Olympische Spelen: wat vinden we ervan?

Olympische Spelen: wat vinden we ervan?

Super! Ik volg alles!
5
8%
Ik vind het leuk.
15
25%
Ik volg het niet en ik mis niks.
24
41%
Het zou verboden moeten worden.
1
2%
Het is een goddeloos gebeuren.
14
24%

Totaal aantal stemmen: 59

memento

Bericht door memento »

Breekijzertje schreef:
memento schreef:
Sorry, maar ik denk dat je de tekst niet begrijpt.
Imagine = stel je voor dat...............
Image = denk je eens in. Meestal in de wensende zin gebruikt, zo van: als dat waar zou zijn, dat zou mooi wezen.

Imagine is een loflied op een utopie, een wereld zonder godsdienst, waar alle mensen in vrede met elkaar leven. Ik ben bang, breek, dat je zelf de tekst niet helemaal snapt...
Oh zeker wel.
Met het wensen dat er geen religie is wordt bedoeld het verkeerd gebruiken van religie (da's wat anders dan onze Heer en Heiland dienen) met als gevolg dat mensen elkaar het licht niet in de ogen gunnen.
Oh, dus spreken over hemel en hel is een verkeerd gebruik van religie (couplet 1)? Daarbij, verdiep je eens in de wereldvisie van John Lennon, de schrijver van het lied. Niet echt christelijk te noemen!

Nee, breekie, je kan een anti-christelijke inhoud niet goedpraten. Het is God of de wereld. Eén van tweeën, niet beiden.

PS> Imagine heeft wel een enorm mooie melodie...
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Ah Breekijzertje... Dit gaat draait wel degelijk om de leugen dat zonder religie er geen oorlog zou zijn...
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

memento schreef:
Breekijzertje schreef:
memento schreef:
Sorry, maar ik denk dat je de tekst niet begrijpt.
Imagine = stel je voor dat...............
Image = denk je eens in. Meestal in de wensende zin gebruikt, zo van: als dat waar zou zijn, dat zou mooi wezen.

Imagine is een loflied op een utopie, een wereld zonder godsdienst, waar alle mensen in vrede met elkaar leven. Ik ben bang, breek, dat je zelf de tekst niet helemaal snapt...
Oh zeker wel.
Met het wensen dat er geen religie is wordt bedoeld het verkeerd gebruiken van religie (da's wat anders dan onze Heer en Heiland dienen) met als gevolg dat mensen elkaar het licht niet in de ogen gunnen.
Oh, dus spreken over hemel en hel is een verkeerd gebruik van religie (couplet 1)? Daarbij, verdiep je eens in de wereldvisie van John Lennon, de schrijver van het lied. Niet echt christelijk te noemen!

Nee, breekie, je kan een anti-christelijke inhoud niet goedpraten. Het is God of de wereld. Eén van tweeën, niet beiden.

PS> Imagine heeft wel een enorm mooie melodie...
John Lennon?
Misschien zie ik het idd dan toch verkeerd. Mea Culpa..........
Q!

Bericht door Q! »

Tja, en die melodie zit al in mijn hoofd sinds mijn eerste posting erover...

Een collega zit nu "Heb je even voor mij" van Frans Bauer te neuriën, een baggerlied, maar beter om in je hoofd te hebben...
memento

Bericht door memento »

John Lennon?
Misschien zie ik het idd dan toch verkeerd. Mea Culpa..........
Idd, de John Lennon. Voor degenen die hem niet kennen, hier een citaat van hem:

Christianity will go. It will vanish and shrink. I needn't argue with that; I'm right and I will be proved right. We're more popular than Jesus now; I don't know which will go first - rock and roll or Christianity.
John Lennon

Bron: http://home.att.net/~midnightflyer/jl.html
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

memento schreef:PS> Imagine heeft wel een enorm mooie melodie...
Het is wel liefelijk om naar te luisteren... Ik denk dat David ook zo geklonken moet hebben toen hij tussen de schapen zijn psalmen aan het zingen was.
Maar er zijn verantwoordelijkere alternatieven om van zulke muziek te houden...

16 Horsepower - Golden rope:
Fire is the color of my true Love's hair
Near to the father sits His golden chair
By prayer and petition to the King on His left
Light is the burden that I bear

So enchanting are these lovely chains that bind you
'Neath their deadly weight
The Lord's eye did find you
With fear & tremblin'
Before the One with your wounds
Your eyes as empty as my Saviour tomb

Warm is the breath of His holy spirit
He who has ears to hear
Let 'em hear it
Torn were the hands of the worthy Lamb
May you know His name and fear it
There you are hangin' by the golden rope
There you lye
No hope

Nou, liefelijk... Maar wel hele mooie muziek!
Q!

Bericht door Q! »

Dat citaat van Lennon over populairder dan Jezus, is niet echt hemzelf toe te rekenen. Het is gebaseerd op een populariteitsonderzoek waaruit bleek dat de Beatles inderdaad populairder waren dan Jezus. Schokkend, daar niet van, maar als Lennon dat aanhaalt is dat gewoon een feit.
refo

Bericht door refo »

FlyingEagle schreef:ik denk niet dat paulus bedoelt dat we allemaal met onze neus voor de tv gaan hangen om naar die sporters te kijken.
Nee dat zal wel niet nee. Hij kende de TV niet. Maar hoe kun je een voorbeeld aan iemand nemen als je je niet in zijn of haar leven verdiept?
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

refo schreef:
FlyingEagle schreef:ik denk niet dat paulus bedoelt dat we allemaal met onze neus voor de tv gaan hangen om naar die sporters te kijken.
Nee dat zal wel niet nee. Hij kende de TV niet. Maar hoe kun je een voorbeeld aan iemand nemen als je je niet in zijn of haar leven verdiept?
daar heb je gelijk in, maar dat is toch wezenlijk anders dan al die duizenden mensen die een paar sporters aanmoedigen
memento

Bericht door memento »

refo schreef:
Het ging paulus niet om de sporter; hij gebruikt het slechts als voorbeeld. Zo van: Net zo hard als een hardloper rent, zó moeten jullie je inspannen in het geloof.

Paulus bedoelt echt niet dat je je moet gaan verdiepen in het leven van sporters hoor...
Marnix

Bericht door Marnix »

:D

Goud voor Wust! :D

Ik kan ontzettend genieten van zo'n toernooi.... ontvoorstelbaar wat mensen kunnen met ski's een snowboard, een paar schaatsen etc. Heerlijk om naar te kijken. En ik leef ook wel mee met bepaalde favorieten. Als er nederlanders of favorieten rijden voel ik die adrealine ook een klein beetje, als we goud winnen zoals gisteren ben ik echt wel happy.

Natuurlijk zijn het maar betrekkelijke dingen en moet onze prioriteit liggen bij het gaan voor die onvergankelijke erekrans, maar nergens en dan ook nergens wordt ons verboden om te genieten van aardse zaken (eten, drinken, vakantie en zeker ook sport)
Q!

Bericht door Q! »

FlyingEagle schreef:
refo schreef:
daar heb je gelijk in, maar dat is toch wezenlijk anders dan al die duizenden mensen die een paar sporters aanmoedigen
Toch nog beter dan een paar mensen die duizenden sporters aanmoedigen. Dat is zo sneu voor die sporters...
Marnix

Bericht door Marnix »

Q! schreef:
FlyingEagle schreef:
refo schreef:
Toch nog beter dan een paar mensen die duizenden sporters aanmoedigen. Dat is zo sneu voor die sporters...
Hahaha.... Ik vind het zo'n onzin dat je sporters niet zou mogen aanmoedigen... een beetje juichen, zingen etc. Erg vreemd dat mensen het onderscheid tussen aanmoedigen en vereren / aanbidden niet kunnen inzien... behalve als de koningin in je stad langs komt.... dan mag je wel oranje boven, leve de koningin zingen en een beetje juichen.... maar bij sport kan het echt niet... want dat is niet zo geaccepteerd in bevindelijke kringen :D
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Marnix schreef::D

Ik kan ontzettend genieten van zo'n toernooi.... ontvoorstelbaar wat mensen kunnen met ski's een snowboard, een paar schaatsen etc. Heerlijk om naar te kijken. En ik leef ook wel mee met bepaalde favorieten. Als er nederlanders of favorieten rijden voel ik die adrealine ook een klein beetje, als we goud winnen zoals gisteren ben ik echt wel happy.

Natuurlijk zijn het maar betrekkelijke dingen en moet onze prioriteit liggen bij het gaan voor die onvergankelijke erekrans, maar nergens en dan ook nergens wordt ons verboden om te genieten van aardse zaken (eten, drinken, vakantie en zeker ook sport)
En dat allemaal op de zondag....................................
Marnix

Bericht door Marnix »

Breekijzertje schreef:
Marnix schreef::D

En dat allemaal op de zondag....................................
Ja, ik vind het jammer dat europa niet meer christelijk is en de zondag voor velen geen rustdag meer is. Ik zat dan ook braaf in de kerk toen het goud werd gehaald... maar daarom vind ik het nog wel mooi dat ze gewonnen heeft. :D
Gesloten