Kerkelijke weg verhindering voor onderling gesprek

Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

jakobmarin schreef:Jezus was niet zo bijster positief over kerkelijke vergaderingen :roll:
Onzin, natuurlijk.
Wie dacht je dat de ambten ingesteld heeft?
Of denk je dat de reformatoren die zelf uit hun duim hebben gezogen?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Erasmiaan schreef:Heb je dit artikel overgetypt?
Ik hoop niet, dat dit een serieuze vraag is. Dit riekt naar belediging van een medeforummer. :D
Unionist

Bericht door Unionist »

Tiberius schreef:
jakobmarin schreef:Jezus was niet zo bijster positief over kerkelijke vergaderingen :roll:
Onzin, natuurlijk.
De vraag is of die ambtsdragers geroepen zijn om van alles en nog wat in reglementen en formules vast te leggen. Dat staat in de Bijbel nergens in hun taakomschrijving.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Tiberius schreef:
Ik hoop niet, dat dit een serieuze vraag is. Dit riekt naar belediging van een medeforummer. :D
???

Ik bedoel: overgetypt of gescant? Of ds. Meeuse gemaild?
refo

Bericht door refo »

Volgens mij ontbreekt de bronvermelding.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Omgaan met kritiek, het is heel moeilijk. Zeker als je een "belangrijke" positie inneemt. Toch zou ik er een aantal dingen er aan toe willen voegen.
Kritiek wordt vaak geuit door mensen die bewogen en betrokken zijn. Als ik naar mezelf kijk, heb ik eerlijk gezegd weinig behoefte om kritiek te uiten naar de GG, OGG, of de Ajax-fanclub. gewoonweg, ik heb er niks mee. Ik vind het jammer dat er delen zijn van kerkelijk Nederland, die menen dat ze zonder gevolgen in het openbaar op straat kunnen rollenbollen. maar goed, dat is ook weer hun verantwoording.
kritiek houd je ook scherp. Als 1 keer iemand wat zegt, zou je het nog naast je neer kunnen leggen. Dat hangt ook van de persoon zelf af. Van mijn man zal ik eerder iets aannnemen dan van mijn buurman. Maar als 10 mensen hetzelfde kritiekpunt hebben, dan lijkt het me goed om toch eens opnieuw naar mezelf te kijken, ook al doe ik iets met de meeste goede bedoelingen. Misschien doe ik het toch fout.
Hoe je kritiek brengt is ook belangrijk. Een anonieme brief sturen vind ik een van de meest lage vormen van kritiek geven. Een persoonlijk gesprek is het beste, een brief met daarbij je naam is ook goed. Maar wat mij betreft, hou het persoonlijk en ga er niet mee naar buiten. Dat is pas een allerlaatst redmiddel.
Tot zover dus mijn persoonlijke bijdrage en mijn mening.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

Tiberius schreef:
Onzin, natuurlijk.
Ik heb het over de vergaderingen, niet over de instelling van de ambten.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Erasmiaan schreef:
Tiberius schreef:
???

Ik bedoel: overgetypt of gescant? Of ds. Meeuse gemaild?
Gescand.

Refo, de bronvermelding staat er onder; in de posting van Erasmiaan: de Daniel.
Verder staat ook de auteur er onder: ds. C.J. Meeuse.
refo

Bericht door refo »

Tiberius schreef: Refo, de bronvermelding staat er onder; in de posting van Erasmiaan: de Daniel.
De schrijver staat erbij, maar niet de bron. Terwijl we dat wel hadden afgesproken.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

jakobmarin schreef:
Tiberius schreef:
Onzin, natuurlijk.
Ik heb het over de vergaderingen, niet over de instelling van de ambten.
Dat is mij niet bekend.
Het "niet zo bijster positieve" geldt voor godsdienst zonder God (Wat hebt gij Mijn inzettingen te vertellen, en neemt Mijn verbond in uw mond?).

Anders geldt de regel van Mattheus 18: "Indien er twee van u samenstemmen op de aarde, over enige zaak, die zij zouden mogen begeren, dat die hun zal geschieden van Mijn Vader, Die in de hemelen is. Want waar twee of drie vergaderd zijn in Mijn Naam, daar ben Ik in het midden van hen."
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

refo schreef:
Tiberius schreef: Refo, de bronvermelding staat er onder; in de posting van Erasmiaan: de Daniel.
De schrijver staat erbij, maar niet de bron. Terwijl we dat wel hadden afgesproken.
Je hebt gelijk: ik heb het meteen aangepast.
Plaats reactie