Amicitia / BETER-UIT / Kompas-Tours / Avanta / Daniel / HBGJ
Net zo als vorig jaar ben ik weer met BETER-UIT weggeweest. Je vindt er van alle kerken mensen die mee gaan op vakantie. Beter-Uit kenmerkt zich door een grote vrijheid voor de deelnemers: je krijgt eigen verantwoordelijkheid. Niet allerlei regeltjes en zo. Dat is prettig, maar tegelijkertijd soms ook meteen een nadeel. Je hebt namelijk altijd wel een stel pubers die moeten met een christelijke reisorganisatie mee, dus bijvoorbeeld BeterUit. Ze willen eigenlijk alleen maar uitgaan, drinken en dat soort zaken, en BeterUit verbiedt het ze niet tot op zekere hoogte.
Maarre: BeterUit vind ik echt goed: goedkoop, goede service, goede reisgids!
Ik ben met Beter-uit mee geweest. Dat is echt beter uit. Alleen een minihut op de stena line onder het auto dek en beneden de waterspiegel. Eng idee........
Maar verder was de groep heel tof en heb ik goede gesprekken gehad. Deze reizen zijn echt voor mensen die niet zo van al die uiterlijke regeltjes houden.
Het is gewoon veel vrijer. Als je niet mee wilt doen aan een bepaalde activiteit dan ga je toch gewoon lekker iets anders doen. Dat is net een reisorganisatie voor mij.....................Gaan................
Maar verder was de groep heel tof en heb ik goede gesprekken gehad. Deze reizen zijn echt voor mensen die niet zo van al die uiterlijke regeltjes houden.
Het is gewoon veel vrijer. Als je niet mee wilt doen aan een bepaalde activiteit dan ga je toch gewoon lekker iets anders doen. Dat is net een reisorganisatie voor mij.....................Gaan................
Als je mijn vakantie foto''s enz wilt kijken moet je ff gaan naar:
Http://groups.msn.com/NoorwegenAction2002
Misschien kan ik mensen overhalen om ook met Beter-uit te reizen............
Http://groups.msn.com/NoorwegenAction2002
Misschien kan ik mensen overhalen om ook met Beter-uit te reizen............
Voor ik trouwde ben ik een aantal malen met Avanta op vakantie geweest richting Marokko, Turkije e.d. Het mooie van Avanta vind ik, zoals al eerder aangegeven, het wild kamperen. En in de landen waar ik geweest ben, heb je ook veel meer contact met de bevolking. Zo zijn we in Tunesië(geloof ik) op bezoek geweest bij Berbers met tenten zo zwart als "de tenten van Kedar". De kip die eerst nog in de tent liep, hadden we even later op ons bord liggen.
Ik ben met Avanta meegeweest totdat ik Hanneke leerde kennen op een reis naar Turkije.
Weet iemand wat Avanta betekent:
Avontuurlijke Vakanties, Altijd Narigheid en Trauma's achteraf.
:,
Ik ben met Avanta meegeweest totdat ik Hanneke leerde kennen op een reis naar Turkije.
Weet iemand wat Avanta betekent:
Avontuurlijke Vakanties, Altijd Narigheid en Trauma's achteraf.
:,
Dat zijn dan vast de goedkope twee weken strand.Origineel geplaatst door de Paus
Net zo als vorig jaar ben ik weer met BETER-UIT weggeweest. Je vindt er van alle kerken mensen die mee gaan op vakantie. Beter-Uit kenmerkt zich door een grote vrijheid voor de deelnemers: je krijgt eigen verantwoordelijkheid. Niet allerlei regeltjes en zo. Dat is prettig, maar tegelijkertijd soms ook meteen een nadeel. Je hebt namelijk altijd wel een stel pubers die moeten met een christelijke reisorganisatie mee, dus bijvoorbeeld BeterUit. Ze willen eigenlijk alleen maar uitgaan, drinken en dat soort zaken, en BeterUit verbiedt het ze niet tot op zekere hoogte.
Ik heb zelfs begrepen dat de reisleiding voor bv. spaanse kust al van te voren krijgt te horen dat ze die jongelui kunnen verwachten.
Klomp
Ja mensen het is jammer, maar ik ben wel eens weggeweest met Beter Uit naar Israël, maar mij is het minder goed bevallen. Ik voelde me daar minder goed thuis, vooral als je merkt dat de helft van de groep op zondag boodschappen gaat doen i.p.v. de kerkdienst bijwonen. Je voelt je dan toch een beetje ongemakkelijk. Komt waarschijnlijk ook omdat wij al ouder waren als de meesten, maar toch. De eerste keer zijn we geweest met de stichting Shaare Zedek waar we ons helemaal thuis voelden. Maar beiden reizen hebben we wel genoten van het land met al wat er te zien was.
Hm... ik mis Kreijkes in dit rijtje...:bou:Origineel geplaatst door Billy
Ben eens benieuwd wie er ervaring heeft met een ""reisgezelschap"" of kampvakantie.
En waarom kiezen jullie juist voor die ene reisorganisatie en waarom juist niet die andere?
Kom in deze topic met je ervaringen Kritiek, toffe vakantievrienden, leuke en minder-leuke gebeurtenissen etc. etc.
Persoonlijk kies ik er voor om met een interkerkelijke reisorganisatie te reizen. Omdat je op die manier toch ook andere mensen met andere meningen tegenkomt en dus meer discussie krijgt. Mensen uit andere kerken laten je toch weer een andere kant van God zien...............
Zo is het ook goed om af en toe eens naar een andere kerk te gaan.
:bou:
Zo is het ook goed om af en toe eens naar een andere kerk te gaan.
:bou: