Beeldvorming over moslims veroorzaakt extremisme
Ik weet niet of dat altijd op gaat. Ok, ze doen geen extreme dingen zoals een gebouw doorboren. Dus daar ben ik het met je eens.
Maar er zijn er ook in Nederland, die hun kinderen niet naar school toe sturen, maar hun kinderen zelf onderwijzen. Op zich niks mis mee... maar dan denk ik ook: pas je een beetje aan aan de wereld om je heen.
Maar ok, we hadden het over Moslims. Volgensmij kan je er kort over zijn: het is een kleine groep, die het verpest voor de rest.
Maar er zijn er ook in Nederland, die hun kinderen niet naar school toe sturen, maar hun kinderen zelf onderwijzen. Op zich niks mis mee... maar dan denk ik ook: pas je een beetje aan aan de wereld om je heen.
Maar ok, we hadden het over Moslims. Volgensmij kan je er kort over zijn: het is een kleine groep, die het verpest voor de rest.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Ja. Zomaar een vraag tussendoor aan tukker: Ken jij moslims? Zo niet, dan vraag ik me af waar jij het steeds over hebt.Oorspronkelijk gepost door tukkertjeOorspronkelijk gepost door BarryvrouwWaar baseer je dit op?Oorspronkelijk gepost door tukkertjeOorspronkelijk gepost door Barryvrouw In extreem zit voor mij een negatieve klank. Extreem = te.
Maar wat het gekke is. Ook gematigde moslims keuren deze vorm van geweld niet af. Ze vinden het erg, maar afkeuren is er niet bij.
Heb jij 1 moslim gehoord die het ten strengste afkeurde??
-
-
Nou het lijkt me duidelijk waar hij het over heeft. Heb je niet gehoord/gezien/gelezen van die ramp in Madrid bijvoorbeeld?Oorspronkelijk gepost door KateJa. Zomaar een vraag tussendoor aan tukker: Ken jij moslims? Zo niet, dan vraag ik me af waar jij het steeds over hebt.Oorspronkelijk gepost door tukkertjeOorspronkelijk gepost door BarryvrouwWaar baseer je dit op?Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Maar wat het gekke is. Ook gematigde moslims keuren deze vorm van geweld niet af. Ze vinden het erg, maar afkeuren is er niet bij.
Heb jij 1 moslim gehoord die het ten strengste afkeurde??
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
De Executieve van de Moslims van België veroordeelt in een verklaring de aanslagen van Madrid. De executieve schrijft dat ze met ontzetting de moordaanslagen vernam die afgelopen donderdag in Madrid hebben plaatsgehad: "We herhalen nogmaals dat we dergelijke schandelijke daden zonder meer veroordelen. We hebben alle begrip voor de pijn en de ontreddering van het Spaanse volk en van de families van de slachtoffers, aan wie onze innige deelneming en ons diep medeleven gaan. Aan de vele gekwetsten wensen we een spoedig herstel toe."
"Mocht er bevestiging komen dat de daders van deze aanslagen in naam van de Islam hebben gehandeld, willen we er nogmaals de nadruk op leggen dat dergelijke gewelddaden en hun gruwelijke gevolgen geen enkele rechtvaardiging vinden in de islam, godsdienst van Vrede en Gerechtigheid. Het misbruik van de islam om criminele redenen kan enkel nog meer nadelen brengen voor de moslimsburgers in de wereld die in harmonie met hun medeburgers willen leven."
"Daarom kunnen we enkel actie aanmoedigen tegen de uitdrukking van haat en de strijd tegen elke vorm van onrechtvaardigheid die de frustraties voeden, diezelfde frustraties die de meest barbaarse thesissen dienen. Door het onrustwekkende op hol slaan van het blinde terrorisme is het ongetwijfeld deze weg die moet worden gekozen om de vrede in onze harten en in de wereld terug te brengen", aldus de verklaring. (tb)
"Mocht er bevestiging komen dat de daders van deze aanslagen in naam van de Islam hebben gehandeld, willen we er nogmaals de nadruk op leggen dat dergelijke gewelddaden en hun gruwelijke gevolgen geen enkele rechtvaardiging vinden in de islam, godsdienst van Vrede en Gerechtigheid. Het misbruik van de islam om criminele redenen kan enkel nog meer nadelen brengen voor de moslimsburgers in de wereld die in harmonie met hun medeburgers willen leven."
"Daarom kunnen we enkel actie aanmoedigen tegen de uitdrukking van haat en de strijd tegen elke vorm van onrechtvaardigheid die de frustraties voeden, diezelfde frustraties die de meest barbaarse thesissen dienen. Door het onrustwekkende op hol slaan van het blinde terrorisme is het ongetwijfeld deze weg die moet worden gekozen om de vrede in onze harten en in de wereld terug te brengen", aldus de verklaring. (tb)
Barryvrouw jij vond katholieken toch geen christenen.Oorspronkelijk gepost door BarryvrouwIk ken de extreme christen niet!! Waar kan ik die vinden?Oorspronkelijk gepost door marsm104
Maar wat vinden wij van de "extreme christenen"?
Té ver? zeggen we er wat van? of vinden we het wel best... volgensmij kan je dat goed vergelijken.
-
Oorspronkelijk gepost door Jan de WitBarryvrouw jij vond katholieken toch geen christenen.Oorspronkelijk gepost door BarryvrouwIk ken de extreme christen niet!! Waar kan ik die vinden?Oorspronkelijk gepost door marsm104
Maar wat vinden wij van de "extreme christenen"?
Té ver? zeggen we er wat van? of vinden we het wel best... volgensmij kan je dat goed vergelijken.
???????? Wat bedoel je hiermee? Stellling = beeldvorming over islam veroorzaakt extremisme.
Iemand plaatste de opmerking extreme christen. Die ken ik niet. Wel de gewone christen.
Of wil je zeggen dat een rkk-er een extreme christen is? Ik snap niet wat je bedoeld.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Barryvrouw, met respect, ik vind het nogal extreem dat je zegt dat katholieken geen christenen noemt. En onder het zelfde rijtje schaart als boedhisme of islam.
Je ontkent, 1517 jaar christendom.
Je zegt katholieken kan ik geen familie noemen met het christendom.
Dus 1517 jaar is er volgens u geen kerk geweest nadat Christus geboorte?
Ik vind het nogal een extreme gedachte.
Ook extreem vind ik dat je ontkend dat katholieken en protestanten niet dezelfde wortels hebben.
Je ontkent, 1517 jaar christendom.
Je zegt katholieken kan ik geen familie noemen met het christendom.
Dus 1517 jaar is er volgens u geen kerk geweest nadat Christus geboorte?
Ik vind het nogal een extreme gedachte.
Ook extreem vind ik dat je ontkend dat katholieken en protestanten niet dezelfde wortels hebben.
-
-