ou ik vindt jou visie niet afschuwelijk hoor, alleen sta ik er niet helemaal achter. In mijn vorige posting vertelde ik al dat ik homoseksuele gevoelens niet meer als zonde beschouwde als hetroseksuele gevoelens. Daarbij vergat ik te vermelden dat ik dat dan vooral zag buiten het huwelijk. Hoewel ik denk dat ook binnen het huwelijk zonden voorkomen op seksueel gebied.
Niet mee eens. Waar heterofiele gevoelens goed
kunnen zijn, zijn homofiele gevoelens dat nooit. Een jongen die verliefd wordt op een meisje is geen zonde. Een man die sexuele omgang met zijn vrouw begeert (op een gezonde manier) is geen zonde.
Wanneer ik jou postings doorlees vraag ik me wel af, of je de personen met deze gevoelens dan wel accepteerd? Ze zijn zo geboren. Met iets wat voor hen vreselijk moeilijk is. Je neemt hen serieus door met hen te praten, tewijl je tegelijkertijd aangeeft dat ze over hun homofiele gevoelens moeten doodmaken. Voor mij komt dat een beetje krom over.
Vergelijk het met een pedofiel. Kan ik iemand als pedofiel accepteren? Nee. Kan ik zo iemand als mens accepteren? Ja. Ik zie een groot verschil tussen het accepteren van de zonde, en tussen het accepteren van iemand als mens.
De boodschap van het evangelie is dat wij allen, zonder uitzondering, zondig zijn. Maar daar houdt het niet op. Wie in Christus vergeving heeft ontvangen, gaat de zonde haten en vlieden. Dat mogen we ook verwachten van elkaar. Elk kind van God heeft zn eigen zonden waar hij een zwak voor heeft, en of dit nu homofilie is, of gelddrang, of hoogmoed, of wat dan ook: We moeten er tegen strijden, we moeten het kruisigen, we moeten het zoveel mogelijk doden. Dus niet accepteren, maar doden.
Weet je, tuurlijk het is zondig wanneer je deze gevoelens uitleeft. Toch vind ik dat deze mensen niet slechter zijn dan ik, en ik niet beter dan hen. We zijn allemaal zondig. Of we nu een homoseksuele geaardheid hebben of niet... En je zegt zelf al: We mogen komen zoals we zijn. Als zondaar dus... Dan maakt het inderdaad niet uit om welke zonde het gaat. Ze zijn geen van alle goed te praten.
Mee eens, alleen, zoals al gezegt: Met het komen tot Christus houdt het niet op, daar begint het pas! Onze oude natuur, onze oude persoonlijkheid, doden, en in een nieuw, Godzalig leven, wandelen.