Katrina

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Schade

Katrina bezorgt de verzekerinsbranche een forse schadepost. De orkaan kan wel eens de kostbaarste uit de geschiedenis worden, met een schade van wellicht 26 miljard dollar, zo schatten deskundigen uit de verzekeringssector maandag.
De een z'n eh schade is de ander z'n brood. Dit is dikke business voor ons bedrijf....
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Marina

Bericht door Marina »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Schade

Katrina bezorgt de verzekerinsbranche een forse schadepost. De orkaan kan wel eens de kostbaarste uit de geschiedenis worden, met een schade van wellicht 26 miljard dollar, zo schatten deskundigen uit de verzekeringssector maandag.
De een z'n eh schade is de ander z'n brood. Dit is dikke business voor ons bedrijf....
Wat doe jij dan:stu???
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Marina
Oorspronkelijk gepost door Pim
Schade

Wat doe jij dan:stu???
Ik werk bij een bedrijf wat schades taxeert. Schade-expertise, met een duur woord. Dus voordat een verzekeraar die schades daar gaat uitkeren worden er eerst experts op af gestuurd. Als er voor 26 miljard aan schade is, zal er ook voor ettelijke miljoenen aan expertise werk zijn. :)
Hartelijke groet,

Pim.

Harry

Bericht door Harry »

Oorspronkelijk gepost door Leonius
Oorspronkelijk gepost door Harry
Het is allemaal weer meegevallen...
Het is inderdaad maar net wat je daar onder verstaat.... Moet je eens voorstellen: vier maal de kracht van onze 'orkaantjes'.... Dat gaat mijn bevattingsvermogen toch echt te boven. Zoiets moet je een keer hebben meegemaakt denk ik....

Gr.,
Heb je enig idee wat de schade was geweest als Katrina richting Haiti was afgebogen? Met al de fondsen, verzekeringen en welvaart is dit een ramp die snel weer is vergeten. Plus het feit dat het geen orkaan type 5 was. Het valt dus inderdaad wel mee.
WSO

Bericht door WSO »

Het was wel degelijk een kracht-5-orkaan. Op land nemen die echter snel in kracht af. Dat was wel bekend.
Leonius

Bericht door Leonius »

Het is inderdaad maar net wat je daar onder verstaat.... Moet je eens voorstellen: vier maal de kracht van onze 'orkaantjes'.... Dat gaat mijn bevattingsvermogen toch echt te boven. Zoiets moet je een keer hebben meegemaakt denk ik....

Gr.,
Heb je enig idee wat de schade was geweest als Katrina richting Haiti was afgebogen? Met al de fondsen, verzekeringen en welvaart is dit een ramp die snel weer is vergeten. Plus het feit dat het geen orkaan type 5 was. Het valt dus inderdaad wel mee.
55 doden en waarschijnlijk 26 miljard dollar aan schade - nog erger dus dan orkaan Andrew..... Maar dat vind je allemaal nog wel meevallen???????
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Gr.,
55 doden en waarschijnlijk 26 miljard dollar aan schade - nog erger dus dan orkaan Andrew..... Maar dat vind je allemaal nog wel meevallen???????
Toch heeft Harry wel een punt. Doden zijn erg en schade is ook vervelend, maar als dit in Haiti gebeurd was had je een paar nullen achter dat dodenaantal kunnen zetten en een paar nullen van dat schadebedrag af kunnen halen....

Hoe erg het ook is, in de westerse wereld heeft het vaak een positieve invloed op de samenleving en regionale economie. Veel nieuwbouw, investeringen. Werk voor slopers, aannemers en schoonmakers.

Ik denk dat we wel kunnen stellen dat het (vooral in New Orleans!) mee is gevallen.
Hartelijke groet,

Pim.

Leonius

Bericht door Leonius »

Toch heeft Harry wel een punt. Doden zijn erg en schade is ook vervelend, maar als dit in Haiti gebeurd was had je een paar nullen achter dat dodenaantal kunnen zetten en een paar nullen van dat schadebedrag af kunnen halen....
Dit is een typische als-dan-redenering….
Hoe erg het ook is, in de westerse wereld heeft het vaak een positieve invloed op de samenleving en regionale economie. Veel nieuwbouw, investeringen. Werk voor slopers, aannemers en schoonmakers.
Dat is toch wel heel erg zonnig en eenzijdig voorgesteld!!! Zoals je nu redeneert, is het alsof we maar veel moeten hopen op grote rampen, want dat houdt ons mensen bezig, en dat is weer goed voor de economie. Daar geloof ik dus niet in.
Ik denk dat we wel kunnen stellen dat het (vooral in New Orleans!) mee is gevallen.
Meegevallen vind ik dus niet het goede woord, want dan is het net alsof het maar een stormpje was, meer niet…. Dat was het dus bepaald niet! De windkracht moge dan wel zijn afgezwakt tot een ‘gewone’ orkaan, de regen die valt is werkelijk enorm. Meer dan bij ons in een jaar valt!! Ik houd het daarom liever bij de formulering van het NOS-journaal: “de orkaan was minder verwoestend dan was gevreesd”.

Groetjes,
refo

Bericht door refo »

CNN: breaking news

A levee holding back the waters of Lake Pontchartrain has reportedly sustained a breach two blocks long in the Lakefront area of New Orleans.

The breach has triggered rapidly rising floodwaters in the city's downtown and prompted at least one hospital to evacuate patients by air.

A second hospital is contemplating a similar plan.

Een levee is een dam.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Meegevallen vind ik dus niet het goede woord, want dan is het net alsof het maar een stormpje was, meer niet…. Dat was het dus bepaald niet! De windkracht moge dan wel zijn afgezwakt tot een ‘gewone’ orkaan, de regen die valt is werkelijk enorm. Meer dan bij ons in een jaar valt!! Ik houd het daarom liever bij de formulering van het NOS-journaal: “de orkaan was minder verwoestend dan was gevreesd”.

Groetjes,
'mee·val·len
(viel mee, is meegevallen)
1 zich beter ontwikkelen, beter aflopen, zich beter betonen dan verwacht was: de gevolgen van de aardbeving vielen mee;

;)
Hartelijke groet,

Pim.

Harry

Bericht door Harry »

Gr.,
Op een bevolking in een metropool van 1,5 miljoen mensen (New Orleans en agglomeratie) , Ja, dan is het zeker meegevallen.
Leonius

Bericht door Leonius »

:buTsss....:pu:sne
Harry

Bericht door Harry »

'Katrina spaart New Orleans' kopt de Gooi- en Eemlander. Blijkbaar dus niet zo'n rare analyse....
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Er is enorm gebeden in Amerika. Ik zie het als gebedsverhoring dat de orkaan zijn pad had aangepast en ook nog eens was verzwakt van een F5 naar een F2.
WSO

Bericht door WSO »

Dat was Katrina niet, Gooi en eemlander....

[Aangepast op 30/8/2005 door WSO]
Plaats reactie