Oorspronkelijk gepost door Admin
de meeste zullen wel weten dat ik in de GGiN kerk en in de gemeente van Ds. F. Mallan. (dus dicht bij het vuur)
Ik kan me voorstellen dat je dat zo voelt Lizzy. Echter als ik de predikanten zelf beluister hoor ik dit niet. Luister maar bv is naar iemand als Ds. J. Roos van Barneveld. . Wat mijn bezwaar wel is binnen de GGiN zijn een flink aantal Ouderlingen. Door een gebrek aan predikanten zie je dat er een slag potentaten ontstaat die (helaas dat ik dat moet zeggen) veel rechtser willen zijn dan bv een Dr Steenblok. En veel meer afbreuk dan goed doen in de gemeente..
Dit geldt denk ik niet alleen voor de GGiN ik hoor helaas dit soort verhalen ook binnen de OGG en de GG. Jammer het doet af aan het kerkverband, wat dan nog het minst belangrijk is maar het doet ook af aan de oproep tot bekering..
Ik ben het helemaal met jou eens, Admin. Juist de laatste jaren merk je een soort 'verruiming', zeker ook bij ds. Mallan (Lees zijn briefbeantwoording maar in de WS). Vroeger kon men erg hard zijn, tegenwoordig is men stukken 'vriendelijker', meer gunnend.
Vreemd dat er toch telkens weer een karikatuur gemaakt wordt van de GGiN terwijl er maar weinigen op OSW zijn die daadwerkelijk 1 of meerdere dominees beluisterd hebben. En eerder meen ik zelfs een reactie gelezen te hebben (ander topic) dat een persoon na het beluisteren van ik dacht ds. Roos erg positief was.
Mijn conclusie is altijd: de theorie (van de GGiN), welke in discussies overigens regelmatig wel naar voren komt, wijkt af van de praktijk.