de bak komen als een vrouw niet het voortouw neemt. Dus ouderwets of niet, het hangt maar af van de 'vrijmoedigheid' van de man.

Verder vraag ik me af of je wel een goed huwelijk hebt als je voortdurend moet vragen aan elkaa wie wat doet en mag doen. Zoiets gaat vanzelf, of het gaat helemaal niet. Hoewel ik nu misshien wel erg idealistisch ben, ik speek nl. niet uit ervaring :)
Nou ik hoop idd ook maar dat het vanzelf gaat...het lijkt me knap lastig.
Maar ik ken genoeg voorbeelden waar het dus niet vanzelf gaat.
Waar man en vrouw het niet eens zijn met elkaar...bijv. de man is veranderd of de vrouw of allebei...en men is het niet meer eens over de ooit genomen kerkkeuze bijvoorbeeld, tja...dan blijkt opeens dat de vrouw zich moet onderwerpen aan de man...?!

@Everybody...denk ook niet dat ik zo passief zou zijn hoor :D
Het lijkt me zoooo knap lastig om maar te wachten op enige actie van de jongen! Terwijl hij wellicht zeer verlegen is op dat gebied...wie overigens niet :(

Maar toch voel ik nog wel wat voor de charmante ouderwetse manier van man/vrouw verhouden.....dat de man op de knieen gaat...wat moet dat heeeeerlijk voelen :D:D:D

Oef...wat zeg ik....ik zou me geen raaaaaaaad wéten!! ik zou echt denken...doe maar ff normaal hoor :D :slurp
vlinder

Bericht door vlinder »

@ Lassie. Het klopt wel denk ik dat vrouwen meer met trouwen bezig zijn. Toen wij net verkering hadden zei ik wel eens: als we later getrouwd zijn....dan zei memento pfffft jij altijd met je trouwen...... :oops

Memento heeft mij wel gevraagd als je dat vragen kunt noemen. Hij zette mij voor het blok...... :yahoo
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Lassie

Bericht door Lassie »

hoe herkenbaar!!!! :humhihi :haha :haha
David J

Bericht door David J »

henriët schreef:
sweelinck 25 schreef:Moeilijke vraag. Ik denk wel dat het bij de man ligt.

Maar aan de andere kant, dan leg ik het wel bij mezelf. Das helemaal moeilijk, met zulke dingen durf ik helemaal niet. :nonnon

Ik ben er nog niet uit. Maar als het van de vrouwenkant zou komen, volgens mij is dat toch ook niet zo heel erg.
joh, als je de ware tegenkomt en zij laat merken dat ze je leuk vindt etc dan durf je vanzelf hoor, komt best goed
Precies. Elize wist eerder dan ik dat ze verliefd was, en wist dat redelijk subtiel duidelijk te maken. Als je dan zelf zo'n beetje twijfelt of je nou verliefd bent niet, geeft dat wel een zetje de goede kant uit. Met andere woorden: een vrouw kan 'vragen' zonder te vragen...
Marnix

Bericht door Marnix »

en ook wel gewoon vragen als de man geen rekening houdt met een mogelijke relatie :D
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
JaCa
Contacteer:

Bericht door JaCa »

vlinder schreef:@ Lassie. Het klopt wel denk ik dat vrouwen meer met trouwen bezig zijn. Toen wij net verkering hadden zei ik wel eens: als we later getrouwd zijn....dan zei memento pfffft jij altijd met je trouwen...... :oops

Memento heeft mij wel gevraagd als je dat vragen kunt noemen. Hij zette mij voor het blok...... :yahoo
haha! dat fantaseren is ook typisch iets voor vrouwen :D
en mannen weer nuchter en realistisch :slurp

My one and only goal;
His image in my soul.
jvdg

Bericht door jvdg »

't Ging echt helemaal vanzelf, en wie wie gevraagd heeft weten we allebei niet meer.

Bij ruzies is dat wel handig. :yahoo
henriët

Bericht door henriët »

jvdg schreef:'t Ging echt helemaal vanzelf, en wie wie gevraagd heeft weten we allebei niet meer.

Bij ruzies is dat wel handig. :yahoo
haha, die is echt wel heel goed..
maarre hopelijk is die ruzie zelden en dan van zeer korte aard...
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Marnix schreef:en ook wel gewoon vragen als de man geen rekening houdt met een mogelijke relatie :D
whahahahaha.......... vertel!!!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Rens

Bericht door Rens »

ik weet nog bliksemsgoed wie wie vroeg, onder welke omstandigheden, wáár én hoe......al was het in 1970....
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Plaats reactie