Oranjegekte

Jelle

Bericht door Jelle »

Oplossing voor het fluitje is: haal het knikkertje eruit, blazen doen de jongens nog wel maar het maakt minder lawaai:,:,
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
Oplossing voor het fluitje is: haal het knikkertje eruit, blazen doen de jongens nog wel maar het maakt minder lawaai:,:,
das sneuuuuuuuuuuu :,:,:,:,:, k zie die kinderen al kijken en vragen..."Opa... zijn de batterijen op???" :#:i
Robert

Bericht door Robert »

Maninne:
Verbroedert??????? volgens mij is het meer verLoedert nederland . Slechte zaak.
90% van de mensen die samen voetbal gaan kijken zitten gewoon gezellig in de huiskamer met elkaar.

Natuurlijk springt de 10% die raar doet er tussen uit, maar daar mag je je oordeel niet op baseren. Die 10% springt er altijd uit.

Maar het verbroedert Nederland, je bent het allemaal eens op 1 punt. Eén land met elkaar. Toch ook 's leuk ;)
En bij jou kan het misschien gezellig zijn, maar als je ziet wat een drankmisbruik, vloeken en allerlei andere ranzigheid uit voortkomt dan kan ik dat echt niet gezellig meer vinden.
Weet je, daar heb ik ook een grote hekel aan. MAar vergeet niet, het vloeken en de drankmisbruik komt niet uit het voetbal.
Die mensen vloeken en bedrinken zich ook als er geen voetbal is.

Dat er een groep is die zich 'misdraagt' heeft niets met het voetbal te maken. Als er geen voetbal was geweest hadden ze dat bij hockey of tennis gedaan. Er is altijd een groep mensen die graag opvalt door losbandigheid en luidruchtigheid. Om niet te spreken criminaliteit.

Maar je hebt gelijk dat dat een zeer zwarte kant is aan het voetbal gebeuren.

[qoute]Je wordt ziek van alle oranje spullen die te koop zijn, er wordt afgoderij gepleegd van hier tot Tokio en omstreken[/quote]

Met koninginnedag hoor ik daar nooit een refo over ;)
en iedereen zit aan het kastje gekluisterd, een normaal gesprek is niet meer mogelijk als het niet over voetbal gaat
Dan ga jij met de verkeerde mensen om.
Wij zitten altijd voor en na de wedstrijd en in de rust diepe discussies te voeren ;)

Ennuh, 1,5 uur in de 4 dagen even niet een diep gesprek kunnen voeren is toch ook niet zo erg. DAt kan ook niet als je aan het lezen bent.
er wordt afgoderij gepleegd van hier tot Tokio en omstreken
Misschien door 1% van de bevolking.
De rest heeft meer kritiek op de spelers dan een normaal mens op z'n buurman heeft.
Voetbalafgoderij is echt een christelijk verzinsel. Natuurlijk geld dat voor sommigen. Zoals ook sommigen hun auto verafgoden. Maar het geld niet voor de normale man.

Die wil gewoon leuk ontspannen, een beetje gezellig groepsgevoel, en met elkaar een mooie wedstrijd zien.
Robert

Bericht door Robert »

Wat jammer dat sommige mensen anderen hun pleziertje niet gunnen. En dus hopen dat 'oranje' er snel uit ligt.

Stel dat al die oranjesupporters zouden hopen dat jullie psalmzingdag in het water valt. Dat zou toch ook niet aardig zijn.

Je moet je naaste liefhebben als jezelf!
Als christen zou je dus naast een oranjemafketel moeten gaan zitten met een oranje neus op. En dan kan je in de rust mooi het evangelie vertellen.

Dat is in liefde christen zijn.
Ipv een beetje sikkeneurig zitten te murmureren hoe alles toch verloederd.

Trouwens, ik loop liever in het oranje dan in het zwart.
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door RobertTrouwens, ik loop liever in het oranje dan in het zwart.
:u:u:u:u
memento

Bericht door memento »

Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Oorspronkelijk gepost door Robert
Wat jammer dat sommige mensen anderen hun pleziertje niet gunnen. En dus hopen dat 'oranje' er snel uit ligt.

Stel dat al die oranjesupporters zouden hopen dat jullie psalmzingdag in het water valt. Dat zou toch ook niet aardig zijn.

Als christen zou je dus naast een oranjemafketel moeten gaan zitten met een oranje neus op. En dan kan je in de rust mooi het evangelie vertellen.

Ik las eens ergens dat jij dominee wilde worden. Nou veronderstel ik dat dat een (misplaatste) grap was, maar stel nu het geval dat het toch serieus bedoeld was, dan schrik ik toch wel extra van deze posting.
Adrianus, ik kan je aanraden om toch eens wat andere kerken te bezoeken dan alleen je geliefde GG. Dan zul je zien dat je heel goed predikant kan zijn, en deze visie erop na kunt houden. In een lichte kerk kan dat...
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Robert

Even reageren op een paar puntjes want ik voel me aangesproken. Dat oranje er snel uit moet liggen heeft een paar oorzaken. Voetbal kost de gemeenschap meer geld dan dat het oplevert. Goed er zijn een paar bedrijven die het geld opleverd [waaronder ons bedrijf, met al die kneusjes]. Er lopen op dat veld een paar heel verschrikkelijk over het paard getilde figuren rond dat wil je niet weten, zwaar overbetaald en almaar denkend dat ze onder en boven de wet zijn en hoezo geen afgoderij? Doe jij je ogen eens open en leg je oor eens te luister in de samenleving. Die voetballers wordt een voorbeeld functie in de maatschappij toegewezen die ze absoluut niet kunnen dragen.

Gun de mensen hun pretje. Van mij mogen ze maar als bedrijven worden platgelegd, hier in het ziekenhuis geen mensen meer bereikbaar zijn als er evt een finale wordt gehaald is dat geen pretje meer maar inderdaad afgoderij. Laat dan de wedstrijd plaats vinden na 17:00 [nederlandse tijd]

En dan het voornaamste punt, het evangelie vertellen aan een in functie zijnde voetbalsupporter. Ik zou zeggen Robert,wij gaan de eerst volgende wedstrijd Ajax-feijenoord samen het stadion in en jij gaat mij voordoen hoe je met succes het Evangelie gaat verkondigen.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Het lijkt me tenminste tijd voor een officiële waarschuwing voor Robert.
oei... wordt Robert nu verbannen op OSW??? :$ (daarbij alle mensen van de "lichte"kerk... :sne ) ik vind dus dat Robert wel n punt heeft. Wat Memento zegt over die "lichte kerk" daar voel ik me door aangesproken omdat ik noch tot de GerGem behoor noch tot de Herstelden... naast de GerGem en de Herstelden zijn er ook nog kerken die de leer van de Heere Jezus Christus verkondigen zonder Zijn woorden te verlochenen... ik vind dat we hier op dit forum toch met meer respect naar elkaar gekeken moet worden... is dat moeilijk voor jou (als individueel persoon) lees dan maar eens de Bijbel, nieuwe testament alle evangelien... dan zie je hoe de Heere Jezus Zijn naaste lief had!
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Maninne
Mee eens Robert, maar ook dan vind ik het belachelijk, allemaal geverfde haren en zo. Maar ja, da's persoonlijk hé ;)

[Aangepast op 7/6/04 door Maninne]
Zullen we dan beide maar afschaffen?
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
dré

Bericht door dré »

Oorspronkelijk gepost door Egbert
Oorspronkelijk gepost door Maninne
Mee eens Robert, maar ook dan vind ik het belachelijk, allemaal geverfde haren en zo. Maar ja, da's persoonlijk hé ;)

[Aangepast op 7/6/04 door Maninne]
Zullen we dan beide maar afschaffen?
neenee, want dan zijn we het Wilhelmus ook gelijk kwijt.
dré
--------

Credo in unum Deo
Robert

Bericht door Robert »

maar zich ook niet schamen om zich bij herhaling laatdunkend over de principes van reformatorische mensen uit te laten. Het lijkt me tenminste tijd voor een officiële waarschuwing voor Robert.
Zoals altijd geef ik een reactie. Maar kennelijk is het zoals altijd wel gerechtvaardigd om niet refo's belachelijk te maken. Maar zodra de bal wordt terug gekaatst is het helemaal mis.

Mensen die in het oranje lopen worden hier als bizar afgeschilderd. Ze vieren gewoon feest.
1x per 2 jaar doen ze dat 2 weken.

En het zwart staat voor de zonden die op ons drukt.
Ik loop daarom liever niet in het zwart, want ik ben liever verlost van mijn zonden.

Dus ik kon zo mooi twee zaken tegelijk aansnijden.
Het 'kleurgedrag van groepen' het zij oranje, het zij zwart. En de diepere betekenis van het 'in het zwart lopen'.

Is er iemand hier op dit forum die blij is dat die in het zwart loopt?
Het spijt me dat je m'n diepzinnige postings niet begrijpt ;)

Maar goed, ik vraag het hier ook nog maar een keer:
waarom mag je op dit forum wel "niet refo's" belachelijk maken, en is het huis te klein op het moment dat je wat kritisch over refo's zegt?

Ik vraag dit al zo lang, en er geeft nooit iemand antwoord.
Gesloten