Dit lijkt inderdaad mij ook. Inderdaad gewoon beginnen bij de buren. Thuis en op het werk. Maar hoe wordt dat aangepakt? Ik heb er toch wel een tweetal vragen over. Want dat het Evangelie een "blijde boodschap" is is evident, tegelijkertijd is het een woord wat niet is naar de mens.Ditbenik schreef:Volgens mij zijn de discipelen in Jeruzalem begonnen, maar gingen ze er daar vandaan opuit. En dat is precies de opdracht die de Heere Jezus geeft. Heen gaan, en verkondigen aan alle mensen. Niemand uitgezonderd. Dat is niet in de je eigen kerkje gaan zitten wachten tot er iemand komt, maar gewoon beginnen bij je buren, en zo verder de wereld in.
En het is - iig voor mij - moeilijk om anderen te vertellen dat er schatten te vinden zijn in het Woord waarbij vergeleken elk aards goud en geluk verbleken zoals de zon een kaars overschaduwd.
Verder is het - als we het hebben over evangelisatie - niet de bedoeling er een kwis over evangelisatie van te maken waarbij een ieder kan melden wie wat doet en hoe men dat beoordeeld. Evangelisatie is geen test hoe onze zuilenkennis m.b.t. evangelisatie is. Terecht merkte @eilander al op dat evangelisatie door personen wordt gedaan, niet door organisatie's.