Scholieren Gomarus gewond bij ongeval

wijkie
Berichten: 94
Lid geworden op: 27 feb 2006, 14:50

Bericht door wijkie »

Owja de berg bij Amersfoort. Daar kan je ook loeihard vanaf ja. Soms zo hard dat je stuur gaat trillen. Echt op die leeftijd besef je echt niet waar je mee bezig bent.
Wij gingen op de Utrechtseweg de berg af en daar lagen klinkertjes. En die lagen lang niet altijd netjes recht...

Ja dat 7 jaar lang elke dag. En altijd bewaard gebleven!
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Mister schreef:
vlinder schreef:
Unionist schreef:Ik heb zelf jaren in zulk soort groepen naar en van school gefietst. En later weleens gezegd: het is al een wonder dat er niet vaker iets gebeurt. Wij moesten een "berg" af, dat ging zo onwijs hard, met z'n vijven naast elkaar, soms in de regen. Als je daaraan terugdenkt, hou je nog je hart vast.
Bij Terschuur "toevalllig"? Daar heb ik ook jaren gefietst. Als er geen auto's waren gingen we van het lodopaadje (lodesteijn paadje) Dat was door het gras aan de zijkant van het viaduct af. Scheelde wel 2 hele minuten en je was cool 8) :mrgreen:
Het lodopaadje is er nog steeds en wordt ook nog gebruikt! Unionist bedoeld hier Laan 1914 waar de gemiddelde fietser toch wel de 40 km per uur haalt... :? :wink:
Laan 1914 idd. En dan onderaan bij de stoplichten zorgen dat je de groep gesloten hield. Want dan wachtten de auto's toch wel. Rood of groen.

Of halverwege die afdaling je peuk draaien en aansteken....

Later heb ik ook wat afgescholden op die groepen. Fietste je naar je werk in Veenendaal langs het Valleikanaal. Kwam je eerst de fietsers naar het Ichtus achterop en dan een poosje later die naar Amersfoort (niet alleen het VLC maar ook de anderen) tegemoet. "Hoe sterk is de eenzame fietser", zong Boudewijn de Groot, maar je moest dan behóórlijk sterk zijn.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Scholieren Gomarus gewond bij ongeval

Bericht door Erasmiaan »

Vanmiddag de rechtszaak in een speciale zitting van de kantonrechter in het gemeentehuis van Gorinchem. Artikel 5 van de Wegenverkeerswet (het zogenaamde kapstokartikel, onzorgvuldig rijgedrag) wordt ten laste gelegd. Wat vinden jullie er van? Verdient deze vrouw straf?
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Scholieren Gomarus gewond bij ongeval

Bericht door MarthaMartha »

Erasmiaan schreef:Vanmiddag de rechtszaak in een speciale zitting van de kantonrechter in het gemeentehuis van Gorinchem. Artikel 5 van de Wegenverkeerswet (het zogenaamde kapstokartikel, onzorgvuldig rijgedrag) wordt ten laste gelegd. Wat vinden jullie er van? Verdient deze vrouw straf?
weet ik niet, ligt eraan wat ze gedaan heeft en of het verwijtbaar onzorgvuldig rijgedrag was.
Iedereen maakt weleens een fout, meestal loopt het goed af....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Scholieren Gomarus gewond bij ongeval

Bericht door Lassie »

Het is voor de leerlingen en die vrouw enorm erg! Laten we bidden voor hen allebei!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18770
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re:

Bericht door helma »

Unionist schreef:
Mister schreef:
Het lodopaadje is er nog steeds en wordt ook nog gebruikt! Unionist bedoeld hier Laan 1914 waar de gemiddelde fietser toch wel de 40 km per uur haalt... :? :wink:
Laan 1914 idd. En dan onderaan bij de stoplichten zorgen dat je de groep gesloten hield. Want dan wachtten de auto's toch wel. Rood of groen.
'k vond het altijd reuze eng; een keer zijn we met een stel gevallen; want viel er een, dan knalde er zeker zo'n tien er boven op.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Re:

Bericht door MarthaMartha »

helma schreef:
Unionist schreef:
Mister schreef:
Het lodopaadje is er nog steeds en wordt ook nog gebruikt! Unionist bedoeld hier Laan 1914 waar de gemiddelde fietser toch wel de 40 km per uur haalt... :? :wink:
Laan 1914 idd. En dan onderaan bij de stoplichten zorgen dat je de groep gesloten hield. Want dan wachtten de auto's toch wel. Rood of groen.
'k vond het altijd reuze eng; een keer zijn we met een stel gevallen; want viel er een, dan knalde er zeker zo'n tien er boven op.
ja eng ja, want de auto's die van rechts uit een uitrit kwamen hadden er ook geen flauw idee van hoe hard dat eigenlijk ging.... en remmen daar als je zo'n vaart had, is vreselijk! (maar oké, er tegenop als je heel wat kilometers achter de rug had was erger)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Scholieren Gomarus gewond bij ongeval

Bericht door freek »

Er komt nu een fietspad langs de Vlietskade.
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Scholieren Gomarus gewond bij ongeval

Bericht door Lassie »

freek schreef:Er komt nu een fietspad langs de Vlietskade.
tsja.. er moet altijd eerst iets gebeuren voor er een fietspad, verkeerslicht of iets dergelijks komt.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Scholieren Gomarus gewond bij ongeval

Bericht door Erasmiaan »

Refdag.nl schreef:Werkstraf voor inrijden op Gomarus leerlingen


De veroorzaakster van het verkeersongeval in Arkel krijgt 40 uur werkstraf en een rijontzegging.

GORINCHEM – Veertig uur werkstraf en een rijontzegging van een jaar. Die straf heeft de rechtbank maandag opgelegd aan de vrouw uit Gorinchem, die op 14 september vorig jaar in Arkel een ernstig verkeersongeval veroorzaakte. Daarbij raakten twaalf leerlingen van de Gomarus Scholengemeenschap in Gorinchem licht tot ernstig gewond.

De kantonrechter boog zich maandagmiddag in het Stadhuis van Gorinchem over het ongeval op de Vlietskade in Arkel van medio september. De officier van justitie eistte aan het begin van de zitting 80 uur werkstraf en een rijontzegging van 12 maanden, waarvan 6 maanden voorwaardelijk voor het overtreden van Artikel 5 van de Wegenverkeerswet.

Bij het ongeval van september 2007 raakten in totaal twaalf leerlingen van 12 tot 15 jaar gewond, waarvan zeven ernstig. Een van de slachtoffers is door een dwarslaesie blijvend invalide geraakt, terwijl hij ook nog eens zijn milt moet missen. De automobiliste liep een zware hersenschudding op.

De verdachte, een oud taxichauffeur, kan zich niets meer van het voorval herinneren. Op 14 september was zij op weg naar haar werk, toen zij op een smalle polderdijk in Arkel twee grote groepen fietsende leerlingen moest passeren. Daarbij zou zij met de berm hebben geraakt, haar weggedrag hebben gecorrigeerd en op de groep fietsende leerlingen zijn ingereden. Een aantal fietsers heeft ze met haar auto meegesleurd de sloot in.

De rechter acht bewezen dat de vrouw te hard heeft gereden. Zij heeft volgens „een ernstig” verkeersongeval veroorzaakt, waarbij een slachtoffer voor de rest van zijn leven gehandicapt is geraakt. Rechter J. B. van den Beld woog bij zijn oordeel mee dat de vrouw een ervaren bestuurder is. De rechter woog echter ook mee dat de vrouw „oprecht spijt” heeft betuigd.

De advocaat van de verdachte benadrukte maandag dat niet is vastgesteld of de automobiliste te hard heeft gereden. „De exacte snelheid is niet vastgesteld, ook niet bij benadering.” Volgens haar is de automobiliste afgeleid door een vrouw die op haar fiets de groepen leerlingen inhaalde. De advocaat wees er verder op sommige leerlingen met z’n drieën naast elkaar fietsten, waardoor voor de automobiliste erg weinig ruimte op de weg overbleef.

Officier van justitie J. Koorn prees maandag de opstelling van de Gomarus leerlingen. „Mij persoonlijk trof de wijze waarop de slachtoffers steun hebben gevonden in hun geloof en bij elkaar.” Hij sprak zijn „diepe bewondering” uit voor de wijze waarop de slachtoffers „vanuit dit fundament” met de verdachte hebben gecommuniceerd. Ook de advocaat van de verdachte sprak met waardering over de reacties van leerlingen.

Persofficier S. Groen van het Parket Dordrecht is „tevreden” met de uitspraak. „Grosso modo komt het overeen met de straf die wij hadden geëist. De werkstraf valt iets lager uit, de rijontzegging is hetzelfde.” Mocht de vrouw geen gehoor geven aan de uitspraak, dan wacht haar een celstraf van 20 dagen. Bij de opgelegde werkstraf van 40 uur en een rijontzegging van 12 maanden geldt overigens dat 6 maanden voorwaardelijk zijn met een proeftijd van 2 jaar en een aftrek van de 80 dagen voor de periode waarop haar rijbewijs na de aanrijding al is ingetrokken.

Ook algemeen directeur Chris Flikweert van de Gomarus Scholengemeenschap kan zich in de uitspraak vinden. „Ik ben blij dat er sprake was van een ordelijk proces, waarbij aanklager en verdediging hun argumenten op een goede manier hebben kunnen uitwisselen. De hoogte van de straf is dan uiteindelijk niet meer belangrijk.” Hij benadrukt dat de ouders niet zijn uitgeweest op een zo’n hoog mogelijke straf. „Een celstraf had ik niet op zijn plaats gevonden. Voor sommige ouders had er niet eens een strafzaak hoeven te komen.”

De rechtzaak in het Stadhuis van Gorinchem werd bijgewoond door zo’n dertig leerlingen, familieleden en leerkrachten.
Positief, hoe de leerlingen en ouders zich opstellen!
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Re: Scholieren Gomarus gewond bij ongeval

Bericht door Ariene »

Mooi op te lezen!

Dit is nu een goed gerucht wat een christen voort kan brengen!
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Gebruikersavatar
Jo-Ann
Berichten: 981
Lid geworden op: 01 jan 2008, 20:06

Re: Scholieren Gomarus gewond bij ongeval

Bericht door Jo-Ann »

Ik vind dat de vrouw al genoeg straf gehad heeft. Ze zal nooit meer zo hard rijden, dat weet ik zeker. Het rijbewijs ontzeggen vind ik dan ietwat overdreven. Maar ja, wie ben ik? :?
Marc
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 sep 2002, 22:26

Re: Scholieren Gomarus gewond bij ongeval

Bericht door Marc »

Jo-Ann schreef:Ik vind dat de vrouw al genoeg straf gehad heeft. Ze zal nooit meer zo hard rijden, dat weet ik zeker. Het rijbewijs ontzeggen vind ik dan ietwat overdreven. Maar ja, wie ben ik? :?

Als iemand door schuld van die vrouw invalide is geworden is het helemaal terecht. Voor het slachtoffer is het voor het verwerken van alles (ook de komende jaren want dat gaat lang duren) ook goed dat er geen lichte straf wordt opgelegd.

Het is moeilijk om je voor te stellen wat het betekent als je door iemand wordt aangereden waardoor je hele toekomst, je hele leven verandert.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Scholieren Gomarus gewond bij ongeval

Bericht door vlinder »

Marc schreef:
Jo-Ann schreef:Ik vind dat de vrouw al genoeg straf gehad heeft. Ze zal nooit meer zo hard rijden, dat weet ik zeker. Het rijbewijs ontzeggen vind ik dan ietwat overdreven. Maar ja, wie ben ik? :?

Als iemand door schuld van die vrouw invalide is geworden is het helemaal terecht. Voor het slachtoffer is het voor het verwerken van alles (ook de komende jaren want dat gaat lang duren) ook goed dat er geen lichte straf wordt opgelegd.

Het is moeilijk om je voor te stellen wat het betekent als je door iemand wordt aangereden waardoor je hele toekomst, je hele leven verandert.
Helemaal mee eens. Die ene heeft een dwarsleasy opgelopen. Dan praat je niet over overdreven denk ik. :nonnon
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Plaats reactie