Vooruitstrevende moeder

jvdg

Re: vooruitstrevende moeder

Bericht door jvdg »

henriët schreef:Ik vind het ook een van de voordelen van thuismoeder zijn, je kunt in alle rust nog eens een preek opzetten, gewoon tijdens je werk..
Ik had de hoop dat je op mijn posting zou reageren.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

jvdg schreef:
Luther schreef:
MarthaMartha schreef:ook voor niet-moeders trouwens!!!

elke dag 120 km rijden voor het werk, 60 heen en 60 terug, precies een preek per dag, helft op de heenweg, helft op de terugweg.... lang leve audioserver!
... en kerkomroep.nl
... en prekenweb.nl
... en prekensite.nl
... en talloze websites van plaatselijke gemeenten
Mooi hoor, al die mogelijkheden om tijdens ons mobiel zijn preken te beluisteren.
Maar het is aan mij niet besteed.
Volle aandacht is niet aanwezig omdat we ons toch ook bevinden tussen weggebruikers die onze aandacht verdienen, om niet in gevaar te geraken van ongelukken omdat wij zonodig toegeven aan aan onze begeerte naar het Woord.
Dat lijkt bijna op zich onnodig in gevaar te begeven.

Probeer die tijd, met primair aandacht voor het verkeer, bijvoorbeeld in de file, te gebruiken om te mediteren over wat je bezig houdt en de preken die je hebt gehoord, en, hoe vroom het ook moge klinken, met zuchten naar de Levende God om......
Maar ik luister een preek lang niet altijd in de auto, maar ook gewoon als ik op m'n kamer ben.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Marnix

Bericht door Marnix »

elke dag 120 km rijden voor het werk, 60 heen en 60 terug, precies een preek per dag, helft op de heenweg, helft op de terugweg.... lang leve audioserver!
Zie hier de efficientie der vrijgemaakten. Zij zouden in die tijd twee preken kunnen luisteren, 1 op de heenweg en 1 op de terugweg :D
Mooi hoor, al die mogelijkheden om tijdens ons mobiel zijn preken te beluisteren.
Volle aandacht is niet aanwezig omdat we ons toch ook bevinden tussen weggebruikers die onze aandacht verdienen, om niet in gevaar te geraken van ongelukken omdat wij zonodig toegeven aan aan onze begeerte naar het Woord.

Probeer die tijd, met primair aandacht voor het verkeer, bijvoorbeeld in de file, te gebruiken om te mediteren over wat je bezig houdt en de preken die je hebt gehoord, en, hoe vroom het ook moge klinken, met zuchten naar de Levende God om......
:) Lang leve de trein. Ongestoord kunnen luisteren en alles overdenken :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
vlinder

Bericht door vlinder »

jvdg schreef:
henriët schreef:Ik vind het ook een van de voordelen van thuismoeder zijn, je kunt in alle rust nog eens een preek opzetten, gewoon tijdens je werk..
Ik had de hoop dat je op mijn posting zou reageren.
Ik ben het niet met je eens jvdg. Wij hebben jaren onderweg geluisterd. Ik kan nu nog een aantal preken navertellen die ik geluisterd heb. Kan prima met aandacht rijden en luisteren. Misschien dat jij dat niet kunt, maar laat dat geen maatstaf zijn voor anderen. Voor mij is het meerdere keren tot zegen geweest.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
henriët

Bericht door henriët »

jvdg schreef:
Luther schreef:

... en kerkomroep.nl
... en prekenweb.nl
... en prekensite.nl

bedoel je deze post waar je een reactie op verwacht?
Wat verwacht je precies voor reactie?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

jvdg schreef:
Luther schreef:

... en kerkomroep.nl
... en prekenweb.nl
... en prekensite.nl

ach Jan, ik rij al 7 jaar dit stuk al luisterend naar preken.... het gaat nog steeds goed, heeft niet tot ongelukken geleid, wel tot zegen en geestelijke groei. De keer dat ik een ongeluk veroorzaakte kwam het omdat ik een snoepje wilde eten.... (overigens niet tijdens het luisteren naar een kerkdienst)

@Marnix: 2 preken red ik ook als ik alleen de preek neem natuurlijk, maar ik luister hem helemaal, incl. voorzang, schriftlezing, etc.... (en zo kan ik ook het nieuws nog even luisteren....) ;)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
jvdg

Bericht door jvdg »

Ik vind het mooi en respecteer diegenen die tijdens de deelname aan het verkeer in staat zijn preken te beluisteren.
Ik kan (kon) veel dingen tegelijk, maar tijdens het autorijden zie ik zoveel dingen om mij heen, zoals mede-weggebruikers, de natuur, de omgeving, dat ik me niet kan concentreren op preken.

Mooi ook als jullie het als een Zegen mogen ervaren, maar ik ben te druk in het hoofd om tijdens het besturen van de auto mijn volle aandacht aan het levende Woord te geven.
Al was het alleen maar vanwege lelijke gedachten over blunders van die mede-weggebruikers.

Sorry hoor. :)
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

MarthaMartha schreef:ach Jan, ik rij al 7 jaar dit stuk al luisterend naar preken.... het gaat nog steeds goed, heeft niet tot ongelukken geleid, wel tot zegen en geestelijke groei. De keer dat ik een ongeluk veroorzaakte kwam het omdat ik een snoepje wilde eten....
... ongetwijfeld na de tussenzang. Daarna kwam puntje 3.... :OO3
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Luther schreef:
MarthaMartha schreef:ach Jan, ik rij al 7 jaar dit stuk al luisterend naar preken.... het gaat nog steeds goed, heeft niet tot ongelukken geleid, wel tot zegen en geestelijke groei. De keer dat ik een ongeluk veroorzaakte kwam het omdat ik een snoepje wilde eten....
... ongetwijfeld na de tussenzang. Daarna kwam puntje 3.... :OO3
jaja.... jij leest ook alleen wat je wil lezen.... :fouet
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
henriët

Bericht door henriët »

jvdg schreef:Ik vind het mooi en respecteer diegenen die tijdens de deelname aan het verkeer in staat zijn preken te beluisteren.
Ik kan (kon) veel dingen tegelijk, maar tijdens het autorijden zie ik zoveel dingen om mij heen, zoals mede-weggebruikers, de natuur, de omgeving, dat ik me niet kan concentreren op preken.

Mooi ook als jullie het als een Zegen mogen ervaren, maar ik ben te druk in het hoofd om tijdens het besturen van de auto mijn volle aandacht aan het levende Woord te geven.
Al was het alleen maar vanwege lelijke gedachten over blunders van die mede-weggebruikers.

Sorry hoor. :)
maar het is ook geen must Jan, als je het kunt, en je vindt het fijn, dan kun je het doen, maar als je weet dat het autorijden genoeg van je vraagt, moet je niet ook nog eens een preek opzetten.
Jij bent waarschijnlijk meer het type van rustig zitten om je volle aandacht te kunnen geven, nou, dat is ook gewoon goed hoor!
Dat is nu juist mooi, alle mensen zijn verschillend.. en daardoor zo boeiend;)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
vogeltje

Bericht door vogeltje »

Ik luister vaak luisterboeken. Onder het huishoudelijk werk.
Gods weg is niet de gemakkelijkste, maar wel de mooiste!
helma

Bericht door helma »

vogeltje schreef:Ik luister vaak luisterboeken. Onder het huishoudelijk werk.
heb je een tip? lijkt me wel wat voor mee op vakantie :tilt
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

helma schreef:
www.homeacademy.nl
henriët

Bericht door henriët »

helma schreef:
dat is echt super voor onderweg ja, niks geen gemier, de kinderen zitten rustig en lief te luisteren
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

henriët schreef:
helma schreef:
dat is echt super voor onderweg ja, niks geen gemier, de kinderen zitten rustig en lief te luisteren
hier hoorden de voorleescassettebandjes vooral bij ziek zijn met een bedje op de bank. Ik geloof dat mijn jongste zusje al veertien was, ziek thuis zat en toen met een wit bekkie onder haar dekbedje op de bank kroop. Ik vroeg als grapje of ik soms een bandje van Pietje Puk moest opzetten. Nou, heel graag. En zo lag ze te genieten van 'Langdraad, er hangt alweer een spijker aan je neus!'. Heerlijk!
Plaats reactie