Enquête over feminisme!

DDD

Re: Enquête over feminisme!

Bericht door DDD »

Daar kun je als man toch heel goed een mening over hebben?
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

DDD schreef:Daar kun je als man toch heel goed een mening over hebben?
Jawel, maar ik kan niet invullen: allebei. :)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
windorgel

Bericht door windorgel »

Luther schreef:Sorry dames, maar ik zou de enquête even uit de lucht halen. De vraagstellingen zijn niet waterdicht. Op deze manier komt er geen bruikbare data uit, en zullen je conclusies op drijfzand gebouwd zijn. Ik moet zelfs als man de vraag beantwoorden of ik liever een huisvrouw heb of een full-time baan.... :bobo
Ook als vrouw moet ik die vraag beantwoorden :quoi
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Panny schreef:Grootste voordeel van parttime werkende vrouwen is dat mannen ook parttime kunnen gaan werken.
Op deze manier kunnen ook mannen zich wat meer met de kinderen bezig houden.
Titus 2:

4 Opdat zij de jonge vrouwen leren voorzichtig te zijn, haar mannen lief te hebben, haar kinderen lief te hebben;
5 Matig te zijn, kuis te zijn, het huis te bewaren, goed te zijn, haar eigen mannen onderdanig te zijn, opdat het Woord Gods niet gelasterd worde.
In het engels: 'keepers at home'...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Mara

Bericht door Mara »

Panny schreef:Grootste voordeel van parttime werkende vrouwen is dat mannen ook parttime kunnen gaan werken.
Op de één of andere manier vind ik zo'n mening nogal gezocht.
Zo begon het in de wereld, man en vrouw gelijk >>>> evenveel werken.
De man moest softer, verzorgender worden, de vrouwen wat stoerder.
Is dit wat de Bijbel ook voorschrijft en wenselijk is in ieder gezin?
De opdracht, nee de straf is dat de man zal werken in het zweet des aanschijns, de vrouwen zullen baren met smart.
Als het mogelijk zou zijn, zou men het zo willen dat de man ook eens een kind zou baren.
Er zijn zelfs pijnsimulators die weeënpijn veroorzaken om een man te laten voelen hoeveel pijn een bevalling doet.
God heeft een man geschapen, en uit deze een vrouw.
Zoveel vreugde en voordelen zie ik niet om me heen, in de gezinnen waar beiden fulltime werken.
Ik vraag me af hoe deze generatie kindjes het later zal doen met hun kinderen.
Misschien zou het kunnen zijn dat het weer helemaal terugkantelt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ezen

Bericht door Ezen »

Panny schrijft parttime en jij fulltime.
Panny schrijft bezig houden en jij weeënpijnmiddel.

In de geschiedenis waren het altijd de vrouwen en kinderen die werkten en de mannen die niks deden.
Dus is het niet zo erg dat ze nu ook eens wat doen.
Spitten en niet moe worden.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

---knip--- wegens offtopic en op de persoon.
Panny

Bericht door Panny »

Mara schreef:
Op de één of andere manier vind ik zo'n mening nogal gezocht.
Zo begon het in de wereld, man en vrouw gelijk >>>> evenveel werken.
De man moest softer, verzorgender worden, de vrouwen wat stoerder.
Is dit wat de Bijbel ook voorschrijft en wenselijk is in ieder gezin?
De opdracht, nee de straf is dat de man zal werken in het zweet des aanschijns, de vrouwen zullen baren met smart.
Als het mogelijk zou zijn, zou men het zo willen dat de man ook eens een kind zou baren.
Er zijn zelfs pijnsimulators die weeënpijn veroorzaken om een man te laten voelen hoeveel pijn een bevalling doet.
God heeft een man geschapen, en uit deze een vrouw.
Zoveel vreugde en voordelen zie ik niet om me heen, in de gezinnen waar beiden fulltime werken.
Ik vraag me af hoe deze generatie kindjes het later zal doen met hun kinderen.
Misschien zou het kunnen zijn dat het weer helemaal terugkantelt.
Het gaat me er niet om dat de vrouw fulltime moet werken.
Maar ik denk dat het voor iedereen goed kan zijn (zowel voor de man, vrouw als de kinderen) als de man een dagje thuis is met de kinderen.

Ennuh...lees ook eens Spreuken 31 vanaf vers 10. Terwijl de man in de poort zit werkt de vrouw heel hard.
Ze koopt een akker, plant een wijngaard, maakt sieraden, kleding, ze handelt in allerlei producten...
Mara

Bericht door Mara »

Panny schreef: Het gaat me er niet om dat de vrouw fulltime moet werken.
Maar ik denk dat het voor iedereen goed kan zijn (zowel voor de man, vrouw als de kinderen) als de man een dagje thuis is met de kinderen.
Dat is niet voor iedereen mogelijk. Dan zou je als vrouw een baan voor 1 dag moeten zoeken, die liggen niet voor het oprapen.
Ik ben het wel met je eens, dat het wel goed voor een vader EN de kinderen is, om ook eens alleen te zijn met de kinderen, de verzorging op zich te nemen, hen
bezig te houden enz.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Mara schreef:
Panny schreef: Het gaat me er niet om dat de vrouw fulltime moet werken.
Dat is niet voor iedereen mogelijk. Dan zou je als vrouw een baan voor 1 dag moeten zoeken, die liggen niet voor het oprapen.
Ik ben het wel met je eens, dat het wel goed voor een vader EN de kinderen is, om ook eens alleen te zijn met de kinderen, de verzorging op zich te nemen, hen
bezig te houden enz.
Er zullen toch maar weinig gezinnen zijn waarvan de moeder ook op zaterdag en zondag de hele dag thuis is. Dat zijn in elk geval de dagen waarop ik - als mijn vrouw weg is - met de kinderen thuis ben. Zondag alleen met de kinderen die nog niet ter kerk gaan, maar 's zaterdags soms als mijn vrouw naar een verjaardag is of andere leuke of minder leuke dingen doet.
Ik zou niet weten of het wat extra's toevoegt als ik dat ook op een normale werkdag zou doen.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Huh? Ik ben/was juist op zaterdag en zondag thuis, waarom zou ik dan juist weggaan :quoi
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Orchidee schreef:Huh? Ik ben/was juist op zaterdag en zondag thuis, waarom zou ik dan juist weggaan :quoi
Even lezen misschien?
Er wordt nu gesuggereerd dat een man nooit alleen met de kinderen is als hij fulltime werkt. Dat lijkt mij wat overdreven en daarom zei ik iets over onze situatie.
Mara

Bericht door Mara »

eilander schreef:
Orchidee schreef:Huh? Ik ben/was juist op zaterdag en zondag thuis, waarom zou ik dan juist weggaan :quoi
Even lezen misschien?
Er wordt nu gesuggereerd dat een man nooit alleen met de kinderen is als hij fulltime werkt. Dat lijkt mij wat overdreven en daarom zei ik iets over onze situatie.
Misschien dat sommige mensen bedoelen dat het goed is als een man ook een vaste doordeweekse dag voor zijn rekening neemt, met de rompslomp van alledag.
Zoals zorgen dat de kinderen op tijd uit bed, aangekleed en op school zijn, boodschappen, huishoudelijke klusjes, tand-door-de-lip, ruzietjes onderling enz.
Dat heb je minder op zondag. ;)
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Precies! :fleur
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Mara schreef:
eilander schreef:
Even lezen misschien?
Misschien dat sommige mensen bedoelen dat het goed is als een man ook een vaste doordeweekse dag voor zijn rekening neemt, met de rompslomp van alledag.
Zoals zorgen dat de kinderen op tijd uit bed, aangekleed en op school zijn, boodschappen, huishoudelijke klusjes, tand-door-de-lip, ruzietjes onderling enz.
Dat heb je minder op zondag. ;)
Ik geloof niet dat het grote respect dat ik voor mijn vrouw heb, nog groter zou worden als ik ook op een doordeweekse dag taken van haar overneem. Verder doe ik 's avonds altijd de kleinsten naar bed.
De methode die je hebt om ervoor te zorgen dat ze 's zondags geen ruzie maken onderling, verneem ik graag nog van je ;)
Plaats reactie