Dát bedoel ik ook met het 'te slap zijn om de christelijke waarheid te verdedigen. Met geweld kom je niet ver. Wél door in de daad navolgers te zijn van Christus. Door goed te doen (dat is iets waardoor de kerken zich door kunnen onderscheiden, wat ook geheel is naar de Schrift, daarbij hebben ze er ook vaak het geld voor), en door duidelijk het christendom te onderscheiden van andere godsdiensten. Niet alleen in de veilige achterban, maar ook in de wereld (evangelisatie en artikelen in niet-christelijke kranten, etc). Helaas wordt in beiden ernstig gefaald...Het probleem is telkens weer dat er in algemeen politieke zin geen onderscheid (meer) word gemaakt tussen de religies ( Islamieten versus Christenen als belangrijkste tegenstelling)
Pastors weg in Rotterdam
Ja.......memento schreef:Dát bedoel ik ook met het 'te slap zijn om de christelijke waarheid te verdedigen. Met geweld kom je niet ver. Wél door in de daad navolgers te zijn van Christus. Door goed te doen (dat is iets waardoor de kerken zich door kunnen onderscheiden, wat ook geheel is naar de Schrift, daarbij hebben ze er ook vaak het geld voor), en door duidelijk het christendom te onderscheiden van andere godsdiensten. Niet alleen in de veilige achterban, maar ook in de wereld (evangelisatie en artikelen in niet-christelijke kranten, etc). Helaas wordt in beiden ernstig gefaald...Het probleem is telkens weer dat er in algemeen politieke zin geen onderscheid (meer) word gemaakt tussen de religies ( Islamieten versus Christenen als belangrijkste tegenstelling)
Dat betekend dus dat we ons de vraag moeten stellen:
"waneer heb ik met een niet - christen gesproken over mijn Heiland?"
In de refozuil is men vuurbang voor assimilatie/verwereldlijking en kiest men voor isolatie(eigen activiteiten, osm, eigen krant, eigen taal, eigen...) en gaat me voorbij aan het zendingsbevel van Jezus!
Penetratie met het evangelie van de ons omringende wereld-te beginnen bij je vriend, buurman etc.m
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Hoe kom je erbij dat moslims zich daar niet voor schamen?Billy schreef:Vanaf de tijd van Mohammed en zijn profeet voert de Isalm ene grote kruistocht zonder enig schaamtegevoel.
en ja hoor: zeg maar weer dat ik chargeer............. :roll: :roll:
Heb jij moslimvrienden? Praat jij op straat met je islamitische medemens?
Het valt mij op dat jij in je postings bijna altijd polariseert en ik ben niet de enige die dat constateert.
In kom genoeg moslims tegen die volledig distantie nemen van dit soort uitwassen.
hoho... we mogen toch niet wereldgelijkvormig zijn? we mogen ons toch wel onderscheiden? ook door je levenswijze kun je 'evangeliseren' hoor.(want wees eerlijk; niet iedreen heeft te gave om zomaar de straat op te gaan) en ik denk dat helemaal niet onterecht is om bang te zijn voor wereldlijking! (voor zover we dat nog niet zijn)plebe schreef:Ja.......memento schreef:Dát bedoel ik ook met het 'te slap zijn om de christelijke waarheid te verdedigen. Met geweld kom je niet ver. Wél door in de daad navolgers te zijn van Christus. Door goed te doen (dat is iets waardoor de kerken zich door kunnen onderscheiden, wat ook geheel is naar de Schrift, daarbij hebben ze er ook vaak het geld voor), en door duidelijk het christendom te onderscheiden van andere godsdiensten. Niet alleen in de veilige achterban, maar ook in de wereld (evangelisatie en artikelen in niet-christelijke kranten, etc). Helaas wordt in beiden ernstig gefaald...Het probleem is telkens weer dat er in algemeen politieke zin geen onderscheid (meer) word gemaakt tussen de religies ( Islamieten versus Christenen als belangrijkste tegenstelling)
Dat betekend dus dat we ons de vraag moeten stellen:
"waneer heb ik met een niet - christen gesproken over mijn Heiland?"
In de refozuil is men vuurbang voor assimilatie/verwereldlijking en kiest men voor isolatie(eigen activiteiten, osm, eigen krant, eigen taal, eigen...) en gaat me voorbij aan het zendingsbevel van Jezus!
Penetratie met het evangelie van de ons omringende wereld-te beginnen bij je vriend, buurman etc.m
Natuurlijk polariseer ik. Dat doen toch alle conservatief-rechtsen? :!: en natuurlijk ben jij niet de enige die daar zo over denkt.Breekijzertje schreef:Hoe kom je erbij dat moslims zich daar niet voor schamen?Billy schreef:Vanaf de tijd van Mohammed en zijn profeet voert de Isalm ene grote kruistocht zonder enig schaamtegevoel.
en ja hoor: zeg maar weer dat ik chargeer............. :roll: :roll:
Heb jij moslimvrienden? Praat jij op straat met je islamitische medemens?
Het valt mij op dat jij in je postings bijna altijd polariseert en ik ben niet de enige die dat constateert.
In kom genoeg moslims tegen die volledig distantie nemen van dit soort uitwassen.
JA , ik praat met Moslims , Ja ik ga met hun in debat! JA zowel in mijn werk als in mijn buurt spreek ik ze regelmatig! En daar zijn er idd genoeg die zich onder 4 ogen tegen mij van distancieren.
Alleen waar blijven deze mensen dan in het politieke debat? Wat doen ze in hun achterban voor activiteiten om karikatuurgedachten ( zoals jij die dan van mij blijkbaar vind) te voorkomen?
Ik heb hier thuis 4 cd's liggen met daarop hoorcolleges van Arabist Hasn Jansen aan de Universiteit van Utrecht "hoorcollege over de Islamitische Godsdienst en Cultuur".
Is een aanrader !
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Michiel Adriaanszoon de Ruyter