Het kippenvel begint op mijn armen te rijzen als ik lees dat Kena niet op het graf van haar geliefde moeder en broer de Mageen Dawid mag zetten. Ik word hier erg verdrietig van

.
Als ik in Belgie ben en het graf van mijn moeder en broertje bezoek, zie ik op de begraafplaats heel veel dingen, waarbij ik soms mijn vraagtekens plaats. Motors in grafstenen gegraveerd, "graffiti-graven", echt van alles. Ook het "christelijke kruis" kom ik er veel tegen. Een ieder mag blijkbaar zijn nabestaande in ere houden op de manier zoals hij/zij dat zelf betaamd, behalve Joden, zij moeten zich inhouden en kunnen hun zo overbekende ster niet plaatsen, omdat de kans te groot is dat het graf zal worden vernield. Is het niet verschrikkelijk.......................:#
Waarom toch, in deze eeuw, hoe vreedzaam en tolerant is de wereld eigenlijk?
Boos en moedeloos word ik, wanneer ik ook onder christenen de antisemitische opmars ontdek

:mad2: , de joden zijn wel het volk dat de Heere ooit heeft uitverkoren. Waar ze ook ter wereld zitten, ze blijven Zijn volk! Er zijn meer christenen die dit vergeten (of
willen vergeten dan u denkt !:sne
Vorig jaar was er in de foyer van de universiteit een foto-expositie over "terreur in Israel". Ik was benieuwd en ging kijken, maar tot mijn grote spijt moest ik daar een vertekende werkelijkheid aanschouwen. Ik wil niet goedpraten wat de Israeli's allemaal doen, maar de Palestijnse mens werd op deze foto's zo positief op de voorgrond gesteld... Niet eerlijk. Ernstige foto's, maar eenzijdig. Waarom was er niet 1 foto bij van een Joods kind, dat halfdood in de straat ligt? Waarom werd alleen de Palestijnse ellende getoond? In het "complimenten"boek schreef ik: "Waar is de hele waarheid?! Die had ik ook graag gezien..."
Peet : weep :
[Veranderd op 3/7/02 door P.Paape]