Wat dat boeit? Blind staren?memento schreef:Wat boeit dat? Als God dieren verder laat ontwikkelen dmv evolutie, is het dan minder een wonder.
We moeten ons niet blind staren op zaken waar we de antwoorden niet op vinden kunnen.
Het is een eeuwenoud vraagstuk dat, gelet op jouw verdere antwoord, wel een aardige souplesse van de hersenen vergt om te kunnen plaatsen of invoelen.
Het is en blijft een volstrekt logisch vraagstuk, waar menigeen een eigen visie op heeft binnen de scheppingsorde.
Dat het jou niet boeit, boeit mij weer niet.
Het is jouw mening, waar weer anderen tegenoverstaan, of die jouw mening nu deels overlappen of niet, of er zelfs haaks op staan. Het is op zich een vraagstuk waarbij de gegeven meningen een "leuke" dwarsdoorsnede geeft van de verschillende opvattingen binnen de gereformeerde gezindte.
Mijn opvatting is, dat heb ik al uiteengezet, dat er géén evolutie is geweest, maar dat God álles geschapen heeft. Derhalve dat de kip er dus eerder was dan het ei.
Maar dat is mijn persoonlijke mening, waar het anderen vrij staat er andere visies op na te houden en te ventileren.
Zelfs hypothesen zijn het waard bediscusieerd te worden, ongeacht de vraagstelling, Memento. En niet een vraagstellende beredenering blokkeren door die af te doen met "het staat niet in de Schrift, dus is het niet aan ons om daar iets over te weten", maar het is wel een vraagstelling waarbij het waard is om zo de indeeën binnen de ger.gezindte te zien verschijnen.