Oorspronkelijk gepost door arend
niemand maakt iets mooier dan het is.
Niemand hier neemt het voor Murad D. op.
Niemand hier ontkent dat die moord een gruwelijke daad was
Niemand hier komt met verzachtende omstandigheden voor Murat D.
Wel zijn er een aantal mensen die een beetje moei worden van het feit dat steeds als er een berichtje in de media verschijnt van iemand die iets vreselijks doet (het liefst een buitenlander), dat dit dan weer op het OSW-forum gepost wordt zodat er weer even lekker over gefulmineerd kan worden.
Christus gebied ons nergens om slechte daden te vergoeilijken of misdadigers te knuffelen. Maar Hij wijst ons er wel continue op dat het overtreden van 1 gebod maakt dat we de gehele wet met voeten treden. Dat maakt ons geen haar beter dan een Murad D, een Ali b. of hoe ze verder ook maar mogen heten.
Daarnaast kom ik niet naar een OSW-forum om allerlei populistisch gespui te horen over de zoveelste crimineel die zich misdragen heeft. Dat hoort op dit forum imho gewoon niet thuis. Dan ga je maar lekker naar Fok, ofzo.
Hoe lang kom jij hier al???
Ik voel me echt niet beter hoor dan die Murat.
Maar uit dit verhaal blijkt gewoon dat hij er niets van geleerd heeft. Wat zou zo'n jongen wel op het goede pad brengen??
Een werkkamp mischien. Hele dag keihard werken. Goede begeleiding, goed eten etc, maar leren luisteren naar je leider. Ik denk dat bij zulke jongens de normen en waarden er in gestampt moet worden . Letterlijk en figuurlijk. Niet met zoete woorden, maar met keiharde discipline.
Leren luisteren, en wie niet luisterd, die zal het weten.