Jihad (Doodsopdracht) aan het adres van Wilders...

Rens

Re: Jihad (Doodsopdracht) aan het adres van Wilders...

Bericht door Rens »

Ariene schreef:"Je wenst het toch je ergste vijand niet toe om in de krantenkoppen te moeten lezen dat er tot een jihad tegen je wordt opgeroepen. Een bedreiging als deze heb ik nooit eerder meegemaakt."

Je zou bijna denken dat hij echt blond is
is het een uitspraak van Wilders zélf? zo ja, zet het er dan even bij.....wel zo handig....
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Ariene

Bericht door Ariene »

Oké, Let op!

Reactie van Dhr. Wilders gevraagd door Nu.nl

Wilders woedend op Balkenende na bedreigingen
"Ik had verwacht dat Jan-Peter Balkenende de oproep van Al-Qaida zou veroordelen, maar hij doet helemaal niets. Terwijl de dreiging notabene is bevestigd door de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding. Waar is de premier?", aldus Geert Wilders in een vraaggesprek met NU.nl.

"Je wenst het toch je ergste vijand niet toe om in de krantenkoppen te moeten lezen dat er tot een jihad tegen je wordt opgeroepen. Een bedreiging als deze heb ik nooit eerder meegemaakt."
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Marnix

Bericht door Marnix »

Tja, dan moet je ook geen provocerende film maken. Hij weet dat er onder de islamieten een groep radicalen aanwezig is. Hij weet dat van Gogh is omgelegd om wat hij schreef over de Islam.

Overigens, er zijn genoeg moslims die wraak door geweld afkeuren. Het zijn de extremisten die ongeoorloofde tegenmaatregelen gaan verzinnen. Die verzieken het voor de rest, sinds 11 september al. En zelfs toenw as het niet nieuw. Aan de andere kant, het christendom heeft een zelfde fase meegemaakt. Denk alleen maar aan de inquisities, herksenverbrandingen etc... en ook de protestanten waren wat dit betreft lange tijd geen lieverdjes. Toen deden we toch precies hetzelfde?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Rens

Bericht door Rens »

Marnix schreef:Tja, dan moet je ook geen provocerende film maken. Hij weet dat er onder de islamieten een groep radicalen aanwezig is. Hij weet dat van Gogh is omgelegd om wat hij schreef over de Islam.

Overigens, er zijn genoeg moslims die wraak door geweld afkeuren. Het zijn de extremisten die ongeoorloofde tegenmaatregelen gaan verzinnen. Die verzieken het voor de rest, sinds 11 september al. En zelfs toenw as het niet nieuw. Aan de andere kant, het christendom heeft een zelfde fase meegemaakt. Denk alleen maar aan de inquisities, herksenverbrandingen etc... en ook de protestanten waren wat dit betreft lange tijd geen lieverdjes. Toen deden we toch precies hetzelfde?
tenminste één die niet alleen maar een eenrichting-vingerwijzen jegens de RK hanteerd.........
Moderatorbericht:
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Marnix schreef:Aan de andere kant, het christendom heeft een zelfde fase meegemaakt. Denk alleen maar aan de inquisities, herksenverbrandingen etc... en ook de protestanten waren wat dit betreft lange tijd geen lieverdjes. Toen deden we toch precies hetzelfde?
Het verschil is dat het christendom eigenlijk altijd vervolgingen instelde tegen hen die dichter bij Gods Woord wilden leven. Daar briest men altijd tegen, dat is van alle eeuwen. Inderdaad de roomsen tegen de reformatie, etc. Op zich niet vreemd, want "in de wereld zult gij verdrukking lijden".
Rens

Bericht door Rens »

Tiberius schreef:
Marnix schreef:Aan de andere kant, het christendom heeft een zelfde fase meegemaakt. Denk alleen maar aan de inquisities, herksenverbrandingen etc... en ook de protestanten waren wat dit betreft lange tijd geen lieverdjes. Toen deden we toch precies hetzelfde?
Het verschil is dat het christendom eigenlijk altijd vervolgingen instelde tegen hen die dichter bij Gods Woord wilden leven. Daar briest men altijd tegen, dat is van alle eeuwen. Inderdaad de roomsen tegen de reformatie, etc. Op zich niet vreemd, want "in de wereld zult gij verdrukking lijden".
.......en andersom
Moderatorbericht:
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Rens schreef:
Tiberius schreef:
.......en andersom
:quoi :down
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Tiberius schreef:
Beeldenstorm? Het uitroeien van ketterijen door de protestanten, waar gevangenzetting en verbanning niet uitzonderlijk waren?

Ook de ongelovigen kregen er flink van langs. De negers werden als dieren verhandeld, want het was Gods Woord die hun had vervloekt.
De VOC heeft menig massamoord op zijn geweten, omdat bijv. het ongelovig vuil zich niet wilde bekeren, wat eigenlijk betekent dat ze zich niet tot slaaf van de Nederlanden wilde stellen. Hele eilandjes en dorpen in Indonesië zijn zo plat gegaan.

En dan internationaal historisch gezien met de kruistochten en de verovering van Amerika?
Nee, het is niet enkel een interne aangelegenheid geweest.
Marco

Bericht door Marco »

JolandaOudshoorn schreef:
Rens schreef: .......en andersom
:quoi :down
Michael Servet bijvoorbeeld.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Het Consistorie

Na zijn terugkeer in Genève in 1541 stelde Calvijn een Consistorie in om te waken over de morele toestand van de stad. Het Consistorie was een kerkelijke rechtbank van ouderlingen en predikanten, die belast was met het handhaven van de orde in de kerkelijke organisatie en in de gemeente[4]. Strafbare feiten varieerden van het verkondigen van valse doctrine tot moreel onwenselijk gedrag. Typische straffen konden zijn het verplicht bijwonen van openbare diensten, catechetisch onderwijs, zweepslagen en marteling.

Vd. Zwaag moet niet zeuren. :yahoo
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Kaw schreef:Het Consistorie

Na zijn terugkeer in Genève in 1541 stelde Calvijn een Consistorie in om te waken over de morele toestand van de stad. Het Consistorie was een kerkelijke rechtbank van ouderlingen en predikanten, die belast was met het handhaven van de orde in de kerkelijke organisatie en in de gemeente[4]. Strafbare feiten varieerden van het verkondigen van valse doctrine tot moreel onwenselijk gedrag. Typische straffen konden zijn het verplicht bijwonen van openbare diensten, catechetisch onderwijs, zweepslagen en marteling.

Vd. Zwaag moet niet zeuren. :yahoo
de laatste zin vind ik jammer Kaw! die is niet nodig hier.
en verder lijkt het mij wat :offtopic worden...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Beetje zwarte humor? :huhu
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Kaw schreef:Beetje zwarte humor? :huhu
Yep, heb ik ook wel eens last van ;(
Ik keek er overigens wel van op dat Calvijn zoiets instelde.....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
markiemark

Bericht door markiemark »

[quote=" De Islam is toch een vreedzaam geloof?????? Dit gaat écht alle perken te buiten, een oproep om "Nederland te terroriseren"[/quote]

goedendag allemaal

ik denk dat de islam ook respect volle mensen heeft met een overtuiging voor wat hun geloven. Deze extremisten zijn een bepaalde afscheiding die hun geloof op een verkeerde manier naleven. En zeker niet volgens de koran wat ook veel andere moslims wanhopig proberen uit te leggen. Al vind ik hun cultuur wel tegen werken maar de joden zijn ook het volk van God en herbergen toch een deel dezelfde strijdvaardige verhitte cultuur.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Kaw schreef:
Tiberius schreef:
Beeldenstorm? Het uitroeien van ketterijen door de protestanten, waar gevangenzetting en verbanning niet uitzonderlijk waren?

Ook de ongelovigen kregen er flink van langs. De negers werden als dieren verhandeld, want het was Gods Woord die hun had vervloekt.
De VOC heeft menig massamoord op zijn geweten, omdat bijv. het ongelovig vuil zich niet wilde bekeren, wat eigenlijk betekent dat ze zich niet tot slaaf van de Nederlanden wilde stellen. Hele eilandjes en dorpen in Indonesië zijn zo plat gegaan.

En dan internationaal historisch gezien met de kruistochten en de verovering van Amerika?
Nee, het is niet enkel een interne aangelegenheid geweest.
Om te beginnen, is Servet door de staat van Geneve, met de goedkeuring van alle Zwitserse cantons, niet de kerk van Geneve, wettelijk terecht gesteld, en niet in de eerste plaats om geloofkwesties.

Ten tweede, is het fout om de moorden en andere misdaden aan de kerken van de reformatie te wijten. Om met de vinger op de regering te wijzen is 1 ding, want die waren verantwoordelijk, maar de misdaden van prive personen, zelfs al beleden ze gereformeerde christenen te zijn (huichelaars dus waarschijnlijk) mag niet aan de kerk verweten worden.

Het is een populaire leugen, en historische herziening, om de roomse geloofsvervolgingen en de misdaden van mensen die zich gereformeerd noemden over 1 kam te scheren.

Kennen jullie zelfs de (kerk)geschiedenis van de reformatie? Wel eens gehoord wat de Jesuiten deden? Dat zelfs een paus er gruwel van had? Maar ze toch onder de Roomse kerk stonden, en in die naam handelden?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Plaats reactie