memento schreef:
Volgens mij hebben we die al hoor. Die satellietfoto's zijn toch echt eerst gemaakt, en dat zonder dat je dat wist! Wat denk je verder van mobiele telefoons en tomtoms? Je bent al overal traceerbaar op die manier.... Dus het bigbrother-argument vind ik hier niet op zijn plaats.
Niet correct. Dat die foto's gemaakt zijn, is geen enkel probleem, zolang ze publiekelijk in te zien zijn, en de aanvraag van een terugtrekking van een deel van de kaart waar iets van jou opstaat, ingewilligd wordt (zoals Google earth doet bij bv het Witte huis).
Tja, ik ben het daar niet mee eens. Mij hebben ze niet gevraagd of ze boven mijn luchtruim foto's mochten maken, en dat dan ook nota bene op straatniveau. Wat voor nut heeft dat? Het kadaster help je er niet mee, dus is het doel nogal wazig.
Wat betreft mobieltjes en tomtom, daar kies jezelf voor. Je kan ze ook thuislaten als je wilt.
Jaja, begin er maar aan in deze tijd.... Niet bepaald realistisch om dit te zeggen.
Kortom, publieke informatie moet publiek gemaakt kunnen worden, zonder altijd weer dat gezeur over mogelijk misbruik door terroristen.
Is een foto van het binnenhof of van ministeries, of de achtertuin van Huis ten Bosch publieke informatie??? Ik denk het niet!! Het gaat er behalve om de vraag of het de terroristen het allemaal niet wat makkelijk maakt, ook om de vraag of het niet een inbreuk is op de privacy van mensen....