Eerlijk gezegd ben ik daar ook wel benieuwd naar -DIA- (ook al ben ik geen klein onderdeel (meer) van de JBGG, maar ik voel me er wel aan/mee verbonden). Als je zo'n stelling poneert, moet je ook bereid zijn deze te onderbouwen.FlyingEagle schreef:Omdat ik een klein onderdeel ben van de JBGG voel ik me wel aangesproken en ben serieus benieuwd naar je reden, ik zou er geen kunnen bedenken.-DIA- schreef:Geen zin in. Het begint te vervelen! Iedereen kán het ook weten! Geen domme vragen a.u.b. Iedereen kán begrijpen als je iets zoekt dat de bron beter is dan de het afgeleide van de bron.FlyingEagle schreef:Kun je hiervan een voorbeeld geven?-DIA- schreef: Nee niet de Jeugdbonden. De belijdenisgeschriften zijn zuiver, bij de jeugdbonden zie je dat het niet alles zuiver is.
En begin alsjeblieft wél bij de Dordtse Leerregels. Dat is de zuiverste basis, waar meteen de hoofddwaling van vandaag de dag goed wordt aangepakt.
Bovendien zijn de Dordtse Leerregels óók een afgeleide van de bron... (en zeker: een betrouwbare, maar daar gaat het me m.b.t. deze opmerking nu niet om).