als ik een vijver in mijn tuin had, dan had ik hem dicht laten gooien. En als je aan een drukke weg woont, laat je je kind ook niet alleen de deur uitgaan en doe je de voordeur op slot. Voorzorgsmaatregelen nemen mag best. God gebiedt dit zelfs (op een dakterras moest volgens de wet een hek zijn.) Dat heeft mi niets te maken met het wel of niet vertrouwen hebben!henriët schreef:
Ik snap je redenering, maar laten we niet vergeten, als als als, en dan kan dit of dat,
kijk als je een vijver in je tuin hebt, kàn een kind er in vallen,
als je aan een drukke weg woont, kàn je kind zomaar oversteken en dan kàn er van alles gebeuren
etc etc
misschien dat we moeten leren meer vertrouwen te hebben?
Bofepidemie in Biblebelt
- JolandaOudshoorn
Re: Bofepidemie in Biblebelt
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Henriët. Als je een nieuwe auto koopt zou ik de airbag er (principieel) uit laten halen. Als God wil dat je een verongelukt, wie zijn wij dan om (uit veiligheidsoverweging) een airbag erin te doen?
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
met andere woorden, jullie zien inenten als voorzorgsmaatregelen?
ik vind de toon richting mij wat scherp, ik heb helemaal niet eens gezegd of ik voor of tegen inenten ben.\
ik zette mn gedachte even neer, maar dat heeft niets te maken met het kopen van een auto met of zonder gordel enz,
ik geloof niet dat ik zin heb in een inenting discussie,
wat ik alleen heb willen zeggen is, dat er artsen zijn, die zeggen dat het beter is om de kinder ziekten door te maken op jonge leeftijd, dan inenten, er schijnen door het inenten ook allerlei 'problemen'te ontstaan.
ik vind de toon richting mij wat scherp, ik heb helemaal niet eens gezegd of ik voor of tegen inenten ben.\
ik zette mn gedachte even neer, maar dat heeft niets te maken met het kopen van een auto met of zonder gordel enz,
ik geloof niet dat ik zin heb in een inenting discussie,
wat ik alleen heb willen zeggen is, dat er artsen zijn, die zeggen dat het beter is om de kinder ziekten door te maken op jonge leeftijd, dan inenten, er schijnen door het inenten ook allerlei 'problemen'te ontstaan.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
-
Sorrie hoor, maar dat vind ik echt kolder!vlinder schreef:Henriët. Als je een nieuwe auto koopt zou ik de airbag er (principieel) uit laten halen. Als God wil dat je een verongelukt, wie zijn wij dan om (uit veiligheidsoverweging) een airbag erin te doen?
Er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid.
Want als je dit zegt.... waarom stop je dan voor een rood stoplicht?
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Edele Strijdster
Hmm nee dat vind ik onnodig in gevaar begeven. Zie mijn vorige posting voor uitleg. Het beste voorbeeld om te vergelijken vind ik altijd nog airbag. Het spijt me, maar daar blijf ik bij dat het bijna één op één te vergelijken is.edele strijdster schreef:Sorrie hoor, maar dat vind ik echt kolder!vlinder schreef:Henriët. Als je een nieuwe auto koopt zou ik de airbag er (principieel) uit laten halen. Als God wil dat je een verongelukt, wie zijn wij dan om (uit veiligheidsoverweging) een airbag erin te doen?
Met respect, maar deze ongelofelijke domme opmerkingen komen altijd weer tevoorschijn bij deze discussies. Het een sluit het ander niet uit. Eigen verantwoordelijkheid moet je niet uitspelen tegenover de Voorzienigheid Gods. Wij hebben een kind van 10 maanden die we uit principe niet laten inenten. Wij proberen te geloven dat God ziekte en gezondheid als uit Zijn Vaderlijke Hand ons doet toekomen. Vanmiddag zijn we even buiten geweest met dochterlief. We hebben haar lekker ingepakt, stel je voor dat ze kou vat...vlinder schreef:Henriët. Als je een nieuwe auto koopt zou ik de airbag er (principieel) uit laten halen. Als God wil dat je een verongelukt, wie zijn wij dan om (uit veiligheidsoverweging) een airbag erin te doen?

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
-
Oké, ook al is het te vergelijken... (hoewel ik het daar niet mee eens ben...)vlinder schreef:Hmm nee dat vind ik onnodig in gevaar begeven. Zie mijn vorige posting voor uitleg. Het beste voorbeeld om te vergelijken vind ik altijd nog airbag. Het spijt me, maar daar blijf ik bij dat het bijna één op één te vergelijken is.edele strijdster schreef:Sorrie hoor, maar dat vind ik echt kolder!vlinder schreef:Henriët. Als je een nieuwe auto koopt zou ik de airbag er (principieel) uit laten halen. Als God wil dat je een verongelukt, wie zijn wij dan om (uit veiligheidsoverweging) een airbag erin te doen?
Als kind ben ik ook nooit ingeent.
Toch vind ik.... ook als je ingeent bent is er altijd nog een God die boven alle menselijke berekeningen staat. God laat zich echt niet tegenhouden door (voor)zorgmaatregelen, maar wij moeten wél onze verantwoording daarin nemen!
Dat is onze plicht... pure zorg voor je lichaam toch?
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Edele Strijdster
Je hebt vast niet gelezen dat ik erbij heb gezegd: Onder Gods Toelating en Zegen....???edele strijdster schreef:Oké, ook al is het te vergelijken... (hoewel ik het daar niet mee eens ben...)vlinder schreef:
Hmm nee dat vind ik onnodig in gevaar begeven. Zie mijn vorige posting voor uitleg. Het beste voorbeeld om te vergelijken vind ik altijd nog airbag. Het spijt me, maar daar blijf ik bij dat het bijna één op één te vergelijken is.
Toch vind ik.... ook als je ingeent bent is er altijd nog een God die boven alle menselijke berekeningen staat. God laat zich echt niet tegenhouden door (voor)zorgmaatregelen, maar wij moeten wél onze verantwoording daarin nemen!
Natuurlijk geloof ik in de voorzienigheid, maar ik geloof ook in onze eigen verantwoording!
-
Daar had ik idd over heen gelezen....vlinder schreef:Je hebt vast niet gelezen dat ik erbij heb gezegd: Onder Gods Toelating en Zegen....???edele strijdster schreef:Oké, ook al is het te vergelijken... (hoewel ik het daar niet mee eens ben...)vlinder schreef:
Hmm nee dat vind ik onnodig in gevaar begeven. Zie mijn vorige posting voor uitleg. Het beste voorbeeld om te vergelijken vind ik altijd nog airbag. Het spijt me, maar daar blijf ik bij dat het bijna één op één te vergelijken is.
Natuurlijk geloof ik in de voorzienigheid, maar ik geloof ook in onze eigen verantwoording!
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Edele Strijdster
Hmm ik zie dat er een hele post van mij weg is. (dan heeft iemand anders tussendoor gepost en dan gaat dat bij mij altijd fout) Vandaar dat je die niet gelezen had. Ik had daarin wat uitgelegd en erin getypt dat alles onder de zegen of toelating gebeurde, maar die post is weg. Ik weet ook niet meer precies waar daarin stond....

Kan het niet wat minder? Je trekt wel een hele grote broek aan!!Ander schreef:Met respect, maar deze ongelofelijke domme opmerkingen komen altijd weer tevoorschijn bij deze discussies. Het een sluit het ander niet uit. Eigen verantwoordelijkheid moet je niet uitspelen tegenover de Voorzienigheid Gods. Wij hebben een kind van 10 maanden die we uit principe niet laten inenten. Wij proberen te geloven dat God ziekte en gezondheid als uit Zijn Vaderlijke Hand ons doet toekomen. Vanmiddag zijn we even buiten geweest met dochterlief. We hebben haar lekker ingepakt, stel je voor dat ze kou vat...vlinder schreef:Henriët. Als je een nieuwe auto koopt zou ik de airbag er (principieel) uit laten halen. Als God wil dat je een verongelukt, wie zijn wij dan om (uit veiligheidsoverweging) een airbag erin te doen?
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
'k Heb ook een forse maat!Rens schreef: Kan het niet wat minder? Je trekt wel een hele grote broek aan!!
je kan maar duidelijk wezen...
Ik vind dat je gewoon grof bent, als jij van "duidelijk" houd, ik ook.Ander schreef:'k Heb ook een forse maat!Rens schreef: Kan het niet wat minder? Je trekt wel een hele grote broek aan!!
je kan maar duidelijk wezen...
Moderatorbericht:
Rens, wij zijn het eens!!!!!!Rens schreef:Ik vind dat je gewoon grof bent, als jij van "duidelijk" houd, ik ook.