slaat in als een bom (bij Moni en Lizzy)
Het doet me goed dat er zo meegeleefd wordt met Moni (en ook aan mij gedacht wordt, want ik moet haar toch steunen en opvangen).
Ja wat Jelle, ahuibers en marsman104 zeggen, dat voelen wij ook zo. We kennen een iemand die ook afgekeurd is, want bij diegene is de rug vastgezet al heel wat jaren terug. Diegene kan dit niet en dat niet en als je even niet kijkt kan ineens alles zomaar.
Moni en ik zouden heel graag willen werken en het heeft ook best lang (bij mij tenminste) geduurd voor je erachter was dat je echt niet kan zoals anderen.
Als de regering dan weer zulke ingrijpende onderzoeken doen, dan moeten degene die echt niet kunnen werken er onder lijden en zeker psychisch is het heel zwaar.
En dan ook nog in onze vakantie.
Moni heeft inmiddels gebeld en zal vanavond over dat gesprek posten.
Ja wat Jelle, ahuibers en marsman104 zeggen, dat voelen wij ook zo. We kennen een iemand die ook afgekeurd is, want bij diegene is de rug vastgezet al heel wat jaren terug. Diegene kan dit niet en dat niet en als je even niet kijkt kan ineens alles zomaar.
Moni en ik zouden heel graag willen werken en het heeft ook best lang (bij mij tenminste) geduurd voor je erachter was dat je echt niet kan zoals anderen.
Als de regering dan weer zulke ingrijpende onderzoeken doen, dan moeten degene die echt niet kunnen werken er onder lijden en zeker psychisch is het heel zwaar.
En dan ook nog in onze vakantie.
Moni heeft inmiddels gebeld en zal vanavond over dat gesprek posten.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Ik heb een meisje in de klas gehad die de ziekte 'ME' had. Maanden kon ze niet op school komen, en ze heeft over 'MAVO' dan ook 7 jaar gedaan. Gewoon omdat ze de helft van het jaar miste. Uiteraard deed ze (voor zover mogelijk) thuis genoeg, maar iedereen begrijpt dat je zo een leerachterstand oploopt.
Maar als je dan nu in het nieuws hoort hoe 'koelbloedig' men oordeelt over deze ziekte, en de vergoedingen die er bij horen. Belachelijk!!! ik kan me er wel kwaad om maken, maar het helpt niks.
Nogmaals sterkte gewenst!
Maar als je dan nu in het nieuws hoort hoe 'koelbloedig' men oordeelt over deze ziekte, en de vergoedingen die er bij horen. Belachelijk!!! ik kan me er wel kwaad om maken, maar het helpt niks.
Nogmaals sterkte gewenst!
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Ja ME is een ziekte waar weinig begrip voor is en daarom zullen die mensen zich inderdaad aangevallen voelen dat ze zich aanstellen, terwijl dat absoluut niet zo is.
In haar en ons geval zou je weleens willen dat je bepaalde mensen een poosje in onze huid konden kruipen.
In haar en ons geval zou je weleens willen dat je bepaalde mensen een poosje in onze huid konden kruipen.

Vanmorgen heb ik naar het UWV gebeld, want ik vond dat ik het niet zomaar kon nemen.
Ik kreeg gelukkig meteen de man aan de telefoon die die oproep verstuurd had. Ik heb gezegd dat ik absoluut niet begrijp dat ik een oproep gekregen heb, want volgens die brief die ik in december gehad heb zouden ze je medische gegevens bekijken en alleen als ze wel een mogelijkheid zagen dat je aan het werk kon dan werd je opgeroepen. Ze hebben natuurlijk overal wel een smoesje voor, want dit zou zo gezegd weer langs elkaar heenwerken geweest zijn! Hij zei dat ze dat gezegd hadden, maar dat toen de regels nog niet duidelijk waren. Onzin is dat! De regels zijn in oktober 2004 vastgesteld en in december 2004 heb ik die brief gehad.
:pu Hoe kan dat dan langs elkaar gegaan zijn en dus fout zijn??
Ik heb hem voorgelezen dat ik zwart op wit heb dat ze mij blijvend arbeidsongeschikt achten. Dat is hun eigen conclusie! Ik heb hem ook verteld dat ik een rapport heb waar in van top tot teen beschreven wordt en dus gevraagd of ze dat allemaal even willen gaan lezen.
Hij zou die gegevens aan de arts geven die mij dan zo gezegd zou moeten keuren en dan moet die nadat hij alles doorgenomen heeft beslissen of hij mij wel of niet moet zien nog. Pfff dus nu leef ik nog steeds in onzekerheid en kan maar weer afwachten wanneer hij belt.
Dat het op het adres van mijn ouders bezorgd was komt omdat ze met een oud systeem werken. Nee handig is dat!
Ik vind het heel fijn dat jullie zo met mij en ook met Lizzy meeleven.
Ik kreeg gelukkig meteen de man aan de telefoon die die oproep verstuurd had. Ik heb gezegd dat ik absoluut niet begrijp dat ik een oproep gekregen heb, want volgens die brief die ik in december gehad heb zouden ze je medische gegevens bekijken en alleen als ze wel een mogelijkheid zagen dat je aan het werk kon dan werd je opgeroepen. Ze hebben natuurlijk overal wel een smoesje voor, want dit zou zo gezegd weer langs elkaar heenwerken geweest zijn! Hij zei dat ze dat gezegd hadden, maar dat toen de regels nog niet duidelijk waren. Onzin is dat! De regels zijn in oktober 2004 vastgesteld en in december 2004 heb ik die brief gehad.
:pu Hoe kan dat dan langs elkaar gegaan zijn en dus fout zijn??
Ik heb hem voorgelezen dat ik zwart op wit heb dat ze mij blijvend arbeidsongeschikt achten. Dat is hun eigen conclusie! Ik heb hem ook verteld dat ik een rapport heb waar in van top tot teen beschreven wordt en dus gevraagd of ze dat allemaal even willen gaan lezen.
Hij zou die gegevens aan de arts geven die mij dan zo gezegd zou moeten keuren en dan moet die nadat hij alles doorgenomen heeft beslissen of hij mij wel of niet moet zien nog. Pfff dus nu leef ik nog steeds in onzekerheid en kan maar weer afwachten wanneer hij belt.
Dat het op het adres van mijn ouders bezorgd was komt omdat ze met een oud systeem werken. Nee handig is dat!
Ik vind het heel fijn dat jullie zo met mij en ook met Lizzy meeleven.
Nee er zit niet maar 1 jaar tussen. Het is in 1996 geweest dat dat rapport opgesteld is toen ik dus bezig was met die rechtzaak om de uitkering te krijgen. Al die papieren hebben hun ook nog en er is niets veranderd. Ik kan niet ineens meer of mijn gewrichten zijn niet ineens beweegelijker geworden. Dus ik vind dat ze beter die papieren kunnen lezen, want dat weten ze meer van me als ze me zien.Oorspronkelijk gepost door ahuibers
Zit er dan nog geen jaar tussen?
Kan jij de dokter nog te pakken krijgen die je toen behandeld heeft?
Als die je nu weer behandeld ben je misschien gelijk klaar.
Dat is het probleem als je iets hebt wat bijna niemand heeft en het heeft ook niet echt een naam.
Ik ben net teruggebeld.
Die arts heeft alles gelezen, maar omdat dat rapport van 9 jaar geleden is geldt dat niet meer omdat bij hun de regels zjin veranderd :i
Kolder is dat!! Dat rapport staat gewoon in beschreven wat ik heb en dat is absoluut niet veranderd!!
Hij belt nu met mijn huisarts, want die is namelijk ook woedend dat ik moet komen.
Dus maar weer in spanning zitten en afwachten.
Leuk zo vakantie hebben!
Die arts heeft alles gelezen, maar omdat dat rapport van 9 jaar geleden is geldt dat niet meer omdat bij hun de regels zjin veranderd :i
Kolder is dat!! Dat rapport staat gewoon in beschreven wat ik heb en dat is absoluut niet veranderd!!
Hij belt nu met mijn huisarts, want die is namelijk ook woedend dat ik moet komen.
Dus maar weer in spanning zitten en afwachten.
Leuk zo vakantie hebben!
het is toch te belachelijk voor woorden. Ik dacht dat men moest bezuinigen op de uitgave in de gezondheidszorg.
Ja, als je zo iedereen weer opnieuw laat opdraven, dan heb je wel menige arts een groot inkomen bezorgt maar beslist niet bezuinigd.
ik vind een dergelijk regeling gewoon te gek voor woorden.
Laat men nu eens achter degenen aangaan die tenonrechte een uitkering hebben.
Soms denk ik wel eens zoals mannen als b.v. e Geus, ze zouden zelf eens een jaar gehandicapt moeten zijn, dan kom je er wel achter dat wanneer je echt gehandicapt bent dit heel veel van een mens vraagt om te verwerken en te dragen en dat men dan bislsit nog niet eens zit te wachten op dergelijk ongein.
Moni, sterkte en Lizzy ook. En ik zou zeggen volhouden meiden, laat je niet op je kop zitten.
Ja, als je zo iedereen weer opnieuw laat opdraven, dan heb je wel menige arts een groot inkomen bezorgt maar beslist niet bezuinigd.
Soms denk ik wel eens zoals mannen als b.v. e Geus, ze zouden zelf eens een jaar gehandicapt moeten zijn, dan kom je er wel achter dat wanneer je echt gehandicapt bent dit heel veel van een mens vraagt om te verwerken en te dragen en dat men dan bislsit nog niet eens zit te wachten op dergelijk ongein.
Moni, sterkte en Lizzy ook. En ik zou zeggen volhouden meiden, laat je niet op je kop zitten.
Ik ben het helemaal met je eens. Als je weet hoe vaak we al gedacht hebben dat bepaalde mensen eens een weekje met ons zouden moeten ruilen! Ze zouden het nog geen week volhouden ben ik bang. Het is zo makkelijk praten als je zelf niets mankeerd en bakken geld verdient!Oorspronkelijk gepost door Jelle
het is toch te belachelijk voor woorden. Ik dacht dat men moest bezuinigen op de uitgave in de gezondheidszorg.
Ik weet het. Ik heb zelf eens 9 maanden plat gelegen vanwege een hernia. Nou ik verzeker je dat ik soms niet te genieten was, alleen al bij de gedachten dat ik misschien niet meer kon lopen.
Ik mag in elk geval wel dankbaar zijn dat de Heere het allemaal nog tengoede heeft willen doen keren en ik mag op een enkel klacht na, nog weer alles doen.
Daarom kan ik zo meevoelen met hen die werkelijk voor heel hun leven een handicap hebben. Negen maanden was al zo erg laat staan een heel leven.
Ik mag in elk geval wel dankbaar zijn dat de Heere het allemaal nog tengoede heeft willen doen keren en ik mag op een enkel klacht na, nog weer alles doen.
Daarom kan ik zo meevoelen met hen die werkelijk voor heel hun leven een handicap hebben. Negen maanden was al zo erg laat staan een heel leven.
De huisarts heeft nog teruggebeld dat ze geprobeerd heeft om hem te overtuigen, maar ze wist niet of het helemaal gelukt was. Dat gevoel had ik ook al.
Die arts van de UWV gaat nogmaals het dossier doorlezen en erover nadenken en dan horen we morgen of ze wel of niet moet komen 2 augustus.
Ik hoop van niet want dat duurt nog wel even.
Die arts van de UWV gaat nogmaals het dossier doorlezen en erover nadenken en dan horen we morgen of ze wel of niet moet komen 2 augustus.
Ik hoop van niet want dat duurt nog wel even.

Tja, in Nederland anno 2005 moet je gewoon gezond zijn anders heb je pech, dramatisch maar ik krijg steeds meer het idee dat het zo werkt. De maatschappij is keihard voor degenen die niet met het tempo van deze tijd meekunnen. Sterkte Moni, en Lizzy! Ik wil voorzichtig zijn want Bijbelteksten roepen is o zo makkelijk vanaf de zijlijn. Maar ik wens jullie toe dat je terecht mag komen bij de Enige die uitkomst kan geven waar wij geen uitkomst meer zien.