profetie over de 20e eeuw gedaan in 390

Robert

Bericht door Robert »

Tsja, 'nergens voor nodig', het is niet aan ons maar aan God of een profetie nodig is of niet.
Het lijkt nu haast alsof jij uitmaakt of het zinnig is of niet.
Jan de Wit

Bericht door Jan de Wit »

Oorspronkelijk gepost door Robert
Tsja, 'nergens voor nodig', het is niet aan ons maar aan God of een profetie nodig is of niet.
:u:u:u:u:u:u:u:u
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Jan de Wit
Het suggreert helemaal niets.

Het zegt gewoon dat Nilus in 390 voorspeld heeft dat in de 20eeuw een geloofsafval groter is dan ooit.

En dat er vliegtuigen zijn uitgevonden.
Het suggereerd helemaal geen wederkomst die volgende week zich aandient.

Nu kan je zien dat Nilus gelijk heeft gehad.
Hij was trouwens een christen, die perfect was in Gods Kerk.
In de openingszin lees ik omstreeks het midden van de 20ste eeuw, wanneer de tijd van de Antichrist nabij zal zijn, als dat niet de bedoeling heeft te suggereren dat er iets aanstaande is weet ik het niet meer. Ook in zijn slotzin verwijst hij naar een ophanden zijnde gebeurtenis. Het heeft wat mij betreft een te hoog Nostradamus-gehalte. Geneuzel.
Jan de Wit

Oorspronkelijk gepost door limosa
Het suggreert helemaal niets.

Het zegt gewoon dat Nilus in 390 voorspeld heeft dat in de 20eeuw een geloofsafval groter is dan ooit.

En dat er vliegtuigen zijn uitgevonden.
Het suggereerd helemaal geen wederkomst die volgende week zich aandient.

Nu kan je zien dat Nilus gelijk heeft gehad.
Hij was trouwens een christen, die perfect was in Gods Kerk.
In de openingszin lees ik omstreeks het midden van de 20ste eeuw, wanneer de tijd van de Antichrist nabij zal zijn, als dat niet de bedoeling heeft te suggereren dat er iets aanstaande is weet ik het niet meer. Ook in zijn slotzin verwijst hij naar een ophanden zijnde gebeurtenis. Het heeft wat mij betreft een te hoog Nostradamus-gehalte. Geneuzel.
Nou dan heb je toch niet goed gelezen.

Lees maar nog een keer over.
limosa

Bericht door limosa »

De tijd van de profeten is voorbij, de weg is gewezen, we hebben de Bijbel.
Jan de Wit

Oorspronkelijk gepost door limosa
De tijd van de profeten is voorbij, de weg is gewezen, we hebben de Bijbel.

Ja ja, dus Gods geest geeft geen visioenen meer?
Nou lijkt me toch tegenstrijdig met de Bijbel.
Ach ik ga er geeneens meer op in.

Wie het wil lezen kan het lezen.
memento

Bericht door memento »

Well, laten we ipv van ons druk te maken of meneer Nihilus ons een nuttige profetie heeft nagelaten of niet, ons gewoon houden bij de Schrift, en Christus verwachtten en bidden om Zijn komst. Hij zal precies op tijd komen, geen moment te vroeg of te laat!
Jan de Wit

Oorspronkelijk gepost door memento
Well, laten we ipv van ons druk te maken of meneer Nihilus ons een nuttige profetie heeft nagelaten of niet, ons gewoon houden bij de Schrift, en Christus verwachtten en bidden om Zijn komst. Hij zal precies op tijd komen, geen moment te vroeg of te laat!
het is Nilus leefde omstreeks 390 na Christus.

NILUS
Anton

Bericht door Anton »

Jan, als je het zo graag wil geloven, wie ben ik dan om je dat plezier te ontzeggen?
Verwacht echter niet van iedereen dat men kritiekloos dit wonderlijk stukje slecht Nederlands als authentiek beschouwt.
Nilus heeft wel geleefd. dat is algemeen bekend. Het wil echter niet zeggen dat dan elk proza door welke malloot dan ook uit de mouw geschud en aan hem toegeschreven, ook werkelijk van hem is. Geef de Griekse tekst en een heldere bronvermelding.
Maar ja, bedenk ik nu: "Wat dan nog?
limosa

Bericht door limosa »

het is Nilus leefde omstreeks 390 na Christus.

NILUS
Nilus, oké. Nihil-us is een schrijffoutje.

Het stukje staat op deze site, als je op het knopje "startsite" klikt kom je op deze site. Klik en zie in welk kader je dit stukje moet plaatsen.
memento

Bericht door memento »

Well, Jan, vergeet niet dat je op een refo-forum bent, en niet op een katholiek forum. Als een heilige iets gezegd heeft is dat voor ons niet bindend oid, het is slechts de mening van één van de vele godvruchtigen die ooit geleefd hebben. Ook heiligen kramen wel eens onzin uit...
Robert

Bericht door Robert »

Uiteraard is het zo dat niet elke profetie van welke heilige dan ook zomaar moet worden over genomen. Kritisch zijn is heel belangrijk!

Maar bij jullie proef ik geen 'kritische geest' maar een 'bij voorbaad afkeurende geest'.

De Bijbel leert ons het een en ander over profetien en over de eindtijd.

- over profetien leert de Bijbel dat we die oa. kunnen toetsen aan de uitkomst. Als een profetie niet uitkomt was het een valse profetie. Dat is hier kennelijk niet het geval.

- de Bijbel is heel duidelijk over de gave van de profetie als een gave van de Geest. Dat betekent m.i. niet dat iedereen die gave heeft, en dat iedereen die beweert die gave te hebben te vertrouwen is. Maar het betekent wel dat de Geest profetien wil geven. Als je dat voor deze tijd ontkent ben je schrifkritisch bezig.

Openbaring leert ons meerdere malen dat 'wie wijs is' kan zien, zelfs BEREKENEN (vraag mij niet hoe) wie de antichrist is.

Openbaring 13:18 Hier is de wijsheid: die het verstand heeft, rekene het getal van het beest; want het is een getal eens mensen, en zijn getal is zeshonderd zes en zestig.

Openbaring 17:9 Hier is het verstand, dat wijsheid heeft. De zeven hoofden zijn zeven bergen, op welke de vrouw zit.

Wat ik bedoel te zeggen is NIET dat we kunnen uitrekenen wanneer dingen gebeuren. Maar Openbaring is niet gegeven om te lezen, en er vervolgens niets mee te doen. Het is aan ons gegeven opdat we de tijd zullen zien waarin we leven.

En wat mij betreft geld dat voor alle profetien. Desnoods van niet-christenen. Er zijn ook niet-christenen die de komst van Christus hebben voorspeld. God werkt op manieren die wij niet begrijpen.

en als deze profetien dusinderdaad in 390 gedaan zijn (wat ik nog moet zien) dan is het in ieder geval duidelijk, (wat we overigens ook uit de Bijbel zelf kunnen leren) dat de komst van de anti-christ nabij is.

Dat zet mij opnieuw en meer en meer aan het denken. Hoeveel tijd hebben we nog?
Bart-rk

Bericht door Bart-rk »

Memento
Ook heiligen kramen wel eens onzin uit...
WOW!!!! Is dat zo ? Noem er eens een paar ?

Kijk het stukje van Nilis is erg globaal ikzelf ben er niet zo van onder de indruk want alleen Hij weet wanneer, hoe laat, waar en hoe de Apokalyps zal gaan

Vooral het laatste "hoe het zal gaan" daarin kun je ook bedenken dat het visioen van Johannes mischien ook niet helemaal klopt In grote lijnen klopt het natuurlijk wel en daarom geloof ik ook in de Apokalyps en Nilus heeft een gelijk iets maar heel sumiers gezegd.

Dus zoals Limosa al zei
Doch van dien dag en die ure weet niemand, ook niet de engelen der hemelen, dan Mijn Vader alleen. . . . zijt ook gij bereid; want in welke ure gij het niet meent, zal de Zoon des mensen komen.
En ik denk dat we ook niet exact weten hoe!

Groetjes
Bart
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Niemand weet wanneer Hij terug komt om te oordelen de levenden en de doden. In de bijbel staan wel voortekenen, maar hieraan kun je niet aflijden wanneer Hij komt.

In de loop van de jaren zijn er diverse mensen geweest die het wel even zouden zeggen wanneer de aarde verging. Nog nooit is het uitgekomen. Betekend des te meer dat voor ons nog genade-tijd is.

Hecht daarom ook weinig tot geen waarde aan het onderstaande stuk tekst.
Robert

Bericht door Robert »

Beste Bart, je gaat me toch niet vertellen dat je als verstandig mens wil beweren dat alle heiligen tijdens hun leven alleen maar zinnige woorden uitspuwden........

Ook 'heiligen' (waar ik niet in geloof, zoals de RKK overigens) zijn zondige mensen.

Om nog niet te spreken over al die onzin die de paus heeft gesproken. Het was toch de RKK die met aflaathandel kwam, maria aanbidding, om maar 2 extremen te noemen.

Let wel, ook bij ons wordt de nodige onzin uitgekraamd.
Plaats reactie