Volgens mij begrijp je me niet helemaal. Ik gaf aan dat ik, als christen, het lastig vind dit te begrijpen dat God mensen voor eeuwig straft... maar het wel geloof.... en dat als ik bepaalde visies op uitverkiezing zie, ik heel goed kan begrijpen dat mensen die met die visie zijn grootgebracht (alsof je voorbestemd bent voor de hel) daar heel veel moeite mee hebben.mayflower schreef:Natuurlijk dat geld voor elke mens in Adam, van nature haten wij God met geheel ons hart en willen wijn niets met Hem te maken hebben. En een ding is zeker, namelijk dat wij niet willen buigen voor Zijn rechtvaardigheid en Heiligheid.Marnix schreef: Ik kan me voorstellen dat mensen het moeilijk vinden God te zien als God die eeuwig straft.
Verder ben ik het er mee eens dat er dingen op de site staan die absoluut niet kloppen... Maar over één ding kunnen we wel nadenken: In hoeverre bepaalt wat je gelooft of je behouden wordt of niet. En in hoeverre bepaalt het feit dat mensen God willen dienen maar daarbij verkeerde conclusies uit de bijbel halen. Gaan die mensen bewust tegen bepaalde dingen uit de bijbel in? Of proberen ze God zo goed mogelijk te dienen maar slagen ze daar niet altijd in. Wat maakt zalig? Als mensen in een alverzoening geloven, zijn ze daarom per definitie zelf kansloos voor die verzoening? Zo denken we wel eens.... Daarnaast vraag ik me wel eens af: Wordt er door ons niet teveel gekeken naar leer en te weinig naar leven?