Als er nooit meer een 'morgen' zou zijn...

Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus Verder geldt natuurlijk gewoon iedere dag het zendingsbevel.
Jup! Maar Miscanthus... denk eens aan Noach?!
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Gabrielle

Bericht door Gabrielle »

Oorspronkelijk gepost door love
Afgelopen week een reportage gezien over mensen die lijden aan de ziekte Duchenne. Daarin kwam heel duidelijk dit thema naar voren. Ik vond het aangrijpend om te zien. Wilco Mons is lid bij onze gemeente daardoor heeft zoiets nog meer impact....
Uitzending van "het zal je maar gebeuren"
heb zojuist de uitzending bekeken, wat maken wij ons toch druk overal over zeg.
Zet je weer met beide benen op de grond. (klinkt ivm dit programma wat raar maar zo bedoel ik het niet )
nicname

Bericht door nicname »

Het was toch Luther die zei: Als ik wist dat morgen de wereld vergaat, zou ik vandaag nog een boom planten...
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door nicname
Het was toch Luther die zei: Als ik wist dat morgen de wereld vergaat, zou ik vandaag nog een boom planten...
Helaas, nee het schijnt Luther niet geweest te zijn, maar een Duitse dominee uit de 18e eeuw.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Benjaminkoning162
Contacteer:

Bericht door Benjaminkoning162 »

love schreef:Afgelopen week een reportage gezien over mensen die lijden aan de ziekte Duchenne. Daarin kwam heel duidelijk dit thema naar voren. Ik vond het aangrijpend om te zien. Wilco Mons is lid bij onze gemeente daardoor heeft zoiets nog meer impact....
Uitzending van "het zal je maar gebeuren"
ik heb het ook gezien de aflevering ik zelf zit wel in een rolstoel maar dat is omdat ik spastisch ben ik vind dat wilco wel positief in het leven staat ik heb hem wel eens gemaild de laatste keer was 2 dagen of 1 dag geleden dat het hier onhoudbaar is

maar ik heb nog geen mail terug gekregen van wilco zou die hem wel ontvangen hebben of zou er iets met zijn pc zijn
Marnix

Bericht door Marnix »

Egbert schreef:
Oorspronkelijk gepost door nicname
Helaas, nee het schijnt Luther niet geweest te zijn, maar een Duitse dominee uit de 18e eeuw.
Daar verschillen de meningen nog een beetje over, velen schrijven deze uitspraak wel degelijk aan Luther toe.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Ariene

Bericht door Ariene »

N.a.v. de titel van dit topic dacht ik weer terug aan gisteravond.
We hebben een bijzondere gemeenteavond gehad.
de lezing werd verzorgd door Evangelist Schreur en hij behandelde
Hand. 2: 42-47 De eerste christen gemeente.

En hij zei daar o.a. dit:
Wij moeten die doorboorde voeten van Christen omklemmen.
Ohh, zegt u, dat kunnen wij niet. En toch zeg ik u nu U moet het doen!
Ja, maar, zegt u de Geest moet dat werken.

weet u mensen, ik denk wel eens, Stel het is de jonste dag.
God komt terug op aarde om ons te oordelen en hij veroordeelt u.
U hoort er niet bij! Maar, zegt God (onmogelijk maar goed om eens bij stil te staan) u krijgt van mij nog 24 uur de tijd om u te bekeren.

Wat doet u dan?

Voel je dan ook zo de klem?
Wacht je in die 24 uur ook tot de Geest het gaat werken? Of halen wij dan de schouders op zo van God moet het doen?

Nee, ik denk dat we ons dan allemaal aan Christus voeten vastklemmen om Hem niet meer te laten gaan voordat wij zeker mogen weten bij Hem te mogen horen.

Misschien leven we al in de 24 uur genadetijd!
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
hmprff

Re: Als er nooit meer een 'morgen' zou zijn...

Bericht door hmprff »

weet je, ik vind het altijd zo moeilijk om mensen hierover aan te spreken, en ik denk dat als ik wist dat er geen morgen meer zou komen, ik daar wel over heen zou kunnen stappen. (Misschien moet ik voortaan gewoon bedenken dat Jezus vandaag terug kan komen).
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

hmprff schreef:weet je, ik vind het altijd zo moeilijk om mensen hierover aan te spreken, en ik denk dat als ik wist dat er geen morgen meer zou komen, ik daar wel over heen zou kunnen stappen. (Misschien moet ik voortaan gewoon bedenken dat Jezus vandaag terug kan komen).
Als je bedenkt hoe de mens gevallen dan kan haar daar ook niet bezig zijn. Omdat hij in Gods Woord daartoe wel opgeroepen is hij niet verontschuldigen. God moet je er zelf, denk ik, bij bepalen. Alhoewel men wel weer biddend met Gods Woord bezig moet zijn. Wie weet God wil er nog door werken!
MariaW

Bericht door MariaW »

Gijs83 schreef:
hmprff schreef:weet je, ik vind het altijd zo moeilijk om mensen hierover aan te spreken, en ik denk dat als ik wist dat er geen morgen meer zou komen, ik daar wel over heen zou kunnen stappen. (Misschien moet ik voortaan gewoon bedenken dat Jezus vandaag terug kan komen).
Als je bedenkt hoe de mens gevallen dan kan haar daar ook niet bezig zijn. Omdat hij in Gods Woord daartoe wel opgeroepen is hij niet verontschuldigen. God moet je er zelf, denk ik, bij bepalen. Alhoewel men wel weer biddend met Gods Woord bezig moet zijn. Wie weet God wil er nog door werken!
Ik begrijp wel wat je bedoeld Gijs, maar beleef je dit zelf zo, of is dit een rechtzinnig antwoord dat je vanwege je opvoeding en catechetisch onderwijs hebt geleerd? God WIL werken, dat is geen wie weet!

Je moet je altijd bewust zijn, dat je vandaag opgeroepen kunt worden om voor God te verschijnen. En ben je dan bereid? Dan is het geen wie weet, dan is het ook niet: daar moet God je bij bepalen. maar dan is het definitief!
Jongere

Bericht door Jongere »

Gijs83 schreef:Als je bedenkt hoe de mens gevallen dan kan haar daar ook niet bezig zijn. Omdat hij in Gods Woord daartoe wel opgeroepen is hij niet verontschuldigen. God moet je er zelf, denk ik, bij bepalen. Alhoewel men wel weer biddend met Gods Woord bezig moet zijn. Wie weet God wil er nog door werken!
Ten eerste snap ik je eerste zin absoluut niet.
Ten tweede staat wat je hier zegt echt haaks op wat Gods Woord ons leert.
hmprff

Bericht door hmprff »

Jongere schreef:
Gijs83 schreef:Als je bedenkt hoe de mens gevallen dan kan haar daar ook niet bezig zijn. Omdat hij in Gods Woord daartoe wel opgeroepen is hij niet verontschuldigen. God moet je er zelf, denk ik, bij bepalen. Alhoewel men wel weer biddend met Gods Woord bezig moet zijn. Wie weet God wil er nog door werken!

ik ook niet, volgens mij zijn dat twee zinnen door elkaar ofzo. er is iig geen touw aan vast te knopen :?
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

hmprff schreef:
Jongere schreef:

ik ook niet, volgens mij zijn dat twee zinnen door elkaar ofzo. er is iig geen touw aan vast te knopen :?
@MariaW: Inderdaad kun je wel zeggen dat dat beleving, maar er biddend mee bezig vind ik soms best moeilijk.
@Jongere en 'humfrie': De 1e zin loop idd niet lekker. Ik zal hem eens beter proberen weer te geven: Als je bedenkt hoe diep de mens gevallen is(zijn wil en verstand is zo verduisterd), dan kan hij dan daar niet eens mee bezig zijn. Verder denk ik dat ik het best Bijbels heb verwoord, misschien de laatste zin, maar de andere zijn toch echt Bijbels. Zeg mij maar wat jij er niet Bijbels aan is en hoe het volgens jou wel Bijbels is.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Ik denk dat het vooral de laatste zin is: Wie weet... God beloofd ons dat Hij daardoor wil werken, daar is helemaal niets mischiens aan. Bid en u zal gegeven worden!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

JolandaOudshoorn schreef:Ik denk dat het vooral de laatste zin is: Wie weet... God beloofd ons dat Hij daardoor wil werken, daar is helemaal niets mischiens aan. Bid en u zal gegeven worden!

Mee eens! Maar misschien werd en bedoeld dat de Heere niet om ons bidden maar op het gebed wonderen wil doen en niets aan ons verplicht is. Overigens, hier is dan weer de tweestrijd: moeten we bidden of geeft God het zonder gebed ook? In hoeverre gaat in vervulling 'bidt en u zal gegeven worden'? Want we hebben daarbij ook te maken met het bidden wat niet tot Gods eer is (HC).
God vervult niet al onze wensen, wel al Zijn beloften!
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Plaats reactie