Kroket en bitterbal

edele strijdster

Re: Kroket en bitterbal

Bericht door edele strijdster »

Adorote schreef: Wat proberen in een nachteethuisje ben ik zeer voor in, de nacht de gezelligste uren van de dag, en wat wil je nog meer huiskabouters die wat koken en wij wachtenin de salon van het nachteethuisje met een goed glas wijn in de hand wat de puntmutsen voor ons bereiden .Het wordt top!!!!!
Nou he! En in het nachteethuisje branden dan kaarsjes in uitgeholde pompoentjes die zachtjes heen en weer wiegen in een winterbriesje.
Buiten ligt een laagje sneeuw op de scheefgezakte houten hekjes, de denneboompjes en de rood-wit-paddestoeltjes. En heel zachtjes tikt de hagel tegen de kleine glas in loodraampjes!
Lijkt me oergezellig! :lol:
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Adorote

Bericht door Adorote »

edele strijdster schreef:
Adorote schreef: Wat proberen in een nachteethuisje ben ik zeer voor in, de nacht de gezelligste uren van de dag, en wat wil je nog meer huiskabouters die wat koken en wij wachtenin de salon van het nachteethuisje met een goed glas wijn in de hand wat de puntmutsen voor ons bereiden .Het wordt top!!!!!
Nou he! En in het nachteethuisje branden dan kaarsjes in uitgeholde pompoentjes die zachtjes heen en weer wiegen in een winterbriesje.
Buiten ligt een laagje sneeuw op de scheefgezakte houten hekjes, de denneboompjes en de rood-wit-paddestoeltjes. En heel zachtjes tikt de hagel tegen de kleine glas in loodraampjes!
HEERLIJK!!!!! :idea: :idea: :idea:
jvdg

Bericht door jvdg »

Graag een foto!
In mijn hoofd is jouw sfeertje al geprojecteerd.
edele strijdster

jvdg schreef:

Graag een foto!
Komt voor elkaar jvdg. :D
Alleen... is een pentekening ook goed? De kaboutertjes zijn nl. te klein om een grote spiegelreflexcamera te bedienen. Wat ze wel kunnen is prachtige pentekeningen maken van stukjes boomschors. Deze stukjes ze dopen in een potje zelfgemaakte inkt van de inktzwammen.
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
jvdg

Bericht door jvdg »

jvdg schreef:

Graag een foto!
Alleen... is een pentekening ook goed? De kaboutertjes zijn nl. te klein om een grote spiegelreflexcamera te bedienen. Wat ze wel kunnen is prachtige pentekeningen maken van stukjes boomschors. Deze stukjes ze dopen in een potje zelfgemaakte inkt van de inktzwammen.
Mooi, ES, dit wordt een novelle met een grote oplage! :P
caprice

Bericht door caprice »

Adorote schreef: DECEMBER; wie maak van deze maand een maand van noestigheid in de keuken , kortom je eigen rundvlees kroketten maken met pieterselie,bitteballen en kaas kroketten , wie gaat dan maken zijn eigen huisgemaakte warme wafels met eigen geslagen slagroom enz enz enz . wie is in november bezig voor december in eigen keuken om met de feestdagen alles huisgemaakt op tafel of bijzettafel te hebben , met een fonkelend glas rode wijn in de hand.
Allen die hun buik tot hun god hebben, en het Brood des Levens niet lusten?
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Rens

Bericht door Rens »

caprice schreef: Allen die hun buik tot hun god hebben, en het Brood des Levens niet lusten?
kom kom zeg..................alleen omdat er een link gelegd wordt naar iets om naar uit te zien, moet er weer gesmeten worden met zaken die ff niet ter zaken doen, juist omdat het geen hoofdzaak is wat er beschreven is.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Adorote

Bericht door Adorote »

jvdg schreef:
jvdg schreef:
edele strijdster schreef: Nou he! En in het nachteethuisje branden dan kaarsjes in uitgeholde pompoentjes die zachtjes heen en weer wiegen in een winterbriesje.

Graag een foto!
Mooi, ES, dit wordt een novelle met een grote oplage! :P

Altijd goed om kunstkabouters in ons midden te hebben die anatomisch rundvlees kroketten met pieterselie kunnen tekenen met de zeer fijne kroontjespen;In het nachteethuisje zullen de mensen kunnen genieten van de kunstkabouter kunst.
edele strijdster

Wat moet het daar toch gezellig zijn! :lol:

Ik zie het al helemaal voor me. Een refoforummeeting in het nachteethuisje. De kroketten die wij natuurlijk bij hopen bestellen zijn veel te zwaar voor de kleine kaboutertjes met puntmutsjes. Daarom hebben ze een stel bevers ingehuurd. Terwijl de kunstkaboutersjes kunstwerkjes maken met de fijne kroontjes pennen, zorgen de bevers ervoor dat de boomstronken in stukken worden gehouwen.
Met behulp van deze stukjes boom en het fijne raggaren van de spinnenwebben worden grote katrollen gemaakt, die de krokketen en glaasjes rode bessenwijn naar de grote mensen tafeltjes brengen.
Natuurlijk gaat daar veel tijd overheen. Gelukkig vermaken de mensen zich met het kijken naar de pentekeningen die aan de muren van het nachteethuisje hangen.
Wanneer ze daarop uitgekeken zijn kunnen ze zich altijd nog vermaken met het kijken naar de kleine kaboutertjes en dieren die in touw zijn om hun maaltijd te bereiden....

Ook muziek is er genoeg.... terwijl de sneeuwklokjes klingelen zingen de krekels hun lied...
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
jvdg

Bericht door jvdg »

edele strijdster schreef:Wat moet het daar toch gezellig zijn! :lol:

Ik zie het al helemaal voor me. Een refoforummeeting in het nachteethuisje. De kroketten die wij natuurlijk bij hopen bestellen zijn veel te zwaar voor de kleine kaboutertjes met puntmutsjes. Daarom hebben ze een stel bevers ingehuurd. Terwijl de kunstkaboutersjes kunstwerkjes maken met de fijne kroontjes pennen, zorgen de bevers ervoor dat de boomstronken in stukken worden gehouwen.
Met behulp van deze stukjes boom en het fijne raggaren van de spinnenwebben worden grote katrollen gemaakt, die de krokketen en glaasjes rode bessenwijn naar de grote mensen tafeltjes brengen.
Natuurlijk gaat daar veel tijd overheen. Gelukkig vermaken de mensen zich met het kijken naar de pentekeningen die aan de muren van het nachteethuisje hangen.
Wanneer ze daarop uitgekeken zijn kunnen ze zich altijd nog vermaken met het kijken naar de kleine kaboutertjes en dieren die in touw zijn om hun maaltijd te bereiden....

Ook muziek is er genoeg.... terwijl de sneeuwklokjes klingelen zingen de krekels hun lied...
't Wordt almaar mooier.

Wanneer verschijnt deze novelle?
caprice

Bericht door caprice »

Rens schreef:
caprice schreef: Allen die hun buik tot hun god hebben, en het Brood des Levens niet lusten?
kom kom zeg..................alleen omdat er een link gelegd wordt naar iets om naar uit te zien, moet er weer gesmeten worden met zaken die ff niet ter zaken doen, juist omdat het geen hoofdzaak is wat er beschreven is.
Beste Rens, volgens mij draaien de feestdagen van december, Kerst, écht wel om iets anders dan om eten.

Mocht er maar uitgezien worden naar de záák van Kerst in het persoonlijke leven van ons allemaal. Met die ware adventsverwachting alleen zullen we goed af wezen.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
jvdg

Bericht door jvdg »

caprice schreef: Beste Rens, volgens mij draaien de feestdagen van december, Kerst, écht wel om iets anders dan om eten.

Mocht er maar uitgezien worden naar de záák van Kerst in het persoonlijke leven van ons allemaal. Met die ware adventsverwachting alleen zullen we goed af wezen.
De Heere Jezus verwijst vaak naar het voedsel wat nooit vergaat.

Die daarvan eet zal nimmer hongeren, die daarvan drinkt zal nimmer dorsten.

O diepten des rijkdoms...............
caprice

Bericht door caprice »

jvdg schreef:
caprice schreef: Beste Rens, volgens mij draaien de feestdagen van december, Kerst, écht wel om iets anders dan om eten.

De Heere Jezus verwijst vaak naar het voedsel wat nooit vergaat.

Die daarvan eet zal nimmer hongeren, die daarvan drinkt zal nimmer dorsten.

O diepten des rijkdoms...............
Juist ja, het Brood des Levens. Des te meer een aansporing om het te zoeken in dat goed dat nimmermeer vergaat en niet bezorgd te zijn om de tijdelijke dingen, wat de Leraar der gerechtigheid Zelf heeft gezegd: Daarom zeg Ik u: Zijt niet bezorgd voor uw leven, wat gij eten zult, noch voor het lichaam, waarmede gij u kleden zult.
Dr. J.H. Bavinck
Mona Lisa

Bericht door Mona Lisa »

makkers staakt uw wild geraas, dit is een topic over een bitterbal
Rens

Bericht door Rens »

Tjonge jonge, omdat er met een kwinkslag naar iets simpels als kroketten en bitterballen wordt verwezen, moeten gelijk weer halve theologische verhandelingen ten tonele worden gevoerd............het zou iets anders zijn als er wordt uitgezien naar copieuze schranspartijen die met het wezen van de hoogfeesten niets van doen hebben..............

maar een simpele bitterbal of kroket???
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Plaats reactie