Oorspronkelijk gepost door Marjan
Dé topper hier is op het moment Boonanza. Jongste zoon doet ook graag Kolonisten en Monopoly. Verder hebben we al drie scrabblespellen versleten.
Is dat dat bonenspel?
Die spelregels vallen toch wel mee? Of speel ik het verkeerd...
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Risk is leuk. Maar zo leuk??
Catan nog nooit gedaan zeker?
Stratego, veel minder mazzel spel als risk
En zeker geen Axis en Alliens, maar ja dat is een spel voor de echt spelfreak. (kost wel wat nachtelijke uurtjes)
Voor mensen die het spel niet kennen:
Is de situatie in de tweede wereldoorlog, ik geloof 1942. Duitsland en Japan op zijn sterkst, Engeland, Rusland en Amerika aan de andere zijde.
Hoe loopt de tweede wereld af met deze generaals aan zet, i.p.v Monty, Eisenhower, de woestijn wolf e.d.
Is echt leuk, alle aspecten zitten erin. niet alleen legers zoals bij Risk, maar mannetjes, tanks, vliegtuigen (verschillende) boten ook verschillende.
dammen natuurlijk, al is dat natuurlijk pure sport . Verder Kolonisten en Machiavelli (niet echt een bord, maar wel leuk).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."