Joden<>Palestijnen

Kena

Bericht door Kena »

Origineel geplaatst door Jelle
Hoi Kena,

Het is misschien wel heel erg dom van mij maar wat is een Mageen Dawids?
En waarom mag dat niet op de grafsteen van je moeder en je broer?
Is dat verboden door de gemeente?
Kan je daar wat meer over vertellen. Het moet toch mogelijk zijn om jou wensen op het raf van je moeder en je broer vervuld te kunnen zien.
[font=Georgia]Hoi Jelle,

Een Mageen Dawid is de Davidster.

Ik ben bang voor grafschennis. Ik moet er echt niet aan denken. Mijn vader wilt dit ook niet.

Shalom!

Kena[/font]
Jelle

Bericht door Jelle »

Ja nog bedankt Kena, ik had al bedacht dat het misschien de Davidsster zou zijn.
Maar het is toch schandalig dat dit niet zou kunnen in Nederland. We hebben het toch zo over vrijheid en democratie? daaronder valt ook de vrijheid om op een graf te zetten wat wij willen.
Ik wind me daar verschrikkelijk over op dat dit dus niet mogelijk blijkt te zijn.
Maar voor ieder is deze ervaring natuurlijk anders en ik weet hoe moeilijk dat kan ligge, maar toch kan ik dat dan niet uitstaan he, dat je iets wilt doen voor oo het graf van familie en dat dit de reden is dat het niet kan.
Ik zeg wel als dergelijke figuren bij mij in mijn handen kamen dat ze nog niet klaar zouden zijn en zeker dat soort figuren zouden ze voor jaren vast moeten zetten.
Ik ben boos tegen alles en iedereen die tegen Joden zijn:sne:sne:sne:sne:sne
Mijn bloed kookt vanwege zo´n stel galbakken. bah:sne:sne:sne

Kena laat je niet door dat soort lui afschrikken.
Groeten van jelle
Kena

Bericht door Kena »

[font=Georgia]*Kena geeft Jelle een hartverwarmde knuffel*[/font]
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik krijg er helemaal een kleur van Kena;)
P.Paape

Bericht door P.Paape »

Het kippenvel begint op mijn armen te rijzen als ik lees dat Kena niet op het graf van haar geliefde moeder en broer de Mageen Dawid mag zetten. Ik word hier erg verdrietig van :( .

Als ik in Belgie ben en het graf van mijn moeder en broertje bezoek, zie ik op de begraafplaats heel veel dingen, waarbij ik soms mijn vraagtekens plaats. Motors in grafstenen gegraveerd, "graffiti-graven", echt van alles. Ook het "christelijke kruis" kom ik er veel tegen. Een ieder mag blijkbaar zijn nabestaande in ere houden op de manier zoals hij/zij dat zelf betaamd, behalve Joden, zij moeten zich inhouden en kunnen hun zo overbekende ster niet plaatsen, omdat de kans te groot is dat het graf zal worden vernield. Is het niet verschrikkelijk.......................:#

Waarom toch, in deze eeuw, hoe vreedzaam en tolerant is de wereld eigenlijk?

Boos en moedeloos word ik, wanneer ik ook onder christenen de antisemitische opmars ontdek :? :mad2: , de joden zijn wel het volk dat de Heere ooit heeft uitverkoren. Waar ze ook ter wereld zitten, ze blijven Zijn volk! Er zijn meer christenen die dit vergeten (of willen vergeten dan u denkt !:sne

Vorig jaar was er in de foyer van de universiteit een foto-expositie over "terreur in Israel". Ik was benieuwd en ging kijken, maar tot mijn grote spijt moest ik daar een vertekende werkelijkheid aanschouwen. Ik wil niet goedpraten wat de Israeli's allemaal doen, maar de Palestijnse mens werd op deze foto's zo positief op de voorgrond gesteld... Niet eerlijk. Ernstige foto's, maar eenzijdig. Waarom was er niet 1 foto bij van een Joods kind, dat halfdood in de straat ligt? Waarom werd alleen de Palestijnse ellende getoond? In het "complimenten"boek schreef ik: "Waar is de hele waarheid?! Die had ik ook graag gezien..."

Peet : weep :

[Veranderd op 3/7/02 door P.Paape]
Jelle

Bericht door Jelle »

Origineel geplaatst door Rens
Ben je een beetje boel boos Jelle?????
Nou, ik met jou!!:mad2::mad2::mad2:
"We" mogen wel een kruis op een grafsteen plaatsen, maar een Davidsster is uit den boze!!!
Zodra een Davidsster ontwaard wordt, roept dat sloopgevoelens op.....een nieuwe hetze tegen "de" Joden, nu nog...in deze 21e eeuw........het is om te huilen!!
Groet, Rens
Ja Rens ik ben een heel driftig mens en heb hier al eens gezegd dat ik erg op mijn vrijheid gesteld ben maar ook de vrijheid om een Davids ster te plaatsen op een graf. Ik vindt zelfs dat begraafplaatsen waar dergelijke graven zijn er extra toezicht moet plaatsvinden tegen grafschennis, want dat is het. Men steekt miljoenen in de voetbal maar dat hier Joodse mensen hun doden niet kunnen eren zoals zij dat zouden willen doen, vind ik schandalig. Juist in bescherming van deze graven zouden ze miljoenen moeten steken om dit te voorkomen.
En ik ben het met Peet eens dat hier vaak alleen maar de palestijnse kant in het licht wordt gesteld. Zielig van kinderen die uiteengereten zijn door Israëlisch geweld (verschrikkelijk is dat) maar is dat Joodse meisje of die Joodse jongen van misschien ook maar pas 2 of 3 jaar minder verschrikkelijk? Maar dat laten ze niet zien omdat dat ook anti palestijnse gevoelens oproept.
ik ga stoppen voor ik weer helemaal boos wordt, want dat is ook niet goed
:sne

Groet jelle

[Veranderd op 3/7/02 door Jelle]
Kena

Bericht door Kena »

[font=Georgia]Ik vind jullie reacties heel erg lief en hartverwarmend! Ik waardeer het erg!

Maar strax regeert Yeshua hier, en dan kan iedereen zijn zoals hij/zij is onder Zijn heerschappij. Laten we ons daar op verheugen!

Baruch Yeshua Messiah, de Grootste Enige Ware G´d! :bou:

Kena
[/font]
Adje

Bericht door Adje »

wanneer ik ook onder christenen de antisemitische opmars ontdek
Moeten we niet vergeten dat er na 11 september ook een algehele anti-arabische trend gaande is...

Ik ben overtuigd Israel-fan, maar toch krijg ik meer en meer m'n vraagtekens bij het huidige beleid van de Israeli's. Ook vind ik het steeds moeilijker om oorzaak en gevolg uit elkaar te houden!

Vaak is het onder christenen zo dat..:

de Palestijnen worden heus niet netjes behandeld, maar de als je kijkt naar wat de Israeli's aangedaan wordt... (en dan uitwijdingen over Palestijnse misdaden)

Onder niet-christenen is het zo dat...:

de Palestijnen zijn heus geen lieverdjes, maar wat de Israelí's allemaal uitvreten....(en dan uitwijdingen over dingen die fout gedaan zijn door de Israeli's0

WAAR IS HET MIDDEN?????
secret boy

Bericht door secret boy »

Ja,

wat moet je nu...:!
Ik sta ook zeker aan de kant van Israel. Maar of dit iets oplost?? (zie laatste alinea, laatste regel)
Gelukkig zijn ze wel zo verstandig om een onderzoek in te stellen...
Maar goed dat had ik ook gedaan als zelfs de VS scherpe kritiek hebben...

JERUZALEM (ANP/DPA) - De Israëlische strijdkrachten en de geheime dienst Shin Beth gaan onderzoeken waarom de liquidatie van Hamasleider Salah Shehada zo uit de hand is gelopen dat zoveel burgers er het slachtoffer van konden worden. De strijdkrachten voerden de aanval uit op basis van inlichtingen van Shin Beth.

Na de felle kritiek uit buiten- en binnenland op de bloedige afrekening met Shehada, haastten woordvoerders zich woensdag te melden dat premier Sharon en minister van Defensie Ben-Eliezer de aanval zouden hebben afgeblazen als zij hadden geweten dat er burgers in buurt waren.

Sharon toonde zich dinsdag nog bijzonder ingenomen met het resultaat van de actie van maandag, al zei hij te betreuren dat er ook onschuldigen waren omgekomen. Na de stroom van kritiek stelde hij zich anders op. Woensdag zeiden functionarissen die niet met name genoemd wilden worden, dat de inlichtingendienst een enorme blunder had gemaakt en dat Sharon noch Ben-Eliezer was ingelicht dat Shehada niet alleen in het gebouw was.

Salah Shehada kwam maandagavond laat om het leven toen een F-16 van de Israëlische luchtmacht een zware bom afwierp op het flatgebouw waar hij verbleef. Veertien burgers, onder wie drie van zijn kinderen, kwamen ook om en meer dan 140 mensen raakten gewond. Eerder zou al een aantal keren een aanslag op de Hamasleider zijn afgeblazen omdat daarbij burgerslachtoffers zouden kunnen vallen.

Nu is de zoektocht begonnen naar de verantwoordelijken voor de blunder van maandag. President Katzav zei woensdagochtend dat de politiek verantwoordelijken hun verantwoordelijkheid ook moeten nemen. Volgens hem is de aanslag gepleegd op basis van onjuiste informatie. Hij voegde er wel aan toe dat „er landen zijn die niet geaarzeld zouden hebben burgers aan te vallen als zij wisten waar Osama bin Laden zich bevindtâ€
matthijs019

Bericht door matthijs019 »

Hard aanpakken als er wraak van de hamas komt.
secret boy

Ja en dan??
Ook al rolt Israel de hele Hamas op.. Binnen een week is er weer een hele nieuwe Hamas uit de grond gestampt... Die terreur organisaties hebben momenteel hardstikke veel mensen die zich op willen offeren om als zelf moordenaart te spelen! Daarna ga je immers naar 'de 7e hemel'!!! (of hebben ze die niet bij de Islam, dat weet ik niet zo...:,) Zo blijf je bezig...!!

[Veranderd op 24/7/02 door secret boy]
matthijs019

En dan??
Nog harder aanpakken zodat alle terreur organisaties er om gaan smeken dat Israel alsjeblieft op wil houden.

Origineel geplaatst door secret boy
Ja en dan??
Ook al rolt Israel de hele Hamas op.. Binnen een week is er weer een hele nieuwe Hamas uit de grond gestampt... Die terreur organisaties hebben momenteel hardstikke veel mensen die zich op willen offeren om als zelf moordenaart te spelen! Daarna ga je immers naar 'de 7e hemel'!!! (of hebben ze die niet bij de Islam, dat weet ik niet zo...:,) Zo blijf je bezig...!!

[Veranderd op 24/7/02 door secret boy]
secret boy

Ja, Maar Israel kán zover niet eens gaan!!
Als ze in één keer alles plat gooien, staat de halve wereld op z'n kop en kunnen ze hun eigen staat wel opdoeken...
En zelfs dan is het nog de vraag of dat geweld zal helpen...
Die terreurorganisaties zullen volgens mij nóóit vragen of Israel aub op wil houden.
Als ze 'dood' gaan, zijn ze immers gestorven voor de 'holy war' en zullen ze binnengehaald worden als helden in het hemels paradijs!!
matthijs019

Je hebt wel gelijk hoor?? Israel kan inderdaad helaas niet zover gaan om alles plat te gooien.
Dan heb je gelijk een derde wereld oorlog.

De paleswijnse terroristen kunnen gewoon niet ophouden. Ze lijken er alleen maar lol aan te hebben om door te gaan.
Plaats reactie