positieve kanten van de ger.gem. en hun blad "De Saambi

anna

Bericht door anna »

Wat mij behoorlijke tegenvalt is de kritiek die gegeven werd door ds. de Wit over v.d.Zwaag.

(sorry, ik moest dit even kwijt)
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door anna
Wat mij behoorlijke tegenvalt is de kritiek die gegeven werd door ds. de Wit over v.d.Zwaag.

Ja maar niet hier. Daar is al een topic over....

Lijkt me trouwens vrij logisch dat er kritiek op komt.
Lecram

Bericht door Lecram »

Ik zit me nog steeds wezenloos te verzinnen :D
anna

Bericht door anna »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Oorspronkelijk gepost door anna

Ja maar niet hier. Daar is al een topic over....

Lijkt me trouwens vrij logisch dat er kritiek op komt.
De manier waarop ds. de Wit dat geschreven heeft, vindt ik niet terrecht en totaal niet christelijk.....

[Aangepast op 13-4-2004 door anna]
jacob

Bericht door jacob »

dat vinden er meer
gerrit de 2e
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Het is goedkoop.
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door gerrit de 2e
Het is goedkoop.
Hmmm, is goedkoop niet vaak duurkoop???
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Ja; hier wil ik ook wel het een en ander posten voor het evenwicht:

1) Het stond wel niet in de Saambinder; maar ik vond in het RD van vanavond een mooi positief stuk over de paasbijeenkomst in Woerden waar ds. Silfhout en W. Visser gesproken hebben.
Wat ik daar over las, en met name wat gezegd werd over kritiek op de prediking vond ik zeer positief verwoord.

2) Het blad Daniel van de jeugdbond vind ik in het algemeen wel mooi wat betreft de inhoud.

3) Onlangs heb ik de JBGG uitgave Goede Moed gelezen; een bundel interviews met o.a ds. C. Harinck, R. Boogaard, JJ van Eckeveld, CJ Meeuse, ouderling Hoekman etc. Vooral het intervieuw met de oude ds. Boogaard en ouderling Hoekman vond ik erg mooi.

4) Gelukkig hoor ik ook nog Schriftuurlijke, bevindelijke en gereformeerde preken, zoals gisteren ds. Harinck in Terneuzen, onlangs ds. Van Gelder, ds. Gunst, ds. Tanis om wat namen te noemen.
Predikanten waar je aan merkt dat ze studie maken van hun preken; en die een Schriftuurlijke prediking brengen, met daarin een Christocentrische bevinding.

Laten we het hier even bij houden.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Oorspronkelijk gepost door Zeeuw
4) Gelukkig hoor ik ook nog Schriftuurlijke, bevindelijke en gereformeerde preken, zoals gisteren ds. Harinck in Terneuzen, onlangs ds. Van Gelder, ds. Gunst, ds. Tanis om wat namen te noemen.
Predikanten waar je aan merkt dat ze studie maken van hun preken; en die een Schriftuurlijke prediking brengen, met daarin een Christocentrische bevinding.
Over de Matthäus Passion was de Saambinder niet al te positief...

Om predikaties te horen zoals Zeeuw die signaleert, maken we dankbaar gebruik van http://www.prekenweb.nl .
Het feit dàt we van dit medium gebruik moeten maken om zulke preken te horen, is echter wel veelzeggend...

Hendrikus
~~Soli Deo Gloria~~
jacob

Bericht door jacob »

ben je niet een beetje erg negatief Hendrikus?

Overigens weet ik uit betrouwbare bron dat preken web alles wil, behalve selecteren.
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Hendrikus
Om predikaties te horen zoals Zeeuw die signaleert, maken we dankbaar gebruik van http://www.prekenweb.nl .
Het feit dàt we van dit medium gebruik moeten maken om zulke preken te horen, is echter wel veelzeggend...

Hendrikus
Nee hoor, ik hoor dergelijke preken iedere zondag. Gewoon in de kerk....
Plaats reactie