Hoe gek moet je zijn om een aanslag te plegen?

limosa

Bericht door limosa »

Hoe gek moet je zijn?

Niet zó gek denk ik, althans niet van jezelf. Als je jarenlang (vanaf je jongste jaren) geindoctrineerd wordt ga je op den duur wel denken zoals men wil dat je gaat denken. Heeft niks met intelligentie te maken maar wel met het systeem waarin je opgroeit.

Met tukkertje denk ik wel dat de Islam in potentie bedreigend is voor christenen en de in het christendom gewortelde samenleving. Dat de Islam hier zo makkelijk voet aan de grond krijgt is ook onze schuld. Wij, christenen van het rijke westen, leven vaak ver van God af. De meesten, zeker in de rechterflank (ik reken mezelf mee!) gaat niks van uit. 't Is bij de meesten lauw, lauw, lauw. Waar horen we nog van christenen die een zoutend zout zijn in hun omgeving? Ik zeg niet dat het vroeger beter was maar door de bedreigingen valt het nu des te meer op. Waar wij verslappen winnen de goddeloosheid en de vreemde godsdiensten terrein. Moesten we niet ook de hand in eigen boezem steken als we de Islam beschuldigen?
Orckie

Bericht door Orckie »

Oorspronkelijk gepost door limosa
Hoe gek moet je zijn?

Niet zó gek denk ik, althans niet van jezelf. Als je jarenlang (vanaf je jongste jaren) geindoctrineerd wordt ga je op den duur wel denken zoals men wil dat je gaat denken. Heeft niks met intelligentie te maken maar wel met het systeem waarin je opgroeit.

Met tukkertje denk ik wel dat de Islam in potentie bedreigend is voor christenen en de in het christendom gewortelde samenleving. Dat de Islam hier zo makkelijk voet aan de grond krijgt is ook onze schuld. Wij, christenen van het rijke westen, leven vaak ver van God af. De meesten, zeker in de rechterflank (ik reken mezelf mee!) gaat niks van uit. 't Is bij de meesten lauw, lauw, lauw. Waar horen we nog van christenen die een zoutend zout zijn in hun omgeving? Ik zeg niet dat het vroeger beter was maar door de bedreigingen valt het nu des te meer op. Waar wij verslappen winnen de goddeloosheid en de vreemde godsdiensten terrein. Moesten we niet ook de hand in eigen boezem steken als we de Islam beschuldigen?
helemaal mee eens.
Wat denken jullie van de vergelijking die ik maak tussen terroristen en computervirus-makers?
Jan de Wit

Bericht door Jan de Wit »

Er is maar 1 oplossing tegen haat.
En dat is LIEFDE

Gebed om vrede
(toegeschreven aan Franciscus)
Duiveluitdrijving in Arezzo
Heer, maak van mij een instrument van uw vrede
Laat mij waar haat is liefde brengen.
Laat mij waar wrok is vergeving brengen.
Laat mij waar tweedracht is eenheid brengen.
Laat mij waar dwaling is waarheid brengen.
Laat mij waar twijfel is geloof brengen.
Laat mij waar wanhoop is hoop brengen.
Laat mij waar duisternis is, licht brengen.
Laat mij waar verdriet is vreugde brengen.
Heer, maak dat ik er meer op uit ben
te troosten dan getroost te worden
te begrijpen dan begrepen te worden
te beminnen dan bemind te worden.
Want door te geven krijgen wij
door ons te vergeten vinden wij
door te vergeven wordt ons vergeven
door te sterven verrijzen wij tot het eeuwige leven.
Orckie

Bericht door Orckie »

Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Ik vind dat Limosa het kernachtig heeft verwoord. Sluit ik mij bij aan.

En dan nog de hoofdvraag: Hoe gek moet je zijn om een aanslag te plegen: Als de Heere een mens overgeeft aan zichzelf en aan de boze, dan is hij tot alles in staat. Een willekeurige greep: Jongetjes in de Nijl, Verwoesting van Jeruzalem, Brandstapels, Holocaust, Stalin, Saddam en de Koerden, Rwanda, 9/11, Madrid.

Wat zal het zijn als er in de eeuwige nacht geen weerhoudende algemene genade meer zal zijn.
dat ben ik wel met je eens Adrianus.
In die zin kun je zulke terro-aanvallen inderdaad wel satanisch noemen.
Met de bede: verlos ons van de boze.
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Orckie
Wat denken jullie van de vergelijking die ik maak tussen terroristen en computervirus-makers?
Terroristen proberen vanuit een diepere beweegreden macht uit te oefenen of de samenleving te beschadigen. Ik denk dat veel virusmakers het doen voor de "Fifteen minutes of fame" .
Pink Ivy

Bericht door Pink Ivy »

Als je zonder jezus bent opgevoed, zonder hem leeft dan ben je niet meteen anti christus... want anti betekend tegen, ik ben niet christelijk opgevoed, maar ben niet meteen tegen het christendom.

dat van de duivel tja... het enige wat ik hierover wil zeggen, heeft de mens dan geen vrije wil?

Net als in het christendom zijn er bij de islam extremisten, een kleine groepje mensen maar die wel het meeste aandacht krijgt... dus dan vind ik niet dat je alle moslims over 1 kam moet scheren...
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Pink Ivy
Als je zonder jezus bent opgevoed, zonder hem leeft dan ben je niet meteen anti christus... want anti betekend tegen, ik ben niet christelijk opgevoed, maar ben niet meteen tegen het christendom.

dat van de duivel tja... het enige wat ik hierover wil zeggen, heeft de mens dan geen vrije wil?

Net als in het christendom zijn er bij de islam extremisten, een kleine groepje mensen maar die wel het meeste aandacht krijgt... dus dan vind ik niet dat je alle moslims over 1 kam moet scheren...

Altijd dat eeuwige gezever over extreme christenen. Heb jij ooit wel eens extreme christenen in een flaat zien vliegen en zulke grote aanslagen zien plegen. Ik niet. De extreme christenen hier in Nederland hoor je niet.

tukker
Pink Ivy

Bericht door Pink Ivy »

In nederland hoor je idd niet zo over extreme christenen, waarschijnlijk is nederland daar te klein en te nuchter voor. Maar in de geschiedenis hebben christenen ook dingen gedaan die niet door de beugel konden, toen ging eht alleen niet met vliegtuigen in gebouwen. Maar wat ik gewoon wil benadrukken is dat je als je een klein groepje extremisten ziet dat je het niet moet generaliseren naar de gehele islamitische bevolking...
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Pink Ivy
In nederland hoor je idd niet zo over extreme christenen, waarschijnlijk is nederland daar te klein en te nuchter voor. Maar in de geschiedenis hebben christenen ook dingen gedaan die niet door de beugel konden, toen ging eht alleen niet met vliegtuigen in gebouwen. Maar wat ik gewoon wil benadrukken is dat je als je een klein groepje extremisten ziet dat je het niet moet generaliseren naar de gehele islamitische bevolking...
Weet ik ook wel, maar als puntje bij paaltje komt scharen alle moslims zich achter elkaar. Radicaal of niet radicaal.

Heb nog niet een moslim gehoord die deze aanslagen keihard afkeurde. Ze vinden het allemaal erg, maar afkeuren doen ze het niet.
Jan de Wit

Bericht door Jan de Wit »

Er zijn miljoenen moslims in de hele wereld die gewoon vrede en rust en stabiliteit willen.

Er zijn ook miljoenen moslims die een heilige oorlog willen.
Die zijn gehersenspoeld.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Rens
El-Moemni, de geestelijk leider van de grote moskee van Rotterdam heeft in zeer felle bewoordingen de aanslagen in Madrid veroordeeld: de daders zullen nooit het paradijs binnentreden, het is onmenselijk wat er gebeurd is, wat moeten zij op de Dag des oordeels tegen Allah zeggen?, alle moslims in de wereld moeten dit zeer hard afkeuren, de islam spoort aan tot vrede en predikt gelijkheid van álle mensen................en zo ging hij nog enige tijd verder ten overstaan van meer dan 2500 moskee-gangers in het vrijdaggebed.

Vanwaar die wijsheid Rens. :t:t
Plaats reactie