solidair met christenen in Libanon en Palestina

Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Afgewezen suggereerd dat christenen die romeinen 9-11 aanvaarden
Hoho, ik aanvaard Romeinen 9-11 ook.
De Joden blijvenaangaande de verkiezing beminden, om der vaderen wil (rom 11).
En dáárom zal er altijd een overblijfsel zijn dat in Christus gelooft en zo ook bij de gemeente gevoegd is/wordt.
Maar het land staat daar buiten. "Mijn Koninkrijk is niet van deze wereld", heeft Christus gezegd. Laten we ons daaraan houden.
Laatst gewijzigd door Afgewezen op 05 aug 2006, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Unionist

Bericht door Unionist »

Petrus schreef:
Unionist schreef:De christenen in Libanon zijn geen partij in deze strijd.
Maar zijn nét zo goed slachtoffers en niet imuun voor bombardementen..................
Israël gooit niet zomaar bommen, maar waarschuwt eerst de burgerbevolking. Heb je weleens een Palestijn gehoord die eerst liet weten welke bus hij ging opblazen?
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Unionist

Bericht door Unionist »

Mohammed, als je iets wilt begrijpen van de visie van veel christenen op Israël, zoals Afgewezen dat beschrijft, kan ik je de volgende lezing aanraden:

http://www.maranathakerk.nu/cgi-bin/qge ... fg&a.ID=42
BJD

Re: solidair met christenen in Libanon en Palestina

Bericht door BJD »

Mohammed schreef:
Afgewezen schreef:
Mohammed schreef:wat ik geheel niet begrijp is nml; waarom christenen zo solidair zijn met israel? en dat terwijl libanon voor 40% uit christenen bestaat die nu ook onder de bommen van israel lijden.
dan zou je toch met je broeders en zusters solidair moeten zijn?
Dat komt doordat veel christenen menen dat het Israël van nu nog steeds een speciale positie heeft in de wereld. Met past de OT profetieën op het (nationale) Israël toe en zo denkt men dat God aan Israëls kant staat en niet aan de kant van Libanon en de andere volken in het Midden-Oosten.
God staat aan de zijde van iedereen die in Hem diep gelooft. ongeacht welke religie.

denk niet dat God zo oneerlijk is om een kant te kiezen van de ene en dat van een ander niet.
Als dit je basishouding is waarvanuit je zaken bespreekbaar wil verwacht ik weinig bijval voor je op dit forum.

Voor alle duidelijkheid. De god Allah is niet de god van de Christenen. De god Bhoeda is niet de god van de Christenen.
Dat neemt niet weg dat de God van de Cristenen wel de God wil zijn voor een ieder die in Hem gelooft. Of je nu Bhoedist, Humanist of wie dan ook bent!
Mohammed

Bericht door Mohammed »

sorry mensen,
ben geheel niet overtuigd. we bidden voor de christenen in libanon wordt er gezegd. terwijl de zionisten geen gebeden maar financiele en militaire hulp krijgen.

wat de verbondenheid ook mag zijn tussen de joden en christenen. jouw broeder/zuster laat je niet in de steek. nooit. wat er ook gebeurt.
Petrus

Bericht door Petrus »

Unionist schreef:
Israël gooit niet zomaar bommen, maar waarschuwt eerst de burgerbevolking. Heb je weleens een Palestijn gehoord die eerst liet weten welke bus hij ging opblazen?
Dat zeg ik ook niet Unionist, maar aangezien Christenen ook niet imuun zijn voor bommen, ook al zijn ze voor Hezbollah-strijders bedoeld dan tóch................
Unionist

Bericht door Unionist »

De vraag rijst nu of de islam zo uitblinkt in solidaritiet, ook naar de Palestijnen toe.
Mohammed

Re: solidair met christenen in Libanon en Palestina

Bericht door Mohammed »

BJD schreef:
Mohammed schreef:
Afgewezen schreef:
Mohammed schreef:wat ik geheel niet begrijp is nml; waarom christenen zo solidair zijn met israel? en dat terwijl libanon voor 40% uit christenen bestaat die nu ook onder de bommen van israel lijden.
dan zou je toch met je broeders en zusters solidair moeten zijn?
Dat komt doordat veel christenen menen dat het Israël van nu nog steeds een speciale positie heeft in de wereld. Met past de OT profetieën op het (nationale) Israël toe en zo denkt men dat God aan Israëls kant staat en niet aan de kant van Libanon en de andere volken in het Midden-Oosten.
God staat aan de zijde van iedereen die in Hem diep gelooft. ongeacht welke religie.

denk niet dat God zo oneerlijk is om een kant te kiezen van de ene en dat van een ander niet.
Als dit je basishouding is waarvanuit je zaken bespreekbaar wil verwacht ik weinig bijval voor je op dit forum.

Voor alle duidelijkheid. De god Allah is niet de god van de Christenen. De god Bhoeda is niet de god van de Christenen.
Dat neemt niet weg dat de God van de Cristenen wel de God wil zijn voor een ieder die in Hem gelooft. Of je nu Bhoedist, Humanist of wie dan ook bent!
nouja...wat zou jij willen? dat ik eerlijk ben en opkom voor mijn mening of hetgene zeggen wat de meeste mensen op dit forum leuk vinden?
ik zeg dat jouw God mijn God is. of jij nu wil of niet. en onze God is degene die ons op deze aarde heeft gezet dmv Adam en Eva. en voor ons het Paradijs en de Hel in vooruitzicht stelt.
parsifal

Bericht door parsifal »

Mohammed schreef:sorry mensen,
ben geheel niet overtuigd. we bidden voor de christenen in libanon wordt er gezegd. terwijl de zionisten geen gebeden maar financiele en militaire hulp krijgen.

wat de verbondenheid ook mag zijn tussen de joden en christenen. jouw broeder/zuster laat je niet in de steek. nooit. wat er ook gebeurt.
Hoe bedoelt u? Israel krijgt steun (Net als de palestijnse staat die kreeg). Verder is er hulp wat betreft ziekenhuizen. Ik heb niet het idee dat er erg veel militaire hulp voor Israel is.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Mohammed, voor alle dingen wil ik dit helder hebben: geloof jij dat Christus de enige Weg, de Waarheid en het Leven is en dat het buiten Hem niet mogelijk is in God te geloven (misschien wel in 'een' God, maar niet in God)?
Unionist

Bericht door Unionist »

Mijn God is de God die mij in mijn ellende zag, mens werd en de straf voor mijn zonden zelf droeg en daarna opstond om mij een plaats in het Paradijs te bereiden.

Mijn God houdt van mij en noemt zich mijn Vader en mijn Vriend.

Jouw God ook?
Petrus

Bericht door Petrus »

Afgewezen schreef:

Mohammed, voor alle dingen wil ik dit helder hebben: geloof jij dat Christus de enige Weg, de Waarheid en het Leven is en dat het buiten Hem niet mogelijk is in God te geloven (misschien wel in 'een' God, maar niet in God)?
dit is dus een lakmoesproef........................
Dathenum

Bericht door Dathenum »

mohammed schreef:terwijl de zionisten geen gebeden maar financiele en militaire hulp krijgen.
Christenen bidden ook voor Israel. Verder ken ik geen christenen die militaire hulp sturen aan Israel (of je zou America daaronder moeten scharen). Al ben ik daar geen tegenstander van, als men de Joden de zee in wil drijven.

Verder wil ik je graag een uitspraak van de vredestichter Martin Luther King doorgeven:
"Als mensen zionisten bekritiseren, bedoelen ze Joden en spreek je van antisemitisme. Bij gevolg moeten we niet kijken naar Israël als bedreiging voor de wereldvrede, maar is het antizionisme en het aanverwante antisemitisme het grootste gevaar voor de vrede en de welvaart in de wereld."
Mohammed

Bericht door Mohammed »

parsifal schreef:

Hoe bedoelt u? Israel krijgt steun (Net als de palestijnse staat die kreeg). Verder is er hulp wat betreft ziekenhuizen. Ik heb niet het idee dat er erg veel militaire hulp voor Israel is.
nee , maar velen hebben dat idee ook niet. maar het is zo.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Petrus schreef:
Afgewezen schreef:

dit is dus een lakmoesproef........................
Dé lakmoesproef...
Plaats reactie