Dierproeven..

WiccanGirl

Bericht door WiccanGirl »

Oorspronkelijk gepost door Olli

Dus jij eet geen vlees of vis?
nope..

[Aangepast op 21-2-2003 door WiccanGirl]
WiccanGirl

Oorspronkelijk gepost door Kena
Ik ben tegen alle soorten van dierenproeven en vind dit christelijk gezien ethisch onmogelijk. Het is niet verenigbaar. De Bijbel spreekt klare taal hoe we de dieren moeten behandelen. Voor mij is er geen compromis over mogelijk en waar we dieren wel voor ´mogen´ gebruiken.

[Aangepast op 20/2/03 door Kena]
but what about ziektes zoals AIDS, kanker en weet ik veel wat nog meer... Ik weet het is zielig voor de dieren als ze dood gaan door zo'n dierproef, en er zullen inderdaad ook wel een stel nutteloos doodgaan, maar er wordt vaak veel geleerd van dierproeven.. daarmee kan men de mens redden.. is dat het niet waard?
WiccanGirl

Oorspronkelijk gepost door lebaoth
Hehh eindelijk een medestander.

Goed bezig hoor medevegetariër!!!

:D:D:D:D
:D
WiccanGirl

Oorspronkelijk gepost door Loïs
Waarom eten jullie geen vlees?

Bedankt trouwens voor de link WG!
In de eerste plaats omdat ik gewoon zo opgevoed ben, mn ouders zijn vegetariers dus ja dan eet ik dat als kind ook niet. Hoewel af en toe op feestjes wel een knakworstje maar ook niet veel meer.

Maar nu kan ik wel mn eigen keuzes maken, en ik heb er voor gekozen vegetarier te blijven. Omdat ik het eigenlijk veel gezonder vind dan vlees, al die verhalen die ik hoor over vlees heb ik echt zo van, ik ben blij dat ik me daar geen zorgen over hoef te maken.

En ik vind het zielig voor de dieren, tja hier botst het dan waarschijnlijk wat met het wel voor medische dierproeven zijn. Maar hoe dieren worden behandelt voordat ze geslacht worden vind ik heel erg, ze worden vetgemest op een vierkante cm onderhand. En tja scharrel vleesdieren hebben nog een paar vierkante cm meer dus dat vind ik ook niet zo uitmaken...

Maar ja op zich worden dieren voor dierproeven wel beter behandelt dan dieren who are destined to be meat..
lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

'Geloof in de Heere Jezus Christus en gij zult zalig worden.'
Loïs

Bericht door Loïs »

't Is een loffelijk streven hoor, maar wat bereik je met vegetarisme nu eigenlijk?
Kena

Bericht door Kena »

Oorspronkelijk gepost door WiccanGirl
Oorspronkelijk gepost door Kena
Ik ben tegen alle soorten van dierenproeven en vind dit christelijk gezien ethisch onmogelijk. Het is niet verenigbaar. De Bijbel spreekt klare taal hoe we de dieren moeten behandelen. Voor mij is er geen compromis over mogelijk en waar we dieren wel voor ´mogen´ gebruiken.

[Aangepast op 20/2/03 door Kena]
but what about ziektes zoals AIDS, kanker en weet ik veel wat nog meer... Ik weet het is zielig voor de dieren als ze dood gaan door zo'n dierproef, en er zullen inderdaad ook wel een stel nutteloos doodgaan, maar er wordt vaak veel geleerd van dierproeven.. daarmee kan men de mens redden.. is dat het niet waard?
Nou, ik heb errug veel ervaring met vreselijke ziekten en juist dáárom blijf ik erbij. Vaak hebben we zelf voor zeker 50% in de hand om aan zo´n walchelijke ziekte te voorkomen en daar hoeven wat mij betreft geen dieren voor geofferd worden, want zo is het wel.

Ik ben zelf erg ziek, dus ik weet waar ik over praat. Ik sta onder behandeling etc. Máár ik heb grenzen. Bepaalde dingen zal ik niet doen, juist om die dieren.

Het is verder, nogmaals, absoluut niet te rijmen met de Bijbel. Ik ben benieuwd wie instaat is mij het tegendeel te bewijzen met gefundeerde Bijbelteksten. Hard koppie :,:,:, Het zal nl niemand lukken, maar dat je dieren misbruikt kan ik wel aantonen mbv de TeNaCH.

Groet en Shalom tova!

Kena

[Aangepast op 24/2/03 door Kena]
WiccanGirl

Loïs, tja wat bereik je met stemmen.. je zou kunnen denken dat jij als klein persoon niet veel verschil zou kunnen maken in de politiek.. maar waarschijnlijk stem je toch.. Wat zou dat dan voor zin hebben?

Kena, ik vind het knap dat je zo denkt als je zelf erg ziek bent. Maar waarschijnlijk zijn de medicijnen die je gebruikt wel getest op dieren..
Men kan AIDS idd voorkomen, maar iets zoals kanker is heel vaak niet te voorkomen...
De waarheidsvriend

Bericht door De waarheidsvriend »

Het is verder, nogmaals, absoluut niet te rijmen met de Bijbel. Ik ben benieuwd wie instaat is mij het tegendeel te bewijzen met gefundeerde Bijbelteksten. Hard koppie Het zal nl niemand lukken, maar dat je dieren misbruikt kan ik wel aantonen mbv de TeNaCH.
Kun jij wel met bijbelteksten aangeven dat dierproeven in alle gevallen verboden zijn?
Kena

Bericht door Kena »

Waarheidsvriend,

Een tegenvraag is zwak. Ga eerst mijn vraag beantwoorden, dan kom ik met mijn agrumenten.

Kena
Kaleb

Bericht door Kaleb »

hmm wedervragen stellen
is binnen het jodendom een goede methode om tot een antwoord te komen!!
Loïs

Bericht door Loïs »

Nee Kena, er blijft staan dat nergens in de tenach alle dierproeven verboden worden. Voor jou misschien impliciet wel, voor iemand anders misschien juist impliciet niet.

Wiccangirl, je hebt wel gelijk met dat voorbeeld van stemmen. Thanks.

Groetjes van Loïs.
Kena

Bericht door Kena »

Oorspronkelijk gepost door Loïs
Nee Kena, er blijft staan dat nergens in de tenach alle dierproeven verboden worden. Voor jou misschien impliciet wel, voor iemand anders misschien juist impliciet niet.

Wiccangirl, je hebt wel gelijk met dat voorbeeld van stemmen. Thanks.

Groetjes van Loïs.
Er staat in de TeNaCH beste Loïs hoe je dieren dient te behandelen. Daar staan wel degelijk regels. Ik raad je aan de TeNaCH nog eens van a-z door te nemen.

Shalom tova!
Kena
Loïs

Bericht door Loïs »

Ja lieve Kena, maar er staat ook dat een mens een geest heeft en een dier niet. In het paradijs krijgen Adam en Eva de opdracht om voor de dieren te zorgen. En je moet goed voor je dieren zorgen, helemaal waar en daar hebben wij ons als christen aan te houden.
Ik denk niet dat je kunt zeggen dat alle vormen van dierproeven verboden worden, een mens is in zekere zin toch 'meer' waard dan een dier. (je begrijpt wel wat ik bedoel, toch? ik bedoel dus absoluut niet dat dieren niet belangrijk zijn!!)

Groetjes van Loïs.

[Aangepast op 25-2-2003 door Loïs]
Kena

Bericht door Kena »

Ik begrijp het heel goed. :o

Echter kun je in de 613 geboden lezen hoe wij dieren dienen te behandelen. Nergens staat dat je dieren voor je gezondheid dient te gebruiken.

Maar ik respecteer je mening, je kent me langzamerhand wel :,

Lfs
Kena
Plaats reactie