Kolonisten van Catan

Jongere

Bericht door Jongere »

De eerste ontdekking:

Kolonisten van Catan is winnaar geworden van de prijs:
Spel van het jaar 1999.
(Ga ondersteboven staan en je ziet de eerste aanwijzing...)

Persoonlijk denk ik dat het beter is het spel gewoon zelf te beoordelen en niet dit soort kleine dingen.
parsifal

Bericht door parsifal »

wat was het spel van het jaar 1998? (juist 3 maal ...)
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Waar mensen zich al niet druk om maken zeg. Wat een onzin. Men mag blij zijn dat er nog spelletjes gespeeld worden.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

FF een ander spelletje: Noem iets en ik bombardeer het met het predicaat occult.
arend

Bericht door arend »

euhm... fruitkwartetten :)
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Oorspronkelijk gepost door arend
Kwartet is zoals iedereen weet afgeleidt van het gewone kaartspel, dat menig leven in de middeleeuwen kapot maakte door het gokken en andere wereldse vermaak. Tot op heden doet het zijn duivelse werk in Las Vegas, het moderne Sodom en Gomorra. Ook bevat het kaartspel de joker, dat randkenmerken bevat van de duivel.
Kwartet is niets anders dan een opstapje naar het echte kaarten. Het is er immers een afsplitsing van.
Er is niets ergers dan kinderen door "onschuldige" vormen van kwartet zoals Nijntje of fruit, te laten wennen aan kaartspelen, zodat de kans later groot is dat ze bezeten worden door het echte kaartspel en gokverslaafd worden. Zo heeft de duivel via de achterdeur al zijn duizenden verslagen.

[Aangepast op 26/4/05 door Kaw]
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door Kaw
Kwartet is zoals iedereen weet afgeleidt van het gewone kaartspel, dat menig leven in de middeleeuwen kapot maakte door het gokken en andere wereldse vermaak. Tot op heden doet het zijn duivelse werk in Las Vegas, het moderne Sodom en Gomorra. Ook bevat het kaartspel de joker, dat randkenmerken bevat van de duivel.
Kwartet is niets anders dan een opstapje naar het echte kaarten. Het is er immers een afsplitsing van.
Er is niets ergers dan kinderen door "onschuldige" vormen van kwartet zoals Nijntje of fruit, te laten wennen aan kaartspelen, zodat de kans later groot is dat ze bezeten worden door het echte kaartspel en gokverslaafd worden. Zo heeft de duivel via de achterdeur al zijn duizenden verslagen.

Doe effe normaal ....
Zo weet ik ook wel een moraliserend verhaal dat we kinderen met hun handen boven de dekens moeten vastbinden voor het slapen gaan, omdat anders den hormonen hun duivelse werk zouden kunnen gaan doen..... :stu

[Aangepast op 26/4/05 door Miscanthus]
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus

Doe effe normaal ....
FF een ander spelletje: Noem iets en ik bombardeer het met het predicaat occult.
Duh Miscanthus...
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door MiscanthusZo weet ik ook wel een moraliserend verhaal dat we kinderen met hun handen boven de dekens moeten vastbinden voor het slapen gaan, omdat anders den hormonen hun duivelse werk zouden kunnen gaan doen..... :stu]
owja,.

nou, ik deed ook al aardig mee, vind je niet?
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Oké, volgende:

mens, erger je niet

(hoe toepasselijk...)
~~Soli Deo Gloria~~
Unionist

Bericht door Unionist »

Wat moet je gooien om te mogen beginnen bij Mens Erger Je Niet?

Juist... een zes.

Verdacht!!
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Ook dobbelstenen werden in de middeleeuwen menigvuldig gebruikt voor gokken. In Las Vegas worden ze nog steeds gebruikt.
Opvallend is dat het ultieme getal "6" is en dat de dobbelsteen "6" kanten heeft.

Bij mens erger je niet, staat dit duivelse object centraal en ook hier neemt het getal 6 een bijzondere plek in doordat je bij het gooien van 6, een pion mag plaatsen of nog een keer mag gooien.
Daarnaast wordt er bij dit spel gepoogt om negatieve emoties op te wekken, want het gaat om de irritatie. Negatieve emoties zoals boosheid en frustratie zijn werken van de duivel.
Helaas heeft dit spel in onze kringen een vaste plek gekregen. Door dit spel zijn er al etterlijke ruzies ontstaan tussen kinderen. Ook door het gebruik van de dobbelsteen wordt er een gewenning opgewekt die we als Christenen ten strengste zouden moeten meiden.
Unionist

Bericht door Unionist »

Terug naar de Bijbelse raadsels op de zondagmiddag!
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Oorspronkelijk gepost door Unionist
Terug naar de Bijbelse raadsels op de zondagmiddag!
Biedt dat een waarborg dat er geen ruzies ontstaan?
[Zeker in combinatie met die meiden van KAW] :pu
~~Soli Deo Gloria~~
Egbert

Bericht door Egbert »

Ook dobbelstenen werden in de middeleeuwen menigvuldig gebruikt voor gokken. In Las Vegas worden ze nog steeds gebruikt.
Opvallend is dat het ultieme getal "6" is en dat de dobbelsteen "6" kanten heeft.

Bij mens erger je niet, staat dit duivelse object centraal en ook hier neemt het getal 6 een bijzondere plek in doordat je bij het gooien van 6, een pion mag plaatsen of nog een keer mag gooien.
Daarnaast wordt er bij dit spel gepoogt om negatieve emoties op te wekken, want het gaat om de irritatie. Negatieve emoties zoals boosheid en frustratie zijn werken van de duivel.
Helaas heeft dit spel in onze kringen een vaste plek gekregen. Door dit spel zijn er al etterlijke ruzies ontstaan tussen kinderen. Ook door het gebruik van de dobbelsteen wordt er een gewenning opgewekt die we als Christenen ten strengste zouden moeten meiden.
Volgens de catechismuspreken van ds Kersten mogen we geen dobbelsteen spelletjes gebruiken dus gelden bovenstaande argumenten niet.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Plaats reactie