Het roerend met elkaar eens zijn zou ik maar niet te hard roepen. Ja zolang ze tegen de boze godloze wereld en d eafwijkingen in d epartij strijden zijn ze het met elkaar eens. Maar stel je de situatie eens voor dat ze het voor het zeggen zouden krijgen dan had je w.s. heel snel ook weer ruzie in de gelederen. Trouwens de secretaris van de groep is mijn buurman dus als iemand de groeten wil doen?Oorspronkelijk gepost door TheKeimpe
Het zou voor de SGP volgens mij een opluchting zijn als die rare lui eens vertrokken.
Die LVtISGB (zoiets krijg je als je het afkort) zijn een stelletje mensen die denken het beste voor te hebben, en het roerend met elkaar eens zijn daarover, maar die geen besef hebben van het feit dat de wereld niet stilstaat. Een zeker pragmatisme is niet verkeerd, als het plaatsvind binnen het kader van het toelaatbare.
SGV?
Met vriendelijke groet, Egbert.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Als ik het RD lees krijg ik het idee dat de ideeen van de club rond In het Spoor en de rest van gereformeerd Nederland wel een beetje uit elkaar aan het groeien zijn. Zie bijvoorbeeld de resultaten van het RD-onderzoek eens als het gaat om de plaats van de vrouw in de politiek. Je ziet met dit soort clubjes altijd wel dat ze, naarmate ze minder relevant worden, het verleden steeds heviger verheerlijken. De manier waarop ze schrijven over de mannenbroeders die zij met terugwerkende kracht achten in de lijn van hun vereninging te staan is eigenlijk niet gezond.
Hoe dan ook, als gevolg van de gesprekken die SGP en CU in de informatieronde gehad hebben wordt er toch ook met een aantal wensen uit die hoek rekening gehouden in het regeeraccoord. Dat kun je dan wel weer "smeergeld" noemen omdat de coalitie wellicht hoopt zo ook nog wat steun van klein-rechts te krijgen maar het is tenminste iets!
Aan de andere kant moet ik bij het clubje rond "In het Spoor" ook wel eens denken "laat maar gaan"; het spreekwoord zegt tenslotte Geen spoor zonder dwarsliggers.
Hoe dan ook, als gevolg van de gesprekken die SGP en CU in de informatieronde gehad hebben wordt er toch ook met een aantal wensen uit die hoek rekening gehouden in het regeeraccoord. Dat kun je dan wel weer "smeergeld" noemen omdat de coalitie wellicht hoopt zo ook nog wat steun van klein-rechts te krijgen maar het is tenminste iets!
Aan de andere kant moet ik bij het clubje rond "In het Spoor" ook wel eens denken "laat maar gaan"; het spreekwoord zegt tenslotte Geen spoor zonder dwarsliggers.