Hoeveel spaargeld heb jij?

jvdg

Bericht door jvdg »

memento schreef:
k vraag me sterk af wat je nu precies met dit topic wil bereiken!
Hij wil even duidelijk hebben wie hier goed in de centen zit, zodat forumleden met financiële noden weten waar ze aan kunnen kloppen :mrgreen:
Klop nooit aan bij diegene die goed in de centen (lijkt) te zitten.

Klop aan bij Hem die gezegd heeft: Weest in geen ding bezorgd.....en Hij verwijst naar de vogelkens en de haren op ons hoofd...........

En dan neigt Hij de harten van hen die kunnen geven......., jazelfs naar het penningske der weduwe!

En geeft Hij de boodschap: Mij is......het vee, het goud......U weet wel!
helma

Bericht door helma »

Als nu blijkt dat niemand verder spaarcenten heeft wil Breekijzer waarschijnlijk de Meeting financieëren :!:
vlinder

Bericht door vlinder »

Na lijkt me eerlijker dat jvdg dat doet met zijn 140 miljoentje
Mariavt

Bericht door Mariavt »

vlinder schreef:Na lijkt me eerlijker dat jvdg dat doet met zijn 140 miljoentje
Of beiden naar hetgeen ze kunnen/willen missen. :oops:
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
jvdg

Bericht door jvdg »

vlinder schreef:Na lijkt me eerlijker dat jvdg dat doet met zijn 140 miljoentje
Met deze opmerking was ik heel flauw, maar ik wilde aangeven dat de rijken minder "kunnen" geven dan diegenen die niet "met al" hebben. Vandaar ook mijn verwijzing naar de weduwe die alles.....

De Heere heeft mij zeer rijk gezegend in alles (waarom?), maar die gestalte van de weduwe die alles gaf, is mij, praktisch gezien, in feite vreemd!
Dit onverlet alles wat ik mag geven: ik word er niet minder van.
Nog steeds hou ik over.
Geven kost mij in feite niks.

Begrijpen julie mijn armoede?
Rens

Bericht door Rens »

memento schreef:
k vraag me sterk af wat je nu precies met dit topic wil bereiken!
Hij wil even duidelijk hebben wie hier goed in de centen zit, zodat forumleden met financiële noden weten waar ze aan kunnen kloppen :mrgreen:
als je nou even aanklopt bij de vertrekkende topman van BP, die vriendelijk verzocht werd zijn biezen te pakken met een lief doceurtje van 72 miljoen Britse ponden.........nou dan kan hij iig wel over de brug komen............
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Oude-Waarheid

Re: Hoeveel spaargeld heb jij?

Bericht door Oude-Waarheid »

Breekijzertje schreef:Ik bij het spits dan maar af:
Zit nu zo'n beetje op de € 28.000,00.
Dus jij hebt ook gedacht aan de magere jaren die er kunnen komen :wink:
Gian

Bericht door Gian »

-220.000
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
edele strijdster

Bericht door edele strijdster »

Gian schreef:-220.000
Als je breekijzertje lief aan kijkt wil die misschien wel helpen...
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Duuk

Bericht door Duuk »

Ik geef het geld liever uit. Wat heb je aan een paar getalletjes op je bankafschrift? Of je internetrekening? De fiscus weet er wel raad mee.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Volgens mij ben jij een vrouw, is het niet? Ik zoek nog een dame met een goed gevulde bankrekening, om samen tot een winstgevend huwelijk te komen. Als je interesse heb hoor ik het wel :wink:
wim

Bericht door wim »

Duuk schreef:Ik geef het geld liever uit. Wat heb je aan een paar getalletjes op je bankafschrift? Of je internetrekening? De fiscus weet er wel raad mee.
Tot een behoorlijk bedrag doet de fiscus niets met je spaargeld hoor. Je betaalt pas over het bedrag boven een bepaalde drempel (volgens mij betaal je dan 30% over 4% fictief rendement).
memento

Bericht door memento »

wim schreef:
Duuk schreef:Ik geef het geld liever uit. Wat heb je aan een paar getalletjes op je bankafschrift? Of je internetrekening? De fiscus weet er wel raad mee.
Tot een behoorlijk bedrag doet de fiscus niets met je spaargeld hoor. Je betaalt pas over het bedrag boven een bepaalde drempel (volgens mij betaal je dan 30% over 4% fictief rendement).
Voor een getrouwd iemand is die drempel 2 x 22.000 = 44.0000 EUR.

En 30% over 4% aangenomen rente = 1,3% naar de fiscus, terwijl je bij bedragen boven die drempel je bij de bank/belegginsinstelling echt wel meer dan 3% rente/jaar kan lospeuteren (4% zonder enig risico is minimaal wel haalbaar)

Kortom: Netto groeit je vermogen dan nog steeds met 2,7% per jaar. Mensen met zoveel geld hebben echt niets te klagen...

jvdg schreef:Klop nooit aan bij diegene die goed in de centen (lijkt) te zitten.
Niet mee eens. Ik vind het een goed verschijnsel als mensen met een financiële buffer op hun bankrekening broeders die in echte financiële nood zitten willen helpen. In zo'n geval zie ik dat als het 'waarnemen der middelen van God ons gegeven'. In een goed functionerende gemeente is immers liefde en bereidheid. Of, zoals in de Schrift staat over één der eerste gemeenten:

44 En allen, die geloofden, waren bijeen, en hadden alle dingen gemeen; 45 En zij verkochten hun goederen en have, en verdeelden dezelve aan allen, naar dat elk van node had. (Hand 2:44,45)
De Heere heeft mij zeer rijk gezegend in alles (waarom?), maar die gestalte van de weduwe die alles gaf, is mij, praktisch gezien, in feite vreemd!
Dit onverlet alles wat ik mag geven: ik word er niet minder van.
Nog steeds hou ik over.
Geven kost mij in feite niks.

Begrijpen julie mijn armoede?
Broeder, dit is een ongezond staan naar bevinding. De juiste insteek is: Hoe kan ik, met wat ik ontvangen heb (het zij veel of het zij weinig), goed doen.

De weduwe was bereid haar laatste cent te geven aan tempelbelasting. Een rijke kan die bereidheid ook bezitten. Het is niet het gevoelen immers wat telt, maar het bereidheid des harten, en die kan zowel bij die weduwe als bij een rijke dezelfde zijn, ook al kan die rijke dat misschien nooit zó bewijzen als die weduwe gedaan heeft.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oude-Waarheid schreef:
Dus jij hebt ook gedacht aan de magere jaren die er kunnen komen :wink:
Jij hebt het als enige begrepen.
Mensen wat is nou € 28.000,00?
Een auto die het begeeft.......een bankstel dat vervangen moet worden......wat huishoudelijke apparaten......meubilair vervangen.......
Het is zo op hoor!
Verkijk je niet.
vlinder

Bericht door vlinder »

Toen wij gingen trouwen hebben we ons hele huis met minder ingericht.....incl. trouwen en huis opknappen.......
Plaats reactie