Dwaalleringen

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23902
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Ik heb ooit een link gepost met de dwalingen volgens de RK-kerk. Daarin was één van de grootste: het protestantisme.

Ik begreep dat de OSW leiding niet ingenomen was met de link. Maar als he googeld met 'ketterijen' en 'protestantisme' is het de eerste.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

________________________________
Offtopic offtopic offtopic


:, k wist niet dat ik deze discussie gestart was... Mods :!

________________________________
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23902
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Dit is een zijtak. Hoewel ik de hoofdtak niet meer zie.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door refo
Dit is een zijtak. Hoewel ik de hoofdtak niet meer zie.
Laatste posting in hoofdtak is al langer dan 24 uur geleden en dus niet meer onder 'Vandaag gepost'
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23902
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Nee maar elders zie ik hem ook niet meer.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door refo
Nee maar elders zie ik hem ook niet meer.
http://www.omsionswil.nl/forum2/viewthread.php?tid=6363
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Lecram

Bericht door Lecram »

Toch ben ik het met Adorote eens dat er na de reformatie vele dwalingen zijn ontstaan. Dat is echter niet de schuld van de reformatie. Dat komt omdat veel theologen aan de haal gaan met de reformatie. Die maken er dan een nadere reformatie van, een bevindelijke reformatie, een gezelschappenreformatie, een protestantse reformatie, een herstelde reformatie enz. En in al de her-reformaties zijn weer dwalingen ingesloten.

Het is niet verwonderlijk en zijn er allemaal 'schuldig' aan. Paulus schrijft niet voor niets:

1 Corinthe 13:12 Want wij zien nu door een spiegel in een duistere rede, maar alsdan zullen wij zien aangezicht tot aangezicht; nu ken ik ten dele, maar alsdan zal ik kennen, gelijk ook ik gekend ben.
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Daphne
Mijn inziens ligt de toekomst niet bij 'Daphne' maar bij de Heere Jezus die heeft gezegd: Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot den Vader, dan door Mij.

Aangezien de toekomst bij God de Vader ligt...
Of ligt die in de Heere Jezus?

Galaten 2:20 Ik ben met Christus gekruist; en ik leef, doch niet meer ik, maar Christus leeft in mij; en hetgeen ik nu in het vlees leef, dat leef ik door het geloof des Zoons van God, Die mij liefgehad heeft, en Zichzelven voor mij overgegeven heeft.

In een gelovige leeft Christus. Dus als Christus je toekomst is, dan ligt de toekomst in jezelf. Maar alleen omdat je van een Ander bent geworden. Door genade.
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door LecramOf ligt die in de Heere Jezus?
Ook, ik geloof in de Drie-Eenheid (remember...!!!) Vader Zoon Heilige Geest=1
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Adorote, je schrijft dat de 'toekomst nooit buiten jezelf ligt, maar in je besloten is'.

Leg dat eens uit.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Mariken

Bericht door Mariken »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Oorspronkelijk gepost door refo
daar beginnen we al.

Welke vertaling?
Nou ja, we zitten hier op een reformatorisch forum. Dan gaan we geen wilibrord vertaling gebruiken waar de 7 sacramenten instaan, toch?
Volgens mij is de Willibrord vertaling gewoon een vertaling.............
Over de 7 sacramenten: die zijn al lange tijd door verschillende kerken in gebruik, dit ontstond in de vroeg-christelijke kerk, lang voordat er een willibrordvertaling, statenvertaling of zelfs een reformatie was..........
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door Mariken
Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Oorspronkelijk gepost door refo
daar beginnen we al.

Welke vertaling?
Nou ja, we zitten hier op een reformatorisch forum. Dan gaan we geen wilibrord vertaling gebruiken waar de 7 sacramenten instaan, toch?
Volgens mij is de Willibrord vertaling gewoon een vertaling.............
Over de 7 sacramenten: die zijn al lange tijd door verschillende kerken in gebruik, dit ontstond in de vroeg-christelijke kerk, lang voordat er een willibrordvertaling, statenvertaling of zelfs een reformatie was..........
hardstikke mooi!
maar ze staan wel in de willibrord vertaling. Dat is niet de meest zuivere vertaling.
Gebruikersavatar
Raike
Berichten: 167
Lid geworden op: 15 mar 2002, 20:58
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht door Raike »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Oorspronkelijk gepost door Mariken
Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Oorspronkelijk gepost door refo
daar beginnen we al.

Welke vertaling?
Nou ja, we zitten hier op een reformatorisch forum. Dan gaan we geen wilibrord vertaling gebruiken waar de 7 sacramenten instaan, toch?
Volgens mij is de Willibrord vertaling gewoon een vertaling.............
Over de 7 sacramenten: die zijn al lange tijd door verschillende kerken in gebruik, dit ontstond in de vroeg-christelijke kerk, lang voordat er een willibrordvertaling, statenvertaling of zelfs een reformatie was..........
hardstikke mooi!
maar ze staan wel in de willibrord vertaling. Dat is niet de meest zuivere vertaling.
Waar staan de zeven sacramenten dan in de Willibrordvertaling?
En waarom is het geen zuivere vertaling? Het is gewoon een vertaling uit de grondtalen, die ook zeker niet alleen door rooms-katholieken wordt gebruikt.
De kennis is mij te wonderbaar, zij is hoog, ik kan er niet bij. Ps. 139,6.
Mariken

Bericht door Mariken »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Oorspronkelijk gepost door Mariken
Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Oorspronkelijk gepost door refo
daar beginnen we al.

Welke vertaling?
Nou ja, we zitten hier op een reformatorisch forum. Dan gaan we geen wilibrord vertaling gebruiken waar de 7 sacramenten instaan, toch?
Volgens mij is de Willibrord vertaling gewoon een vertaling.............
Over de 7 sacramenten: die zijn al lange tijd door verschillende kerken in gebruik, dit ontstond in de vroeg-christelijke kerk, lang voordat er een willibrordvertaling, statenvertaling of zelfs een reformatie was..........
hardstikke mooi!
maar ze staan wel in de willibrord vertaling. Dat is niet de meest zuivere vertaling.
Kun je een tekstopgave geven van de 7 sacramenten in de Willibrord-vertaling Matthijs? Ben daar erg benieuwd naar, ik kan ze niet vinden.

[Aangepast op 30/3/05 door Mariken]
Plaats reactie