Ik snap het allemaal best. Er zijn kosten en die kunnen niet allemaal uit de contributie betaald worden. Maar ik geef maar aan dat ik een vreemd gevoel krijg als ik met de kerst moet betalen om de kerk in te mogen gaan. Het is voor alle christenen feest. En toch gaat de een de ander dan betalen. Kerken en predikanten / sprekers zouden blij moeten zijn dat ze volk in de kerk krijgen en hun boodschap kunnen uitdragen.
Maar misschien komt het omdat ik een naïeve idealist ben die ten onrechte koren beschouwd als ideëele instellingen in plaats van als resultaatgerichte bedrijven die het halve jaar repeteren om in de kerstperiode eindelijk te kunnen cashen. ;-)
Kerstconcerten Wageningen 15 / 16 dec.
limosa schreef:Ik snap het allemaal best. Er zijn kosten en die kunnen niet allemaal uit de contributie betaald worden. Maar ik geef maar aan dat ik een vreemd gevoel krijg als ik met de kerst moet betalen om de kerk in te mogen gaan. Het is voor alle christenen feest. En toch gaat de een de ander dan betalen. Kerken en predikanten / sprekers zouden blij moeten zijn dat ze volk in de kerk krijgen en hun boodschap kunnen uitdragen.
Maar misschien komt het omdat ik een naïeve idealist ben die ten onrechte koren beschouwd als ideëele instellingen in plaats van als resultaatgerichte bedrijven die het halve jaar repeteren om in de kerstperiode eindelijk te kunnen cashen. ;-)
Zo is het Limosa.
Het is echt protestants altijd moet alles maar geld kosten,zelf kan een koor niet gratis in een kerk een kerstconcert geven, nee er moet geld uit getrokken worden , En inderdaad het is voor Alle Christenen Kerstmis,derhalver zal een kerstconcert totaal gratis moeten zijn en een Kerk altijd maar dan ook altijd vrij toegankelijk voor hen die met diepe eerbied er binnen willen gaan om te BIDDEN en Hem te ontmoeten .
En elke concert hoort in een Kerk gratis te zijn; een vrije gift als dank voor het concert kan geen bezwaar tegen zijn.
Ja, maar wie betaalt dan de "out of pockets"?Adorote schreef:
Zo is het Limosa.
Het is echt protestants altijd moet alles maar geld kosten,zelf kan een koor niet gratis in een kerk een kerstconcert geven, nee er moet geld uit getrokken worden , En inderdaad het is voor Alle Christenen Kerstmis,derhalver zal een kerstconcert totaal gratis moeten zijn en een Kerk altijd maar dan ook altijd vrij toegankelijk voor hen die met diepe eerbied er binnen willen gaan om te BIDDEN en Hem te ontmoeten .
En elke concert hoort in een Kerk gratis te zijn; een vrije gift als dank voor het concert kan geen bezwaar tegen zijn.
Je kunt niet verwachten dat de uitvoerenden hiervoor zelf gaan betalen!
Gratis ken niet!

Het kan wel hoor. Onze uitvoeringen zijn altijd gratis (ook met kerst). Dus generaliseren is niet nodig. Jullie mogen gratis luisteren naar betalende zangers/instrumentalisten. Het niveau is er dan ook wel naar. Gelukkig is men doorgaans niet zo kieskeurig in onze kringen.Adorote schreef:Het is echt protestants altijd moet alles maar geld kosten,zelf kan een koor niet gratis in een kerk een kerstconcert geven, nee er moet geld uit getrokken worden
Vermoedelijk stamt dat nog uit het roomse verleden.Adorote schreef:Het is echt protestants altijd moet alles maar geld kosten,...
Bij de roomsen moet het kerkvolk namelijk overal voor betalen. Voor alle sacramenten. Misschien hebben ze er daarom zoveel?
Zelfs voor een voorgespiegelde vergeving van zonden moeten ze betalen.
Dan ben ik het met je eens, dat het billijk is dat er 1x in het jaar wel een gratis kerstconcertje af kan.
Dan zijn kerkconcerten van enig niveau dus per definitie onmogelijk, want vakmensen komen niet voor niks. En zoals Tukkertje al aangaf: als je het van de collecte of vrije giften moet hebben, is 't niet best.Adorote schreef:En elke concert hoort in een Kerk gratis te zijn; een vrije gift als dank voor het concert kan geen bezwaar tegen zijn.
Een concert is iets anders dan een kerkdienst, ook al vinden ze in hetzelfde gebouw plaats. Als ik in Westminster Abbey naar de evensong ga, is de toegang gratis en hoor ik prachtige koorzang. Maar 't is een kerkdienst. Als ik in datzelfde gebouw 's avonds naar een concert door hetzelfde koor wil, betaal ik entree. Zo werkt dat. Helder toch?