Ik ben ook erg benieuwd hoe de schrijver dat ziet. Want is er een oplossing? Je kan in de coalitie zitten... of in de oppositie. Het laatste is makkelijk want je kan heel veel roepen... vooral dat het beter kan. Maar je hebt gewoon minder invloed dan in de coalitie, tenminste, op het beleid dat voor de volgende 4 jaar uiteen is gezet.Mona Lisa schreef:Een heldere analyse, zoals we die overigens wel vaker zien vanuit de hoek waaruit dit artikel afkomstig is. Ik vraag me ook wel af, als je zo'n regeerakkoord ziet, hier en/of daar een zinsnede die dan wel eens door de CU aangedragen zou kunnen zijn, is dat dan het succes waar je trots op kan zijn. Is dát nou christelijke politiek? Ik zie met de beste wil van de wereld niet meer het verschil tussen de gemiddelde CU-er en een sociaal-economisch links-stemmende CDA-er. Of zo je wil, de gemiddelde CU-er en een in ethische vraagstukken beetje naar rechts hangende PvdA-er. Het is doordrenkt van een soort van postmodern pragmatisme. Maar goed, aan de C in de naam zie je waar ze vandaan komen. Het artikel vind ik daarom herkenbaar. Anderzijds, en dat heb ik wel eens beter gezien vanuit de conservatieve hoek, geeft het artikel alleen een weergave van wat de schrijver heeft waargenomen. Ik mis een beetje een oplossingsrichting. Hoe kan, hoe moet het beter?
Verder ga ik maar niet in op je anti-CU-opmerkingen.... Jvdg, dit bedoel ik nou met opmerkingen waar ik wat sarcastisch op "knipoogde" en die volgens mij het meest voor verdeeldheid tussen SGP en CU, althans hier op het forum, leiden. Lekker kortzichtig... en lekker schoppen... maar nergens concreet aangeven wat er niet goed gaat. Maar het feit dat ze meedoen aan een regering en met 6 zetels niet heel veel invloed hebben (maar de invloed die ze hebben wel hebben gebruikt) is blijkbaar al genoeg reden om de CU als een partij te bestempelen waar het christenzijn alleen nog maar in de naam terug te vinden is en de gemiddelde CU'er (ik zeg maar) precies hetzelfde is als een links stemmende CDA'er of naar rechts hangende PvdA'er. Heb je het regeerakkoord wel goed gelezen Mona Lisa?
Ik vond Bas van der Vlies al een stuk genuanceerder dan jou....