Nee, ik leg een argument onder mijn kritiek.Kaw schreef:Nee, je verplaatst nu je kritiek. Eerst stel je dat hij de mens centraal stelt en nu geef ik je een zetje en zeg je dat hij dogmatisch verkeerd zit.Tiberius schreef:Dat zeg ik: we zitten hier op een reformatorisch forum.Kaw schreef:De reformatorische traditie is sceptisch over de uitspraak dat God van ieder mens houdt.
Buiten Christus is God een verterend vuur en een eeuwige gloed. Of mogen we dat ook al niet meer zeggen?
De samenvatting van de oudste geeft aan, dat hij de mens centraal stelt. Een horizontale godsdienst dus.
Ik geef vervolgens aan waarom dat onjuist is. (Niet de samenvatting, maar de inhoud ervan).
Dit stukje spreekt niet over de mens centraal zettende bevinding. Het heeft dus niet zoveel zin om daar je pijlen op te richten.Kaw schreef:Ik snap hier je punt niet.Tiberius schreef:Klopt. Maar dat heb ik bij dhr. Bottenbleij c.s. niet vernomen.Kaw schreef:Maar als je van jouw logica uitgaat, dan is bevinding ten diepste ook het centraal stellen van de mens, want dan gaat het over wat een mens beleefd en voelt.
Ik zou ook over zijn doopvisie wat kunnen zeggen. Maar daar gaat het hier niet over, dus dat doe ik niet.
Snap je?