oh, ik dacht dat die diensten dichter bij elkaar zaten, in de tijd gezien dan hé ;-)Josephus schreef:Welnee. De avonddienst van de GG begint om 16.30 en de kerk zal dan normaal gesproken tegen zessen weer leegstromen. De HHK begint om 19.00. Ik kan me niet voorstellen dat er dan een uur (!) eerder al mensen richting de kerk komen. 's Morgens is het verschil in aanvangstijd nog groter (9.30 om 12.30).Mona Lisa schreef:Volgens mij een iets te simpele voorstelling van zaken, niet alleen de HHK parkeert in de wijk. Punt is dat de GerGem-ers nog geparkeerd staan als de HHK-ers er al aankomen en dan zijn er dus van twee kerken auto's in de wijk. En dan is het druk. Voor wie ter plaatse bekend is: een groot aantal mensen parkeert onder of nabij de brug en komt een stukje lopen. Lijkt mij een goede oplossing.
De oplossing die je noemt, lijkt mij wel een goede. Je kunt ook bij het winkelcentrum parkeren, tunneltje onderdoor en je bent er. Het gaat met dit soort problemen eerder om onwil dan om onmacht. :|
Hufterige kerkgangers
Re: Hufterige kerkgangers
Ik ben het er mee eens door, dat fout parkeren niet mag en flinke boetes of wegslepingen dé oplossing zijn.
Maar zo woonde ik in een dorpje in het westen van het land waar op zaterdagmiddag voetbalwedstrijden werden gehouden en er hand over hand fout geparkeerd werd, maar bonnen uitdelen hó maar! Politie zag je niet :x
De dag daarna, zondag dus, werden er in hetzelfde dorp bekeuringen uitgedeeld bij de kerk waar de kerkgangers half op de stoep geparkeerd werd. (Half fout geparkeerd
)
Kijk, dat vind ik nou ook niet reëel!
Maar zo woonde ik in een dorpje in het westen van het land waar op zaterdagmiddag voetbalwedstrijden werden gehouden en er hand over hand fout geparkeerd werd, maar bonnen uitdelen hó maar! Politie zag je niet :x
De dag daarna, zondag dus, werden er in hetzelfde dorp bekeuringen uitgedeeld bij de kerk waar de kerkgangers half op de stoep geparkeerd werd. (Half fout geparkeerd

Kijk, dat vind ik nou ook niet reëel!
- sweelinck 25
wat Ouderkerk a/d IJssel betreft, dit is niet 12:30 maar 12:00. Afgelopen zondag was het een uitzondering.
Verkeerd parkeren. Waarom moet dit nu, zijn we tegenwoordig te lui om een stukje te lopen. Bij ons in het dorp ook, van 2 straten verder komt met met de auto.
Wat mij betreft moet men maar eens een oproep doen om zeker op zondag de auto maar eens te laten staan. Is ook nog goed voor het milieu.
Sw. 25
Verkeerd parkeren. Waarom moet dit nu, zijn we tegenwoordig te lui om een stukje te lopen. Bij ons in het dorp ook, van 2 straten verder komt met met de auto.
Wat mij betreft moet men maar eens een oproep doen om zeker op zondag de auto maar eens te laten staan. Is ook nog goed voor het milieu.
Sw. 25
Oh... ik doe vaak wie het laatste thuis isGabrielle schreef:Als kerkganger heb je een voorbeeldfunktie, dus niet foutparkeren, niet door rood rijden als de kerk uit is, ( geldt trouwens niet alleen voor de zondag.....) Ga met de fiets, dan vervuil je niets......![]()
het lijkt soms wel een wedstrijd, wie is het eerste thuis ?

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Oplossing misschien ook carpoolend naar de kerk?
Naast lopen en verderop parkeren (maar o, o, ik ben zo mooi met mijn hoge hakken, strakke rok en hoed. Die hoed waait dan wel weg, en ik krijg zere benen van het lopen met mijn hakken.)
Bonnen uitdelen op zondag lijkt me nodeloze zondagsarbeid.
We hebben de Bijbel al. Die zou bindender moeten zijn dan een bon. (Waar veel mensen in ons decadente westen zich toch niets van aantrekken. Volgende keer controleren ze vast niet weer.)
Al met al alweer een decadent probleem :roll:
Naast lopen en verderop parkeren (maar o, o, ik ben zo mooi met mijn hoge hakken, strakke rok en hoed. Die hoed waait dan wel weg, en ik krijg zere benen van het lopen met mijn hakken.)
Bonnen uitdelen op zondag lijkt me nodeloze zondagsarbeid.
We hebben de Bijbel al. Die zou bindender moeten zijn dan een bon. (Waar veel mensen in ons decadente westen zich toch niets van aantrekken. Volgende keer controleren ze vast niet weer.)
Al met al alweer een decadent probleem :roll:
idd,véél kerken, de kerk waar ik heenga ligt ergens "in the middle of nowhere" met alleen de pastorie en 3 huizen aan de overkant............verder helemaal NIKS.Mona Lisa schreef: Maar feit is dat veel kerken gebouwd zijn ergens midden in een bebouwde kom .
Dus....parkeerproblemen met de 1500 kerkgangers?? No Way.......plaats zát (en ze gaan nog de parkeerplaatsen uitbreiden ook vanwege een geplande verbouwing van het kerkgebouw)
scheelt dat men vaak grote gezinnen heeft... en grote gezinsbakken 
En tja, er kan ook een groep gaan fietsen....
Of de auto wat verderop zetten en een stukje lopen. Mijn kerk staat midden in de binnenstad, in een autovrij gebied... wel kan je met de auto nog heel dicht bij de kerk komen. 1 minuut lopen. Er is een parkeerplaats voor 50 auto's (normaal van de ABN-AMRO maar op zondag mogen wij die gebruiken) op 2 minuten lopen van de kerk, mensen die slecht ter been zijn mogen daar sowieso altijd parkeren. De rest moet maar zien waar hij/zij zijn auto neerzet.... of gaan fietsen. Maar het gaat altijd prima hoor.

En tja, er kan ook een groep gaan fietsen....
Of de auto wat verderop zetten en een stukje lopen. Mijn kerk staat midden in de binnenstad, in een autovrij gebied... wel kan je met de auto nog heel dicht bij de kerk komen. 1 minuut lopen. Er is een parkeerplaats voor 50 auto's (normaal van de ABN-AMRO maar op zondag mogen wij die gebruiken) op 2 minuten lopen van de kerk, mensen die slecht ter been zijn mogen daar sowieso altijd parkeren. De rest moet maar zien waar hij/zij zijn auto neerzet.... of gaan fietsen. Maar het gaat altijd prima hoor.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Tolerantie is ver te zoeken daar geloof ik.............Bert Mulder schreef:Moeten ze doen wat ze hier doen als je fout geparkeerd ben: Gewoon wegslepen.Kaw schreef:In Emmeloord en in Genemuiden heb ik redelijk grote parkeerproblemen meegemaakt. Kiezen tussen fout parkeren of 150 meter lopen... Die keuze is voor de meesten snel gemaakt. In Genemuiden is de koster laatst naar voren gelopen met een lijst van kentekenplaten van auto's die fout stonden en of de eigenaren de auto wilden verzetten. Tijdens de eredienst. Tis zot. Gewoon een bon geven.