De een z'n eh schade is de ander z'n brood. Dit is dikke business voor ons bedrijf....Schade
Katrina bezorgt de verzekerinsbranche een forse schadepost. De orkaan kan wel eens de kostbaarste uit de geschiedenis worden, met een schade van wellicht 26 miljard dollar, zo schatten deskundigen uit de verzekeringssector maandag.
Katrina
Wat doe jij dan:stu???Oorspronkelijk gepost door PimDe een z'n eh schade is de ander z'n brood. Dit is dikke business voor ons bedrijf....Schade
Katrina bezorgt de verzekerinsbranche een forse schadepost. De orkaan kan wel eens de kostbaarste uit de geschiedenis worden, met een schade van wellicht 26 miljard dollar, zo schatten deskundigen uit de verzekeringssector maandag.
Ik werk bij een bedrijf wat schades taxeert. Schade-expertise, met een duur woord. Dus voordat een verzekeraar die schades daar gaat uitkeren worden er eerst experts op af gestuurd. Als er voor 26 miljard aan schade is, zal er ook voor ettelijke miljoenen aan expertise werk zijn.Oorspronkelijk gepost door MarinaWat doe jij dan:stu???Oorspronkelijk gepost door PimDe een z'n eh schade is de ander z'n brood. Dit is dikke business voor ons bedrijf....Schade

Heb je enig idee wat de schade was geweest als Katrina richting Haiti was afgebogen? Met al de fondsen, verzekeringen en welvaart is dit een ramp die snel weer is vergeten. Plus het feit dat het geen orkaan type 5 was. Het valt dus inderdaad wel mee.Oorspronkelijk gepost door LeoniusHet is inderdaad maar net wat je daar onder verstaat.... Moet je eens voorstellen: vier maal de kracht van onze 'orkaantjes'.... Dat gaat mijn bevattingsvermogen toch echt te boven. Zoiets moet je een keer hebben meegemaakt denk ik....Oorspronkelijk gepost door Harry
Het is allemaal weer meegevallen...
Gr.,
55 doden en waarschijnlijk 26 miljard dollar aan schade - nog erger dus dan orkaan Andrew..... Maar dat vind je allemaal nog wel meevallen???????Oorspronkelijk gepost door HarryHeb je enig idee wat de schade was geweest als Katrina richting Haiti was afgebogen? Met al de fondsen, verzekeringen en welvaart is dit een ramp die snel weer is vergeten. Plus het feit dat het geen orkaan type 5 was. Het valt dus inderdaad wel mee.Oorspronkelijk gepost door LeoniusHet is inderdaad maar net wat je daar onder verstaat.... Moet je eens voorstellen: vier maal de kracht van onze 'orkaantjes'.... Dat gaat mijn bevattingsvermogen toch echt te boven. Zoiets moet je een keer hebben meegemaakt denk ik....Oorspronkelijk gepost door Harry
Gr.,
Toch heeft Harry wel een punt. Doden zijn erg en schade is ook vervelend, maar als dit in Haiti gebeurd was had je een paar nullen achter dat dodenaantal kunnen zetten en een paar nullen van dat schadebedrag af kunnen halen....Oorspronkelijk gepost door Leonius55 doden en waarschijnlijk 26 miljard dollar aan schade - nog erger dus dan orkaan Andrew..... Maar dat vind je allemaal nog wel meevallen???????Oorspronkelijk gepost door HarryHeb je enig idee wat de schade was geweest als Katrina richting Haiti was afgebogen? Met al de fondsen, verzekeringen en welvaart is dit een ramp die snel weer is vergeten. Plus het feit dat het geen orkaan type 5 was. Het valt dus inderdaad wel mee.Oorspronkelijk gepost door LeoniusHet is inderdaad maar net wat je daar onder verstaat.... Moet je eens voorstellen: vier maal de kracht van onze 'orkaantjes'.... Dat gaat mijn bevattingsvermogen toch echt te boven. Zoiets moet je een keer hebben meegemaakt denk ik....Oorspronkelijk gepost door Harry
Gr.,
Hoe erg het ook is, in de westerse wereld heeft het vaak een positieve invloed op de samenleving en regionale economie. Veel nieuwbouw, investeringen. Werk voor slopers, aannemers en schoonmakers.
Ik denk dat we wel kunnen stellen dat het (vooral in New Orleans!) mee is gevallen.
Dit is een typische als-dan-redenering….Toch heeft Harry wel een punt. Doden zijn erg en schade is ook vervelend, maar als dit in Haiti gebeurd was had je een paar nullen achter dat dodenaantal kunnen zetten en een paar nullen van dat schadebedrag af kunnen halen....
Dat is toch wel heel erg zonnig en eenzijdig voorgesteld!!! Zoals je nu redeneert, is het alsof we maar veel moeten hopen op grote rampen, want dat houdt ons mensen bezig, en dat is weer goed voor de economie. Daar geloof ik dus niet in.Hoe erg het ook is, in de westerse wereld heeft het vaak een positieve invloed op de samenleving en regionale economie. Veel nieuwbouw, investeringen. Werk voor slopers, aannemers en schoonmakers.
Meegevallen vind ik dus niet het goede woord, want dan is het net alsof het maar een stormpje was, meer niet…. Dat was het dus bepaald niet! De windkracht moge dan wel zijn afgezwakt tot een ‘gewone’ orkaan, de regen die valt is werkelijk enorm. Meer dan bij ons in een jaar valt!! Ik houd het daarom liever bij de formulering van het NOS-journaal: “de orkaan was minder verwoestend dan was gevreesd”.Ik denk dat we wel kunnen stellen dat het (vooral in New Orleans!) mee is gevallen.
Groetjes,
CNN: breaking news
A levee holding back the waters of Lake Pontchartrain has reportedly sustained a breach two blocks long in the Lakefront area of New Orleans.
The breach has triggered rapidly rising floodwaters in the city's downtown and prompted at least one hospital to evacuate patients by air.
A second hospital is contemplating a similar plan.
Een levee is een dam.
A levee holding back the waters of Lake Pontchartrain has reportedly sustained a breach two blocks long in the Lakefront area of New Orleans.
The breach has triggered rapidly rising floodwaters in the city's downtown and prompted at least one hospital to evacuate patients by air.
A second hospital is contemplating a similar plan.
Een levee is een dam.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
'mee·val·lenOorspronkelijk gepost door LeoniusMeegevallen vind ik dus niet het goede woord, want dan is het net alsof het maar een stormpje was, meer niet…. Dat was het dus bepaald niet! De windkracht moge dan wel zijn afgezwakt tot een ‘gewone’ orkaan, de regen die valt is werkelijk enorm. Meer dan bij ons in een jaar valt!! Ik houd het daarom liever bij de formulering van het NOS-journaal: “de orkaan was minder verwoestend dan was gevreesd”.Ik denk dat we wel kunnen stellen dat het (vooral in New Orleans!) mee is gevallen.
Groetjes,
(viel mee, is meegevallen)
1 zich beter ontwikkelen, beter aflopen, zich beter betonen dan verwacht was: de gevolgen van de aardbeving vielen mee;

Op een bevolking in een metropool van 1,5 miljoen mensen (New Orleans en agglomeratie) , Ja, dan is het zeker meegevallen.Oorspronkelijk gepost door Leonius55 doden en waarschijnlijk 26 miljard dollar aan schade - nog erger dus dan orkaan Andrew..... Maar dat vind je allemaal nog wel meevallen???????Oorspronkelijk gepost door HarryHeb je enig idee wat de schade was geweest als Katrina richting Haiti was afgebogen? Met al de fondsen, verzekeringen en welvaart is dit een ramp die snel weer is vergeten. Plus het feit dat het geen orkaan type 5 was. Het valt dus inderdaad wel mee.Oorspronkelijk gepost door LeoniusHet is inderdaad maar net wat je daar onder verstaat.... Moet je eens voorstellen: vier maal de kracht van onze 'orkaantjes'.... Dat gaat mijn bevattingsvermogen toch echt te boven. Zoiets moet je een keer hebben meegemaakt denk ik....Oorspronkelijk gepost door Harry
Gr.,