Wachtwoorden onthouden voor veel Nederlanders moeilijk

Lizzy

Bericht door Lizzy »

Oorspronkelijk gepost door ahuibers
Oorspronkelijk gepost door Lizzy
Je moet gewoon overal hetzelfde wachtwoord gebruiken, dan heb je daar geen last van. :,
Niet zo slim ;)
Weet iemand dan 1 wachtwoord van jou dan weet hij ze allemaal.

Ik ken heel erg veel wachtwoorden.
Je moet ze gewoon slim onthouden.

verzin bijvoorbeeld een dier.
Bosuil.
Dan ga je wat lettersvervangen voor cijfers.
Dan krijg je b0su1l

h33l 3rg h4nd1g
Nou mijn wachtwoord is heel veilig, want ik heb hem getest :t Je komt er lekker niet achter. :P
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Erik de Noorman

Bericht door Erik de Noorman »

Oorspronkelijk gepost door Egbert
Oorspronkelijk gepost door Marjan
Maar is dit onderzoek representatief? Je werd niet gevraagd voor het onderzoek, je moest er zelf naar toe gaan. Dus ál die mannen die slecht onthouden haakten af, die dachten: zo'n wachtwoordenspel is niks voor mij, ik kan mijn eigen wachtwoorden al niet onthouden.

Ik ken tenminste nauwelijk mannen die goed dingen kunnen onthouden... Als je weet hoe hun vrouw/kind/straat/hond heet heb je hun wachtwoord. Ingewikkelder redden ze het niet.
raad mijn wachtwoord, je krijgt er 14 dagen voor. Via U2U mag je mij om mijn echte, mijns vrouw en kinderen naam vragen. Evt. van mijn hele familie. Geboortedatum alles wat je vraagt krijg je van mij maar je raad mijn wchtwoord nooit!!!
OK ik doe een poging.

Mag ik het mobiele nummer, de leeftijd, lengte, en het gewicht van je vrouw?:,
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Erik de Noorman
Maar is dit onderzoek representatief? Je werd niet gevraagd voor het onderzoek, je moest er zelf naar toe gaan. Dus ál die mannen die slecht onthouden haakten af, die dachten: zo'n wachtwoordenspel is niks voor mij, ik kan mijn eigen wachtwoorden al niet onthouden.

Ik ken tenminste nauwelijk mannen die goed dingen kunnen onthouden... Als je weet hoe hun vrouw/kind/straat/hond heet heb je hun wachtwoord. Ingewikkelder redden ze het niet.
raad mijn wachtwoord, je krijgt er 14 dagen voor. Via U2U mag je mij om mijn echte, mijns vrouw en kinderen naam vragen. Evt. van mijn hele familie. Geboortedatum alles wat je vraagt krijg je van mij maar je raad mijn wchtwoord nooit!!!
OK ik doe een poging.

En voor mij graag het nummer van je creditcard en de vervaldatum. Je mag via u2u antwoorden.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Corydoras

Bericht door Corydoras »

Zeg nooit nooit :pu

Even berekingetje doen:

Het wachtwoord bestaat uit max. 21 tekens. Je hebt:
26 letters
x2 voor hoofdletters
+ 10 cijfers
+ 35? tekens
= 97, zeg 100 mogelijke ingrediënten

Totaal aantal mogelijkheden is dan:
100^1 + 100^2 + ... + 100^21 = 10^42.

Snelheid gangbare computer 2.5 GHz?

Benodigde tijd: 10^42/(2.5*10^9*3600*24*365.25) = 1.27 * 10^25 jaar.

Oeps, misschien moeten we toch de quantumcomputers nog even afwachten :stu
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Het is ook maar net hoe vaak je een wachtwoord gebruikt. Op het OSW log ik al automatisch in. Maar kom ik op school, en wil ik in mijn webmail, dan zal ik toch naam/wachtwoord moeten invullen. En hoe vaker je dat doet, hoe beter je het onthoudt neem ik aan.

Daarnaast heb ik voor alle forums/algemene dingen hetzelfde wachtwoord. En diegene die het weet: veel plezier er mee!
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Ar-Jan

Bericht door Ar-Jan »

Ach ja.. wachtwoorden.. die van mij zijn zo makkelijk te onthouden.. alleen voor mij dan he!!;)

Grt, AJ
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Tel alles wachtwoorden, pincodes etc maar eens bij elkaar .

Dan heb je er toch wel heel veel.

Moet zeggen dat ik op internet vaak overal hetzelfde wachtwoord gebruik
appie21

Bericht door appie21 »

ik heb maar een wachtwoord!

XBZWQRAZY

:)
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Zie je wel bijna iedereen heeft voor veel hetzelfde wachtwoord, want.......

anders kunnen ze het niet onthouden!:,:,:P
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Pim

OK ik doe een poging.

En voor mij graag het nummer van je creditcard en de vervaldatum. Je mag via u2u antwoorden.
komt eraan, evengeduld want ik moet alles bij elkaar zoeken, maar heu Erik, je hebt mijn vrouw gezien ik zou zeggen raad ook dat maar es.:thu
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Erik de Noorman

Bericht door Erik de Noorman »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Oorspronkelijk gepost door Egbert raad mijn wachtwoord, je krijgt er 14 dagen voor. Via U2U mag je mij om mijn echte, mijns vrouw en kinderen naam vragen. Evt. van mijn hele familie. Geboortedatum alles wat je vraagt krijg je van mij maar je raad mijn wchtwoord nooit!!!
OK ik doe een poging.

komt eraan, evengeduld want ik moet alles bij elkaar zoeken, maar heu Erik, je hebt mijn vrouw gezien ik zou zeggen raad ook dat maar es.:thu

Nee joh dat vindt jij helemaal niet leuk als ik dat hier vertel.;)
Plaats reactie